Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 112

Topic: verslagen Honzagangers *UPDATE nieuwe foto's*

  1. #1
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    verslagen Honzagangers *UPDATE nieuwe foto's*

    Jaja, verslaafden kunnen niet zonder, dus hebben we een wegrestaurant opgezocht met HotSpots en zitten nu achter de laptop aan een flesje pfandfreie kakao-drink en een Tasse Tee.



    De eerste dag reizen was een spannende belevenis!

    Om half 11 zouden we inladen, net voor het donker dus.



    Maar uiteraard vergaten we steeds vanalles, waardoor we pas om half 12 aanreden. Bij het inladen stond de buurman mee te kijken, waardoor Shaf natuurlijk niet in 1x de trailer in liep. Al na 1 minuut kwam hij met allerlei opmerkingen als 'vroeger gaven we ze gewoon een schop onder de kont...' Natuurlijk liep Shaf in 1x naar binnen zodra de buurman zich omdraaide
    Bij de pre-ride-check bleken de rechter-achterlichten het niet te doen (2 ja, zowel van auto als trailer, dus het was geen kapotte lamp)

    Aangezien we zelf niets konden vinden (hele lamphouder al uit elkaar gesloopt!), besloten we 10km te rijden en dan de ANWB te bellen (heb geen woonplaats-service, dus dat moet op een stukje afstand van je huis )
    Bleek het een zekering te zijn die niet stuk was, maar ook niet meer helemaal contact maakte. Pfff, hadden we zelf eigenlijk ook wel kunnen bedenken

    En zo was het al voorbij 1 uur eer we de Duitse grens passeerden.

    De eerste stop was zo'n 100km in Duitsland; goedkope benzine en een hele dikke bockwurst op een mini-broodje (helaas geen foto van de Wurst)

    Het was superrustig op de weg, echt heerlijk om 's nachts te rijden. Onderweg kwamen we wel erg veel blauwe zwaailichten tegen, zelfs een kolonne van meer dan 10 brandweerwagens, die ons met een slakkegangetje tegemoet reden. Misschien kwamen die terug van het jaarlijkse stap-avondje van de Feuerwehr???

    Even later weer allemaal blauwe lichten en plotseling een wegversmalling van 3 naar 1 baan, stond een vrachtwagen langs de weg die blijkbaar een heleboel olie of diesel verloren was, want het stonk er behoorlijk! Maar door die felle blauwe lichten kun je maar moeilijk wat zien.

    Een uur later geen blauwe knipperlichten, maar een colonne vrachtwagens die plotseling hard remden en signaleerden. Wij ook vol op de rem natuurlijk, geen idee waarom! Toen ging er een politieauto voor rijden en konden we wat zien: een grote vrachtwagen in vuur en vlam! Dikke rookwolken erboven, enorme bal vuur bij de cabine! We zaten wel ff in de stress toen! En 1 voor 1 kwamen er brandweerwagens met zwaailichten en sirenes tussen ons en de baan ernaast doorrijden. Bij elke brandweerwagen schudde de trailer heen en weer, arme Shaf
    We hadden wel mooi uitzicht op het spectakel en hebben een deel ook stiekum gefilmd Het was maar 500m verderop en met de zoom konden we goed zien wat er aan de hand was. Of de chauffeur het overleefd heeft weten we niet...
    We hebben hier gestaan tot een uur of 4, terwijl het buiten steeds lichter werd.

    Met een gangetje van 40-100 km vervolgden we onze weg. Heuvelop was soms best ff zwaar voor mn Traffi, maar naar beneden had hij er wel zin in

    We waren gelukkig net voor de spits voorbij Frankfurt en zagen aan de overkant een lekkere Stau, waar wij gelukkig geen last van hebben gehad

    Een stuk voorbij Frankfurt werden we ingehaald door de Polizei, hij reed ons voorbij en nam een afrit naar de parkeerplaats. Hij stopte echter niet, maar reed gelijk weer achter ons aan de weg op. Sandra zei nog: volgens mij moet hij ons hebben! En jahoor: Bitte Folgen!
    Wij gelijk weer nerveus natuurlijk (slecht geweten? )

    Ausweis und Fuhrerschein bitte!
    En daarna: Autopapieren bitte!

    Want ja, Sandra had natuurlijk geen E-rijbewijs, dus dat vereiste nadere inspectie!

    Ik gaf al mn autopapieren aan de agent, maar het aanhangerbewijs zat dubbelgevouwen waardoor hij die niet zag. Wij weer in de stress: help, waar zijn de papieren! Oom agent controleerde het plaatje van de trailer, die stond nog op het oude gewicht van 2000 kilo dus daar zou ze nooit mee mogen rijden... Hij vroeg of we anders iemand het papier konden laten faxen! Gelukkig vonden we toen het papier tussen de autopapieren. PFEW! We mochten weer verder rijden.

    Deze keer reed ik maar weer verder, elke keer als er iets gebeurde zat Sandra achter het stuur, en nu had ze daar wel ff genoeg van

    Ondanks al het oponthoud reden we om half 10 de oprit van Drei Frankenhof op, onze 'overdaggingsplek'.

    Omdat we op de wei nergens meer stroomdraad hadden kunnen vinden, hadden we nu alleen prikpaaltjes bij ons. En op de boerderij was nergens draad aanwezig. Met savvy strings, leadropes en een restje touw van de boerderij knutselden we een paddockje in elkaar. De boer vond het echter wel een idee om een pin in de grond te slaan en hier het paard aan vast te binden. Daar dacht Shaf echter anders over. Met zijn achterbeen over het draad draaide hij natuurlijk de verkeerde kant op waardoor hij zich helemaal vast trok en zijn kootholte openhaalde. Vervolgens ging hij er ook nog eens in draf vandoor, over het grote veld, richting de weg... maar na een paar honderd meter liet hij zich toch wel weer vangen. Hij had blijkbaar geen idee wat de juiste weg richting huis was of hij dacht: nou, die 500 km leg ik toch liever in de trailer af

    Toch maar weer in de draad-paddock, met een leadrope los aan zn halster zodat hij het idee had dat hij wel vast zat, dat werkte uiteindelijk het beste.



    En toen begon de vakantie pas echt: heerlijk in het zonnetje in slaap vallen, beestjes kijken op de boerderij, BBQ-en in het gras en een wandelingetje naar het bos. Ideaal!



    Om 10u gingen we nog even slapen, tot ik om 11u weer wakker schrok: tijd om in te laden!

    in tegenstelling tot onze verwachting liep Shaf in 1x de trailer op, hij dacht vast dat we terug naar huis gingen We hadden een hooinet gevuld met gras en voor onszelf een 'koelton' met drinken (= waterton voor paard met koud water: ideaal om de Red Bull koud te houden)

    Nog een beetje duf van ons korte slaapje gingen we weer op pad, nog ruim 400km voor de boeg. Sandra reed het eerste stuk, zij was het wakkerste van ons twee. Ik viel meteen in slaap terwijl Traffie met sandra achter het stuur lekker doortufte in een gangetje van rond de 80 km (60 bergop, 100 bergaf). Af en toe werd ik wakker, wow, weer 50 verder! Een keer droomde ik dat ik wakker was en naast Sandra in de auto zat, terwijl Sandra reed en we nog 100km voor Regensburg waren, opeens werd ik wakker en bleek dat we al 40km verder waren, haha, dat was zo idioot. Inmiddels zijn we ruim 200km op weg, en we gingen zo snel dat we even een pauze inlassen van een uurtje. Tijd om de foto's te uploaden tot nu toe en jullie mee te laten genieten van ons avontuur.

    Nog een paar mooie plaatjes:



    Het avontuur tegemoet:


    Wij gaan weer op weg!!!
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  2. #2
    Actief Forumlid Judith's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Pretoria, Zuid Afrika
    Leeftijd
    40
    Berichten
    249

    Re: Het eerste verslagje van de Honza-gangers

    Wat een spannende gebeurtenissen maak je al mee op je eerste dagje. Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen. Veel plezier en geef shaf een dikke knuffel
    [url=http://www.TickerFactory.com/]

  3. #3
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    58
    Berichten
    6.570

    Re: Het eerste verslagje van de Honza-gangers

    Meiden super dat jullie ons al zo snel verassen met een verslag. Heb het ademloos met mijn 1ste bakkie uitgelezen. Voor de eerste nacht hebben jullie al genoeg meegemaakt waar anderen 10 ritten over doen. Tenminste ik heb dit nog nooit meegemaakt in alle ritjes naar Oostenrijk toe, en dat waren er heel wat haha.
    Vooral bij Herr Derrick kreeg ik het benauwd haha, hoor het hem zo zeggen, Ausweis bitte Hij zal wel gedacht hebben, twee van die jonge meiden met paard midden in de nacht, haha.
    En Shaf die de boel weer op stelten moest zetten, maar hoor je verder niet meer over de kootholte in het verhaal dus die schade valt dus mee?
    Nou hoop dat jullie nog heel veel hotspots tegenkomen, want deel 1 van het grote avontuur Honza is me heel goed bevallen.
    www.crystal-carving.com

  4. #4

    Re: Het eerste verslagje van de Honza-gangers

    Moeten de reacties niet in een apart topic, net zoals de week-van..?
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

  5. #5
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    58
    Berichten
    6.570

    Re: Het eerste verslagje van de Honza-gangers

    Als het te gek wordt met hun verslagen kunnen we er beter een HONZA hoek van gaan maken ja haha, maar goed dat kan Evelien zelf ook als hoofdmoderator, dus voorlopig houden we het nog maar even hier.
    www.crystal-carving.com

  6. #6
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re: Het eerste verslagje van de Honza-gangers

    Zucht.... was ik even mijn duffig kantoorplek vergeten en zat ik bij jullie (zonder dat jullie er last van hadden )!!!
    Thanks!!

    Hopelijk gaat het goed met shaf zijn wond, maar aangezien het verder niet genoemd wordt zal de schade wel meegevallen zijn.

    Lekker meegenieten met jullie
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  7. #7

    Re: Het eerste verslagje van de Honza-gangers

    Hoe ontzettend lekker beschreven allemaal. Zit hier met opengevallen mond te lezen, ogen wazig en hélemaal bij jullie daar aanwezig!
    Wat spannend zo´n avontuur. Toen ik las dat jullie zo´n "oneindige" reis gingen maken en géén rol schrikdraad met stroomapparaat bij jullie hadden dacht ik wel: wat stóóóm

  8. #8
    Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Wormer
    Leeftijd
    55
    Berichten
    10.548

    Re: Het eerste verslagje van de Honza-gangers

    Kijk... nu dacht ik dat ik bezig was aan het begin van een super kl*te dat..slecht geslapen, warm kantoor, onder mijn raam mannen die de heg aan het snoeien zijn met een electrisch ding (HERRY!!)...
    maar de afgelopen 10 minuten was ik helemaal niet hier... ik was bij jullie!! Heerlijk verslag!! Meermeermeermeermeer!!!

  9. #9
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Het eerste verslagje van de Honza-gangers

    Zodeknetter ,dat ziet er relaxed uit!

    DIe foto van Shaf bij jullie aan het tafeltje!

    Dat smaakt naar meer hoor!

  10. #10
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: Het eerste verslagje van de Honza-gangers

    Geniet er dubbel en dik van, en zo een verslag is fijn om te lezen...
    "Dromen komen uit..."

  11. #11
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re: Het eerste verslagje van de Honza-gangers

    Woow Eef wat gaaf!!!
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  12. #12
    Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Locatie
    Aarschot / België
    Leeftijd
    41
    Berichten
    6.498

    Re: Het eerste verslagje van de Honza-gangers

    Tjéé, als die eerste nacht en dag al zoo spannend zijn, wat moet het dan worden met de rest van de tijd!
    Dit verslag vraagt naar meer, en al wie zegt dat ze even bij jullie waren...dat had ik ook echt. Dit verlag is zo heerlijk geschreven, net een spannend boek waarin je je helemaal inleeft.
    Op dit moment vind ik het wel heel erg dat ik daar niet bij jullie ben.

  13. #13
    Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Berichten
    1.625
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Het eerste verslagje van de Honza-gangers

    Wat zijn jullie koelbloedig! Ik was waarschijnlijk al in de stress geschoten door het feit dat de achterlichten het eerst niet deden , daarna ook nog een brandende vrachtauto, aangehouden worden en een ontsnapte Shaf En dan na amper een uur geslapen te hebbben vrolijk weer verder rijden, wauw! Ik ben erg benieuwd naar de rest van jullie avonturen

  14. #14
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: Het eerste verslagje van de Honza-gangers

    Jeetje jullie maken nu al meer mee dan in menig film

    Maar harstikke dat jullie ons niet vergeten en ons laten meegenieten van jullie avontuur!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  15. #15
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re: Het eerste verslagje van de Honza-gangers

    Over een uurtje ben je gewoon bij Honza!!! Whaaa
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Pagina 1 van de 8 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •