Dan werkt het bij een sidepull kennelijk heel anders.
Ik weet (uit ervaring) dat bij een 'gewoon' hoofdstel en dat bitloze Junik-ding de keelriem geen enkele functie heeft. Ik neem aan dat Daan hem daarom ook niet aan dat bitloze ding gezet heeft.
Dan werkt het bij een sidepull kennelijk heel anders.
Ik weet (uit ervaring) dat bij een 'gewoon' hoofdstel en dat bitloze Junik-ding de keelriem geen enkele functie heeft. Ik neem aan dat Daan hem daarom ook niet aan dat bitloze ding gezet heeft.
Groeten,
Dorien
-->http://www.antichip.nl/ <--
The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
- Albert Einstein -
Ik had gisteren met proberen ook wel even zoiets van 'huh' is dit alles?
Er zit zo lekker weinig aan en toch werkt het![]()
less is more![]()
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Dan laat je volgende keren je zadel er ook maar afOorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
![]()
![]()
En ik vergat erbij te zeggen, stap voor stap![]()
hahahhaha
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
haha!![]()
Ik vind het hoofdstel heel mooiHet staat Kabriche echt heel goed.
Ik heb geen ervaringen met zo'n hoofdstel, enkel met het touwhalster want ik ben daar eigenlijk heel tevreden over.
XxxJolijn
Ik heb hem vanaf september geloof ik. Het rijden ermee ging gelijk vanaf de eerste keer goed.Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
Halthouden en terugnemen in tempo is bij King meestal alleen een kwestie van life down, want hij liever lui dan moe, maar als hij daar niet op reageert neem ik hem op dezelfde manier terug als met bit, dus wel met 2 teugels.
Ik heb er nu clipteugels van equiplay aanzitten, dat vind ik mooier staan dan met de springteugels van mijn normale hoofdstel en bovendien ook fijner vasthouden.In mijn profiel staat een foto van toen ik hem nog geintegreerd had in mijn hoofdstel en met springteugels. Toen had ik de neusriem nog te laag zitten
![]()
Ziet er goed uit dbij Kabriche![]()
Vraag me af of het ook niks voor Timbertje is.....maar ja dat blijf ik me liever nog even afvragen want ik wil eerst een nieuw zadel![]()
When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!
Effe geheel off topic; wat een leuke foto's waar je paard met zijn grote vriend op staat!Oorspronkelijk Geplaatst door Lon
En on topic; jij hebt er wel een frontriem en een keelriem aan zitten, of heb je dat zelf gefröbeld?
Groeten,
Dorien
-->http://www.antichip.nl/ <--
The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
- Albert Einstein -
Ja, schattig zijn ze op die foto's hè. Zo close zijn ze niet altijd hoor.Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
Dat waren inderdaad de frontriem en keelriem van mijn oude hoofdstel. Ik was ook bang dat het riempje te dicht bij zijn oog zou gaan zitten. Ik rij nu al een tijd gewoon alleen met die neusriem en zo blijft het ook goed zitten.Oorspronkelijk Geplaatst door Dorien66
Ahhhhhhhh inderdaad wat een lieve foto's van die 2!!
Ik ga van het weekend er weer mee rijden en zal proberen of iemand een rijfoto kan maken.
Staat Kabriche goed RebanZelf vindt ik deze uitvoering ook wat kaal, maar zoals al begrepen is dat optisch en verlies je niet onderweg je hoofdstel
![]()
Ik ben zelf voor de sidepull gegaan, uiteraard Trea nageaapt haha. Nee vond deze sidepull de mooiste bitloze en betaalbare uitvoering tot nu toe. Dus vandaar. Ook ik ga hem vandaag testen bij Amon, ben ook razend benieuwd, want ik ben wel tevreden over de werking van het touwhalster, voor mij was het gewoon een keuze dat ik leer toch mooier vindt dan altijd maar een touwtje. De bosal zal voor mij straks meer voor het buitenrijden worden, en deze sidepull voor de lesaktiviteiten in de bak.
Wel foto's maken hoor als je gaat rijden, ben benieuwd hoe Kabriche ermee weg wandelt.
(dan zal ik ook foto's maken)
www.crystal-carving.com
DEAL BREN!![]()
Hoi Réban,
ik rijd ook met dat hoofdstel, die van mij heeft een wat bredere neusriem, werkt iets zachter in.
Ik heb even op de site gekeken waar jij hem eventueel wilt aanschaffen, die van mij is goedkoper, ook in zwart en bruin leer en met een zachtere bredere neusriem dus. Ik dacht uit mijn hoofd rond de 50 euro.
Ze staan vaak met hun webwinkel op marktplaats.
Prendre la vie comme elle vient!
Brenda, welke sidepull heb jij nu (of heb ik inmiddels een topic gemist?)
(ik hou graag bij waar iedereen mee rijd![]()
)
Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl
Ik heb dezelfde als Trea, heb vandaag wel wat foto's en filmpjes gemaakt maar door crashen van mess op hoofdcomputer is die continue in beslag genomen door Fer, de technische man die mij weer mag reddenOorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
Dus geen tijd gehad om wat te doen daarmee.
En vanavond was hij druk bezig met het NH filmpje waar nu zo langzamerhand ook schot in komt, dus ben ik maar weer eens een 3d kaartje gaan knippen. Even geduld dus nog.
www.crystal-carving.com
Bladwijzers