Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 54

Topic: 1e Wimles Réban&Kabriche

Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

De ontspanning straalt er inderdaad vanaf, wow! Ik weet inhoudelijk nog heel weinig van de Wim-methode, maar het lijkt me wel enorm boeiend. Fijn dat hij alles zo uitlegt dat je er thuis nog goed verder mee kunt, dan is het niet iets eenmaligs geweest en maakt dat de tijd en moeite dubbel waard. Toppie!
    hmmm.... how interesting....

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Dat is ook het grote voordeel ervan! Het is best een reis om naar Lunteren te gaan, maar het is het zo waard!!

Heeft iemand trouwens ervaring met Wimweek, ik heb er van MafHaf al wat over gehoord, maar zijn er nog meer?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Ja uiteraard! Elise en ik zijn al twee keer een week bij Wim geweest.

De verslagen staan uitgebreid op het forum dus dat is vast niet moeilijk op te zoeken.
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

jiske
    Guest

Ik denk dat je op verschillende 'methodes' richten en daar uit halen waar je wat mee kan helemaal niet verkeerd hoeft te zijn, zolang dingen elkaar maar niet tegenspreken en je er van in de war raakt. Het ene kan het andere immers perfect aanvullen. AdB is voor mij ook hoe een paard hoort te lopen, CR hoe je zelft hoort te zitten, even kort door de bocht.

Nu we het toch over 'door de bocht'. Inderdaad is je rechterzijde langer, je knikt nog net niet in op links, maar dat doe je wel met je hoofd. Alleen dat al heeft balansverstoring tot gevolg.
    Zou je nu een foto recht van boven maken, dan zou je denk ik zien, dat de massa van jou lichaam niet meer boven de massa van je paard beweegt, maar iets teveel aan de rechterbuitenzijde rust.
    Het is niet veel hoor, maar toch.
    Maar voordat iedereen nou denkt hier: kijk zij heeft bij een wimles haar gewicht naar rechts, naar buiten hangen, dus dat is goed. Het is niet goed! Blijf in balans boven je paard.
    Kijk maar naar een kind wat op je schouders zit, al bij een klein hangen naar een zijde, wordt jij ontzettend uit je evenwicht gebracht. Dat doe je dus ook bij je paard.
    Ik denk dat het goed is om je telkens voor te stellen hoe je er recht van bovenaf uit zou zien.

AdB heeft op zijn dvd ook van die foto's staan, duidelijker kun je het niet zien denk ik.

Aangemeld
    Aug 2005

Bedankt Maaike, ik ga zoeken

Ik weet alleen niet of daar de kosten van zo'n wimweek staan.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

@ Jiske: ... maar Réban schreef toch al hierboven dat ze van Wim moest 'kijken' naar de buiging van het paard om te zien wat de bedoeling is? Zo 'n moment is dan niet maatgevend voor hoe je wel of niet in balans zit denk ik.

Voor de rest ben ik het met het 'theoretische' deel van je verhaal wel eens.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Aug 2005

Klopt Marianne

Actief Forumlid saskia's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005

Ik had ook zaterdag mijn eerste wimles (helaas geen foto's) en ben ook meteen wimfan. Het is inderdaad een heel gedoe, 3 uur autorijden voor 3 kwartier les, maar het is het zeker waard.

Bij het voorstellen heb ik verteld dat mijn paard dressuur in tegenstelling tot springen niet echt leuk vind en dat ze best moeilijk is. Voor mij is het het belangrijkste dat mijn paard dressuur ook leuk gaat vinden. Ik heb nu een tijdje met touwhalster in de bak en buiten rondgecrossed, maar daar wordt ze nu niet bepaald soepel van. Dus toch maar weer dressuren.

Mijn grootste probleem was eigenlijk dat Marlady regelmatig d'r hoofd omhoog gooit en daarmee de teugels uit mijn handen trekt. Bij andere instructeurs krijg ik dan te horen dat ik de teugels nog korter moet nemen, maar ja dan is ze niet meer voorwaarts en gaat steeds meer op mijn handen hangen. De oplossing van Wim was dat ik haar met mijn binnenhand moet vragen om haar hoofd helemaal omhoog te doen. Het gevolg daarvan is dat Marlady dan denkt "dat wil ik niet" en ze dan ineens met haar hoofd ontspannen omlaag gaat lopen en denkt dat zij het nu gewonnen heeft. Dit truukje werkt (ik heb het nu thuis ook geprobeerd) heel goed voor ons, in 5 minuten is mijn jarenlange probleem dus zonder hulpteugels verholpen. Verder hebben we oa de swingende stap en travers en renvers geoefend en als huiswerk meegekregen.

Het was zo heet, ik kan helemaal niet tegen de warmte maar de binnenbak was gelukkig lekker koel en de les was helemaal niet zo vermoeiend als wat ik gewend was.

Na afloop omschreef hij Marlady als een heel leuk,erg slim en karaktervol paard. Vind ik wel leuk, ik ga niet meer zeggen dat mijn paard niet zo makkelijk is, ik ga voortaan zeggen dat ik een karaktervol paard heb.

Ik kijk dus alweer uit naar de volgende les 22 juli. Ik zou ook graag een paar dagen met allebei mijn paarden naar Wim toe willen, misschien kunnen we samen gaan Réban? Of een dag cursus of zo organiseren, dat lijkt mij ook heel leuk.

Aangemeld
    Aug 2005

Oja die swingende stap ja

Leuk Saskia! Goed idee

Hebben jullie ook wat drafwerk gedaan of komt dat de volgende keer?

Wel erg leuk om ook Saskia's verslag te lezen - goed hoor dat soms zo'n kleine aanwijzing vanaf de grond zo perfect kan werken!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Jun 2005

Ik heb ook gedraaft en gegalopeerd, ook daarin hebben we aan mijn teugel-uit-de-handen-trek probleem gewerkt.

Hij vertelde dat we beginnen om een swingende stap te krijgen, dat lukte een paar pasjes, en dat ik erop moet rekenen dat dat ongeveer anderhalf jaar duurt eer dat goed is en dan komt dus nog de swingende draf en de swingende galop.

Aangemeld
    Aug 2005

Dan kunnen we nog ff

Hoe laat had jij les dan

Wat waren zijn aanwijzingen voor een 'swingende stap'??

Aangemeld
    Jun 2005

Ach ja dan loopt Marlady dus eindelijk zoals het hoort op pensioenleeftijd.

Ik had om 15:00 uur les. Jij had volgens mij veel vroeger les. Ik zie je de volgende keer misschien wel.

Aangemeld
    Aug 2005

Wat ik me zo herinner, een ontspannen actieve stap.

Maar Saskia is geloof ik al wat verder dan ik, dus Saskia???

Bladwijzers

Forum Rechten