-
Re: shet met een zadelprobleem

Dit is een banaansingel. Hij is dus niet recht, maar wijst als het goed is naar achteren en voorkomt op die manier dat het zadel naar voren schuift. Ideaal voor paarden met ronde buiken.
Juist omdat je pony een lastig model heeft zou ik gewoon eens een zadelmaker uitnodigen. Een goed zadel hebben dat helemaal past is namelijk niet eenvoudig. 99% van de boomzadels blijkt na controle niet goed te passen... daarom dus een zadelmaker vragen, geen zadelpasser van een grote winkel ofzo.
-
Actief Forumlid
misschien een stomme optie, maar wat dacht je van een shetland-plakkie? Gewoon zo'n plat zadeltje, wat je bij wijze van spreken oprolt en in je binnenzak moffelt. *ok... niet nu gaan uitproberen in de paardenwinkel die ze verkoopt
*
Ik bedoel, wanneer je dat gewoon correct neerlegt en aansingelt kan je paard in principe op zn kop gaan staan, en nóg blijft het goed liggen. én als je paard plotseling besluit NU te willen rollen, en hij niet meer wil wachten op het afzadelen, dan is dat vervelend, maar je zadel overleeft het wel. (spreek uit ervaring
wel daarna heeeeel goed het zand wegstofzuigen en daarna weer in het vet zetten)
Ik ben er heel tevreden over. Heb het mijne nou laatst verkocht, omdat ik vind dat je kleine kinderen die nog nooit een pony van dichtbij gezien hebben niet op zo'n zadel kunt leren rijden. Ze hebben er geen steun aan. Maar wanneer ze enigzins op een paard kunnen blijven zitten, is het werkelijk ideaal.
Ik ga trouwens over op een veelzijdigheidszadeltje, ee kunststoffen merkloos zadeltje, waarbij je de kussens (en de kniewrongen) kunt verstellen, precies zo dat het perfect op je paard ligt (of in het geval van de kniewrongen dat het perfect zit voor de ruiter) Heb daar nog geen ervaring mee, maar ga het volgende week halen, dus zal dan ook mn ervaring hier wel plaatsem als je wilt.
Groetjes, Lacuna
-
Actief Forumlid
Lacuna, ik heb ook zo een kunsstof zadeltje had dat jij hier nu beschrijft. Lag helemaal niet zoals het zou horen, omdat de onderkant, die op je paard zijn rug ligt, recht is, en dus niet past. Laatst heb ik het mijne weggedaan vanuit die reden... Maarja, elke pony is anders, laat maar iets weten hoe het zit!
bye
NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Rechten