Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 28 van de 28

Topic: over enten in de borstspier

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: over enten in de borstspier

Als het zulk weer blijft als vandaag, dan drinken wij onze borrel wel buiten, toch Rebanna? Op het Savvy-terras....

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Op het Savvy-terras....
    Op het blauwe plastic zeiltje, tussen de pionnen en de skippybal heb ik een plaatsje gereserveerd voor jullie, dames! Ik zal jullie bedienen vanavond..

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik vond het super gezellig gisterenavond Lila!

En Trea bedankt voor de heerlijke drankjes en hapjes! Ik dacht dat je niet van koken hield?

Vanavond weer? Zo komen we de 6 weken wel door
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Trea weet van schenken hoor. Glaasje leeg? Hopla glaasje weer vol.
    Vanavond weer is gezellig!!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Dames pas op, kan hier niet verplaatsen naar onze huiskamer, en jullie gaan weer zwaar offtopic
    www.crystal-carving.com

Omdat hier wel mag;

Waarom kun je beter complicaties in de borst hebben dan in de hals?

Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2006
    Leeftijd
    44

he dat van dat enten weet ik helaas al te goed mijn oude pony heeft een keer een heftige reactie gehad op de enting.een dikke bult in der nek en 2 weken niet in kunnen buigen naar de kant waar de bult zat.sindsdien laat ik altijd prikken in de borst.en meestal kijken de da je nog raar aan ook als je vraagt wil je hem in de borst prikken.misschien bang dat ze gebeten worden??
    een dag zonder paardjes is een dag niet geleefd

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Als er complicaties optreden dan gaat dat meestal gepaard met de ontwikkeling van een hoop ontstekingsvocht : pus. En in die nek is dat een heel vervelende plaats om een flinke zwelling te hebben als paard. Dan is de borst een minder belastende en praktischer plek, ook om het abces als het heel flink wordt eventueel leeg te laten lopen. Er is immers een laagste punt; de prut kan eruit en vuil kan er niet makkelijk inglijden.
    Als een DA nog nooit een paard in de borst heeft geprikt dan is dat even wennen. Je prikt dan vanonder een heel andere hoek, en de één is daar nou eenmaal wat handiger/flexibeler in dan de andere, denk ik...

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

(n.a.v. een topic in de plaatstelijke kroeg waar dit niet in mag )
    Het enten in de borstspier doen sommige DA's omdat er toch af en toe een ontstekingsreactie komt op de plek van enten. Zo'n ontsteking gaat gepaard met het vormen van pus. Dan is de borst een praktischer plaats dan de halsspier. Wordt dus gedaan met oog op de mogelijke complicaties.
    Ik denk ik laat het even weten. Heb op het raam getikt , maar daar hangen zoveel oranje vlaggetjes voor dat ik niemand in beeld kreeg .
    Thanx voor deze info lila.
    Timber is van de week dan wel in haar hals geprikt maar dat kwam omdat het pijnstillers waren en die heeft ze in een bloedvat gespoten omdat dat sneller werkt (dacht ik tenminste ). Op zo'n moment is needle prparation dus toch handig heb ik dus aan de lijve ondervonden
    Want daar hadden we het eigenlijk over in die plaatselijke kroeg
    de zin en onzin van de needle preparation
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ja, op dat heerlijke terras met die gewéldige bediening !
    Vash is door de tandarts gesedeerd, want hij liet het niet toe dat de beste mand in zijn mond ging kijken. Misschien dat het daardoor kwam, want hij was dus al wat LB dominant en hield zijn hoofd niet stil. Daar kwam de praam dus even bij te pas en toen floep; prikje. Maar bij het enten een maand of twee geleden stond ie gewoon in het koppeltje en liet zich zo prikken. Ollie niet, hahaha die zag de veearts (Ollie was al jaren niet meer geeent dus die veearts heeft echt jaren niet gezien) en dacht: daar heb je dát mens van het scannen, insemineren, scannen, insemineren, scannen en die nam vrijwel meteen de benen. Olifantengeheugen die paarden ! In beide gevallen heb je niet veel aan de needle preparation. Be prepared for the unexpected, zou een betere training zijn .

Aangemeld
    May 2005

Ollie niet, hahaha die zag de veearts en die nam vrijwel meteen de benen.
    Alsof ik je over Essie hoor praten
    Die heeft ook zo'n hekel aan de DA (is trouwens die jaar weer eens geent, na 6 jaar wilde ik toch maar even de tetanus).....ze was een keer onwijs kreupel door een trap op haar pijpbeen en dat moest gehecht worden.....liep op drie benen zag de DA.........dat een paard dan nog zo snel kan zijn

En met de haren afnemen voor de DNA ook, Timber stond te kijken "goh trek je er wat haren uit oh, nou gezellig dat je er bent ", en Est dacht wegwezen......en steek die appel maar in een plek waar het heel donker is

Ben blij dat Timber voor haar nog nooit een slechte ervaring met een DA heeft gehad want die vindt dat bezoek én de aandacht echt een feestje
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
    En met de haren afnemen voor de DNA ook, Timber stond te kijken "goh trek je er wat haren uit oh, nou gezellig dat je er bent ", en Est dacht wegwezen......en steek die appel maar in een plek waar het heel donker is
    die Essie, héérlijk toch zulke bomproof horses die dán toch iets hebben van NO WAY JOSE

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
    die Essie, héérlijk toch zulke bomproof horses die dán toch iets hebben van NO WAY JOSE
    Essie is té LB.....die denkt over alles na, vooral als er een vreemde iets van haar wil, wil een vreemde een appel geven zie je haar 2 tellen nadenken "sneeuwitje nam ook een appel van een vreemde aan"
    Ben ook benieuwd of ik haar nog te pakken krijg in het land vanavond want na 3 dagen verplicht met kind meelijden zal ze ook wel denken MOOI NIET!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten