Resultaten 1 tot 14 van de 14

Topic: Ijzers eraf, op naar natuurlijke hoefjes (met foto`s)

Ijzers eraf, op naar natuurlijke hoefjes (met foto`s)

2 weken geleden heb ik de hoefijzers laten verwijderen bij mijn arabische merrie, Nagoya. Ze zijn verwijderd door een traditonele hoefsmid, hij heeft bij het verwijderen alleen de hoefwand wat bijgevijld en verder niet aan de straal en de zool gezeten. Ik heb zelf de steunsels bijgewerkt en de hoefwand nog iets bijgevijld en afgerond. Als `t doorgaat, doe ik de 24ste een cursus en dan ga ik Nagoya`s hoeven zelf bijhouden.
    Ik ben van plan om regelmatig foto`s te maken, hier alvast een reeks van hoe de hoeven er nu uitzien..

Links voor

Links achter

Rechts achter

Hier is te zien dat een deel van de hoefwand is afgebroken, bij de nagelgaten. Ze is er niet gevoelig op en het scheurt niet door, dus ik laat het maar even zo.

Rechts voor

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Re: Ijzers eraf, op naar natuurlijke hoefjes (met foto`s)

Ik heb geen verstand van hoeven, maar waarom heb je besloten om ijzerloos te gaan?

Bij wie ga je de cursus volgen als ik vragen mag?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Ik heb me verdiept in natuurlijk bekappen en het spreekt me erg aan. Nu Nagoya in een wei met schuilstal staat en dus 24 u/dag kan bewegen (wordt aangeraden wanneer je natuurlijk wil bekappen), ben ik de overstap naar aan `t maken.
    Ik ga de cursus bij Wim de Leeuw doen, dit is de site:
    http://www.biomentor.org/paard/index.html

Fijn voor je paardje! Doe Wim de groeten van me.
    Ik ben benieuwd hoe jou de cursus bevalt.

Ik heb de gevorderde cursus kunnen doen (was 17 juni), vanwege m`n HAS achtergrond, het was super !! Wim is ontzettend aardig en heeft alles duidelijk uitgelegd. Waarschijnlijk ga ik de professionele cursus ook nog doen..

Ik had de 20ste nog een paar foto`s gemaakt van Nagoya`s hoeven, ze waren helaas niet allemaal gelukt, dus het is geen volledige serie. deze week maak ik weer een nieuwe reeks..

Linksvoor

Linksachter:

Rechtsachter:

Rechtsvoor:

Is dit de bekapping na de cursus? Ik vind dat de hielen nog zo hoog zijn...

Dit is inderdaad na de cursus. Ik heb de hielen wel wat verlaagd, maar ik doe het geleidelijk aan omdat ik bang ben dat ze bij een te forse verandering gevoelig wordt (misschien wat "beginnersvoorzichtigheid").
    Ze zijn overigens wat lager, deze foto`s zijn van vorige week.. Morgen of overmorgen komt de nieuwe serie

Oke, het is al fijn dat je het zelf ook vindt. Geleidelijk gaan ze er ook wel af

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

ja, dat had ik ook meteen opgemerkt.
    Maar idd je moet het wat afbouwen hé zodat de spieren en de pezen zich kunnen aanpassen

toppie hoor!
    xxies

(ben wel eens benieuwd naar een verder resultaat!)

xxies
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Ik vind het knap dat je het zelf bent gaan doen, lijkt me lichamelijk erg zwaar.

Doe jij ook aan natuurlijk bekappen Horsfreakje?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
    Ik vind het knap dat je het zelf bent gaan doen, lijkt me lichamelijk erg zwaar.

Doe jij ook aan natuurlijk bekappen Horsfreakje?
    Neen maar heb wel 't pakket besteld!
    Ik ben van plan het bij paulientje te gaan doen, het mag van Anne en Franky maar ze zouden eerst een ervaren bekapper laten komen die het grootste werk doet en dan ik die de boel nu en dan wat bijwerk..
    xxies
    Groetjes
    Ariane xxx

My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
    De eerste paar keer had ik best wel spierpijn, hoewel ik steeds maar 2 hoeven deed. Ik merk dat het nu steeds makkelijker gaat, ik krijg er meer handigheid in (en misschien wat meer conditie )

Ik heb vandaag weer een nieuwe fotoserie gemaakt;

]http://www.magix-photos.com/mediapool03/F8/56/87/90/08/5E/11/DB/93/79/D2/5D/3E/83/88/88/oma/10/5D34D360085F11DBAC59B88C3E838888.jpg[/img]

linksachter:

Rechtsachter:

Rechtsvoor:

En, wat vinden jullie ervan?

Dat begint er goed uit te zien joh!
    De hielen kunnen nog lager, maar dat doe je geleidelijk zei je al eerder.

Persoonlijk zou ik nog meer steunsel weg halen, dus echt mooi je mesje langs de 'schuinte' van de zool halen. Ik heb even rode lijntjes gezet waar ik vind dat nog te veel steunsel zit. Je ziet het ook aan de 'waaier'structuur van het hoornweefsel.

Verder top! Mooi stralen heeft je paard

Ok, ik snap wat je bedoelt . Bedankt voor de tip en `t compliment !!

Bladwijzers

Forum Rechten