Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: onregelmatig lopen met boomloos zadel

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

onregelmatig lopen met boomloos zadel

Had even een vraagje of er hier meer mensen zijn waarvan hun paardje onregelmatig loopt als ze boomloos rijden.
    Zal even uitleggen waarom:

Heb zelf een barefoot waar ik zeer tevreden mee ben. Iedereen op stal wil graag met mijn zadel rijden. Tot afgelopen week GIpsy kreupel / onregelmatig ging lopen. Aan het zelfde been waar ze al eens 5 maanden kreupel aan was geweest na een klap te hebben gehad van een ander paard. Toen ze dus afgelopen week weer kreupel ging lopen schrok ik me lam .
    Een stalgenoot adviseerde me om eens met een zadel van een vriendin van me te rijden. zij rijd namelijk vaak met mijn zadel en onze paarden hebben ongeveer dezelfde maat. Vanavond hebben we het zadel gepast en het paste perfect en ondanks dat het warm was wilde ik het even testen. Paar rondjes stap, draf en galop en ze liep beter dan ze de afgelopen tijd had gedaan en helemaal niet kreupel .

Nu vraag ik me af of ik haar al die maanden pijn gedaan heb met het zadel , maar ze heeft het eerder eigenlijk niet aangegeven.

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: onregelmatig lopen met boomloos zadel

Kan het geen moment opname zijn geweest? Dat ze met het andere zadel beter liep? Of heb je daarvoor nog met boomloos gereden?
    Willem liep er absoluut niet onregelmatig door, juist beter dan hij ooit heeft gedaan. En volgens mij verbergen paarden hun pijn niet. Dus als ze eerder last had gehad van het zadel had je het denk ik wel gemerkt. Dat ze kribbig werd met opzadelen, moeilijk met opstijgen. gespannen onder het zadel. Dan weet je dat het niet helemaal goed is.

Kan het ook neit gewoon een opspeling zijn van de oude blessure?

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

hee, ik herken iets, weet alleen niet meer wie dat hier ook heef meegemaakt. Trea? Was jij dat met Amy?
    Dat ze eerder niet heeft aangegeven hoeft niet te betekenen dat de oorzaak elders ligt. Soms is er immers de bekende druppel die de emmer doet overlopen.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Het kan wel hoor, dat een paard pas na een tijdje onregelmatig gaat lopen door een niet goed passend zadel. Of dat hier het geval is, valt zo niet te zeggen. Eigenlijk moet je het nog een keer proberen met dat andere zadel; loopt ze dan weer niet kreupel, hup je eigen zadel erop en kijken wat er gebeurt. En ook een keer andersom: beginnen met je eigen zadel, en dan dat andere zadel. Dit om uit te sluiten dat ze wel of juist niet kreupel gaat lopen doordat ze al wat langer loopt (warmgedraaid is).

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

We gaan de hele week proberen met de zadels, om inderdaad alles uit te sluiten. Is een goed tip Marja, de ene keer beginnen met mijn eigen zadel en de andere keer met het andere zadel.

Herkenning hier! Amy zet haar rug vast, en met een boomloos zadel méér dan met een boomzadel, waardoor onregelmatigheid op de loer ligt..

Ben benieuwd of jouw testweekje iets oplevert. Ik heb inmiddels een ander zadel gekocht.

Bladwijzers

Forum Rechten