Ja hoor ik heb een vraag over een bit, hoe is het mogelijk hihi.
Maar welliswaar over het leren Hempfling bitje.
Gaat n.l. om het volgende. Amon heeft nu een sidepull erbij (voor de zondag). Gaat perfect, er is alleen 1 maar, hij vindt de teugels enorm lekker. Aangezien ik met een los teugeltje rij en wandel zwabberen die naast zijn mond. Hij hengelt dan de zijkant naar binnen en knaagt erop dat het een lieve lust is. Hij is nog erger als mijn honden
![]()
Gevolg is dat na 2x rijden de teugels eruit zien als een uitgekauwd bot. Hier ben ik dus niet echt blij mee. Maar wat dan.
Nu heeft Therese een leren Hempfling bitje, heeft iemand daar ervaring mee, en zou het een oplossing zijn om die in zijn mond te hangen. Evt. los en dan de teugels gewoon vast aan de sidepull ringen. Dan kan hij legaal knagen en blijven mijn teugels heel. Hoop ik, als hij die er ook niet bij proptLukt dat niet en moeten de teugels aan het bitje, wat doet dan een leren bitje in een paardenmond?
Vindt hem zowiezo erg knagerig de laatste tijd, niet happerig maar echt op touwen knagen. Komen er nog tanden door bij een 7 jarige, want daar heb ik ookal aan zitten denken.
Afijn ik heb dus weer een typische Amon uitdaging![]()
Bladwijzers