-
Passende bosal?
Ik weet het, ik val met mijn eerste berichtje meteen met de deur in huis maar ik heb morgen mijn laatste examen en heb dan wel tijd om me uitgebreid voor te stellen (wat ik dan ook zeker zal doen!) maar nu heb ik dus een dringende vraag aan jullie, aangezien ik het ding binnen de paar dagen terug moest sturen als ik het niet goed vond...
Ik heb vanmorgen een bosal gepast bij mijn pony (normaal Cobmaat halster) en ik vond dat het erg mooi paste.
Het leer van het hoofdstel en de bosal zelf waren nogal stug, maarja, het was dan ook allemaal nieuw spul...
Het enige dat me eigenlijk een beetje tegensteekt, en wat me dus weerhoudt om hem bij te houden, is dat de knoop van de mecate onderaan tegen de kin van mijn paard 'hing' in ontspannen toestand...
Nu zou je denken, wat is het probleem, maar de mecate is gemaakt van paardenhaar en dus nogal 'prikkelig', ik vraag me dus af of dat hem op lange termijn niet zou kunnen irriteren en lastig maken...
Mijn vraag is dus of het normaal is of de knoop van de mecate tegen de kin rust (om het zo even uit te drukken) of dat de bosal dus eigenlijk groter zou moeten zijn... (Het is een 5/8").
Ik had niet de indruk dat het hem echt heel erg irriteerde maar af en toe 'friemelde' hij wel zo'n beetje met zijn lippen.
Het is ook enkel in echt ontspannen toestand, als je de teugels iets aanneemt, komt de knoop vanzelf ook mee omhoog...
Dus, what to do?
-
-
Re: Passende bosal?
Op deze site vind je info.
http://www.slidinghorse.nl/
Klik op het logo, en dan op bosal
Forum Rechten