Maandag is hij terug geweest om onze 2 "zieke" paarden opnieuw uit te lezen. Het was 3 maanden geleden dat hij voor het eerst kwam en medicatie voorschreef.
Intussen is de kuur netjes uitgegeven en we merkten bij ons veulen heeeel veel verschil maar het was nog afwachten of de organen zich hadden hersteld.
Goed nieuws voor hem: volledig genezen: pancreas, blinde darm, dunne darm, nieren, bijnieren, lever allemaal gezond verklaart!![]()
Mijn oudste meisje daartegen haar hart doet het niet zo goed. ZE heeft enorm veel energie gebruikt om de ontsteking en schimmel in haar baarmoeder weg te krijgen. Dit heeft wat van het hart gevraagd maar dat ik ook een logisch verschijnsel en kan gelukkig opgelost worden! Ze krijgt 1 homeopathische middel.
Het grappige is dat hij reeds op voorhand kon zien dat er iets niet pluis was met het hart en eventueel iets met de longen. Er zijn op haar schoft en een streep op haar klank, heel fijne lange haartjes zichtbaar in de zomervacht. De schoft duidt op het hart en de flank op de longen.
De longen en bijlongen waren echter heel goed maar ze kucht wel 2 keer nadat ze even heeft gedraafd als de kudde loopt. Dit komt dan weer van het hart en het kuchen zal ook waarschijnlijk stoppen door de medicatie.
Het was weer heel erg leerrijk en ik sta nog steeds verwonderd te kijken bij hoe rustig Gerrit altijd is en wat een kalmte hij uitstraalt en hoe de paarden daarop reageren. Zelfs wij waren ontspannen achteraf![]()
Bladwijzers