Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: vrijheidsdressuur.

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

vrijheidsdressuur.

IK denk dat Aramis het misschien wel leuk vind om af en toe weer wat nieuws te proberen voor de lol.
    Zoals hij gisteren ging catching game spelen met ons drie, hij neemt dus initiatief en is ook altijd blij als ik weer wat nieuws heb uitgevonden en hij dan moet zoeken wat de bedoeling is.

Af en toe klikkeren we en dat vind hij mega!
    Daarom dacht ik dat vrijheidsdressuur misschien nog wel iets voor hem zou kunnen zijn.

Alleen, ik heb geen verstand van zaken en weet dus niet hoe te beginnen. Bestaat er ook zoiets als een soort pakket zoals Parelli heeft of speur je gewoon het internet af op zoek naar oefeningen en methodes om ze aan te leren?

Of kan er iemand mij misschien een goed boek aanraden waarin wat oefeningen beschreven staan. Liefst ook met verdere uitleg over het aanleren.

Misschien iemand nog leuke site's?
    Alvast bedankt.

Re: vrijheidsdressuur.

that`s the spirit

Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004

Er zijn hele leuke boeken over te verkrijgen!
    Toevallig heb ik ze van de week net binnen gekregen.

http://www.paardentips.com/kk_500116.htm

(dit is dan een setje van 3 leuke boekjes)
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Ik vond die site van xyzutu2 ook zo gaaf! En haar boek is onderweg!
    http://www.vrijheidsdressuur.info/

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ja, bij vrijheidsdressuur moest ik ook meteen aan xyzutu2 denken!!

Wanneer komt je boek nou precies uit?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Dank jullie alvast voor de links en tips.
    Hebben we weer een leuk tijdverdrijf voor tussendoor als we een keer niet willen/kunnen rijden of het grondwerken wat willen oppeppen.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Eind juni of begin augustus... Het duurt dus nog even, maar tot die tijd kun je ook al behoorlijk wat info van het net afhalen. Op mijn eigen site heb ik in feite het aanleren van alle basisoefeningen staan (targetten, kleuren herkennen, hand aanraken, niet eten, voetjes geven), plus de kunstjes apporteren, buiging en Spaanse pas, dus daar kun je in elk geval al mee beginnen. Op andere websites kun je ook nog meer vinden over de andere kunstjes, dus waarschijnlijk kun je zo al een heel eind komen!
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2004

Heb net even op de link van paardentips.com gekeken, maar dat zijn dus niet drie boeken over vrijheidsdressuur. Ik vond het al zo gek, want het enige boekje over vrijheidsdressuur dat je nu in het Nederlands kunt krijgen is een heel dus 30 paginaboekje van Nathalie Penquitt waarin ze wel uitlegt hoe de kunstjes eruit zien, maar niet hoe je ze kunt trainen. Het kost niet zoveel en is leuk om te hebben, maar je hebt er voor je eigen training in feite niets aan...

Dit setje bestaat dus uit dat boekje, plus twee andere boekjes uit die serie, "ABC van het grondwerk' over gewoon werken aan de hand zoals ook bij Parelli gebeurt, en 'Paarden gymnasticeren' over het gymnasticeren van paarden onder het zadel door middel van dressuuroefeningen. Ook allebei 30 pagina's en misschien best leuk om te hebben, maar dus niet drie boeken over vrijheidsdressuur zoals je uit de beschrijving van Paardentips.com zou denken...
    Vrijheidsdressuur - van Apporteren tot Zitten: het boek!
    Ga naar http://www.vrijheidsdressuur.info & www.facebook.com/vrijheidsdressuurboek

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2004

Ik ben gewoon zelf aan de slag gegaan. Bedenken wat ik wil dat hij doet en dan daar naartoe werken. Inmiddels kan pride al wat leuke dingen zoals liggen, zitten, apporteren, flemen etc. Ik leer altijd alles aan zonder halster oid, hij is helemaal 'naakt' zeg maar. Dat vind ik het prettigste werken. Een paar weken geleden heb ik een hoepel gekocht en ik wil hem leren om de hoepel te vangen met zijn hoofd/hals als ik die naar hem toe rol. En ik ben op zoek naar het spel Danny sais. Dit was in de jaren 80 heel populair en werk met geluid en licht. Dit wil ik hem ook aanleren.

Bladwijzers

Forum Rechten