Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 30

Topic: Bitloos hoofdstel geprobeerd

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Bitloos hoofdstel geprobeerd

Mocht van Dorien66 hier op het forum een bitloos hoofdstel proberen en vanavond was het zover.

Ik vind het helemaal geweldig en volgens mij Kabriche ook, want toen ik even aan het kletsen was kon ze lekker gaan eten

Hier enkele foto's

Hahaha hier lijkt ze niet helemaal wakker

Ik vind het een mooie constructie, het rijdt net als een 'gewoon' hoofdstel

Lekker nakauwen

Ik denk dat ik hier een heel goed hoofdstel aan heb, want touwhalster vind ik 3x niks Zo kan ik dus voor de buitenritjes dit gebruiken en voor de Wimlessen mijn Myler
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Bitloos hoofdstel geprobeerd

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
    Ik denk dat ik hier een heel goed hoofdstel aan heb, want touwhalster vind ik 3x niks
    vertel!? Vanwege 1 teugel?Of vind je ook een natural hackamore niks om mee te rijden?
    Dit hoofdstel staat goed!! Riempjes onderop die kruizen, toch?

Hee, da's niet gek! Wat is 't er voor één?
    Bepaald merk of eigen maaksel?
    Heb je er ook mee gereden?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Ja? En? En? Je roept: bitloos hoofdstel geprobeerd en nou lees ik niks over het rijden Wat is hier beter aan dan aan het touwhalster? Want met het touwhalster heb je nauwelijks een maand gereden, dus erg veel ervaring heb je niet. Ben wel benieuwd naar de verschillen, want ik heb deze ook geprobeerd en ik was niet zo enthousiast.

oh, oh, Treetje toch - ben jij even streng!
    Straks kan Reban ook niet meer zitten - mijn billetjes gloeien nog na !
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Hihi Rebanna kan het hebben.. (hoop ik)

Ik wacht wel op de uitslag

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Zoals je wel snapt van mij Rebanna ben ik even benieuwd naar de antwoorden op de vragen van trea en hoe het reed. Ik durfde het alleen niet zo te zeggen want we hebben het al eens over touwhalster gehad en je had toen (net als nu) een erg duidelijke mening

maar fijn dat je zelf al een goed gevoel bij dit hoofdstel had, zie ik nog altijd liever dan een bit in deze fase.
    The darkest hour is befor it get light!!!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

hihi ik ben ook erg benieuwd! wat is het er voor een?? hij lijkt op die van de ruitersportshop? klopt dat??
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Aug 2005

lekker stelletje zijn jullie toch

Mischien ben ik ook niet gerechtigd om te zeggen dat ik touwhalster niets vind, maar het komt inderdaad omdat ik 1 teugel niets vind en om een of andere reden zit het touwhalster nooit helemaal goed bij Kabriche, het zakt altijd na en dan zit het niet meer. Dit hoofdstel daarintegen blijft lekker op de plek.

Het hoofdstel komt van: http://www.junik.nl/

Ja, ik heb er gisteren ook voor het eerst mee gereden (heel kort maar, want het begon te regenen en aangezien ik van suiker ben )
    Kabriche reageert er perfect op en ik ook dus helemaal dik tevreden Kan ook heel goed dat ik toch wel een beetje een dressuurmiep ben en die touwbende gewoon niet mooi vindt

Ben wel benieuwd naar de verschillen, want ik heb deze ook geprobeerd en ik was niet zo enthousiast.
    Maar Trea, volgens mij beviel hij jou niet omdat jouw paarden een baard hebben toch? Kabriche heeft geen baard dus geen probleem!

Of vind je ook een natural hackamore niks om mee te rijden?
    Dit hoofdstel staat goed!! Riempjes onderop die kruizen, toch?
    natural hackamore heb ik nooit gebruikt dus zou ik niet weten, inderdaad het zijn riempjes die onderop kruizen.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Hihi, da´s nou een antwoord dat informatie verschaft
    Ga je hem nog langer uitproberen of heeft Dorien hem weer meegenomen? Heb je stap, draf en galop uitgeprobeerd? Hoe reageerde Kabriche op het terughalen? Want dat was naast het "baardprobleem" mijn tweede minpunt. Mijn paarden reageerden beiden heel geprikkeld op het aansnoerende effect rond de kaak (terwijl het toch geen doetjes zijn), dus ik was benieuwd hoe Kabriche het vond. Dan heb ik het over halthouden vanuit bijv. de galop naar stilstand. Ors werkte niet en met twee teugels terugnemen had weerstand en hoofdschudden tot gevolg.

Ga je er nu ook één aanschaffen?

Schuift ie trouwens niet naar voren, richting de ogen? Ik mis de keelriem hieraan, die de nodige stevigheid verschaft aan het geheel, en bij zo´n "kaal" paard valt het nog meer op vind ik

Aangemeld
    Aug 2005

Ik mag hem van Dorien een tijdje lenen, ik heb hem zaterdag al meegenomen en gisteren voor het eerst geprobeerd.

Ik heb niets gemerkt eigenlijk bij halthouden, ik zal het eens in draf en galop proberen. Ik denk dat het ook scheelt dat Kabriche het een en ander gewend is, ze is immers voor mij met stang en trens gereden en ook met gewoon hoofdstel, dus ik denk dat die druk haar niet vreemd is.

Ik probeer het nog een paar keer en als het zo goed blijft bevallen ga ik er zeker eentje aanschaffen.

Gisteren schoof hij niet naar voren, mar hij zit achter de oren dus volgens mij kan dat ook niet, maar de tijd zal het uitwijzen.

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Ik heb dit hoofdstel ook en ik ben er ook erg blij mee. Met een touwhalster kan ik dresuurmatig helemaal niks, met dit hoofdstel wel. Ik zou graag buitenritten willen rijden met touwhalster, want dat is lekker licht en gaat niet zo zweten, maar voor het gymnasticeren zal ik denk ik deze blijven gebruiken.

Als je het kaal vindt zo kan je hem ook integreren in je hoofdstel, maar hij blijft zo los ook prima zitten.

Aangemeld
    Aug 2005

Hey leuk om te horen dat jij er ook eentje hebt

Heb je hem al lang?

Hoe gaat het bij jou met halthouden en terugnemen in tempo?

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Schuift ie trouwens niet naar voren, richting de ogen? Ik mis de keelriem hieraan, die de nodige stevigheid verschaft aan het geheel, en bij zo´n "kaal" paard valt het nog meer op vind ik
    Een keelriem heeft geen enkele functie hoor. En zeker niet om te voorkomen dat de boel naar voren schuift. Dat zou namelijk betekenen dat je hem strak moet doen en dan kan je paard niet afbuigen en doorademen.
    Bij de klassieke rijscholen, zoals de Spaanse in Wenen, gebruiken ze juist hoofdstellen zonder keelriem.
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ &lt;--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Ik merk anders bij mijn sidepull, dat de frontriem in combinatie met de keelriem ervoor zorgt dat het geheel nooit in de ogen kan schuiven of over de oren kan trekken. (Of het paard zelf als ie tijdens een ritje zijn hoofd jeukt aan zijn benen)

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten