Resultaten 1 tot 13 van de 13

Topic: tegen voorbenen trappen

tegen voorbenen trappen

ik wist niet waar ik dit neer moest zetten maar goed.

Mijn pony trapt sinds een paar weken met zijn achter benen tegen de ballen van zijn voorbenen. Dit doen hij alleen in de draf. Ook aan de lange lijn doet hij het. Op rechte stukken minder maar hij doet het wel.

Weten jullie of hier iets aan te doen is. Of moet ik maar gewoon zo laten lopen en van die beschermers komen voor zijn ballen???

Re: tegen voorbenen trappen

Wordt je pony natuurlijk bekapt?? Zo nee, is dit een mogelijke oplossing voor je probleem. Het komt vaker voor bij paarden/pony's die ijzers onder hebben, omdat ze geen gevoel hebben in de hoeven. Ook hoge hielen kunnen aantikken veroorzaken, omdat het paard op de toon landt in plaats van netjes op de hiel. Landt de toon het eerst, dan is het voorbeen nog niet vertrokken, en tikt ie aan. Natuurlijke bekapping, stimuleert het hiellanden, en daarmee is dit probleem bijna zeker verleden tijd.
    Meer hierover lees je op http://www.hoefnatuurlijk.nl

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Zeker iets aan doen! Dit is namelijk niet 'normaal' maar wordt echt ergens door veroorzaakt.

Beschermers hebben weinig zin, helpen alleen tegen heel oppervlakkige beschadiging. De mijne heeft ooit zn halve hoefbal eraf getrapt, MET zo'n dikke neopreen springschoen om...

Strassersmid kwam en zag het probleem. Na de bekapping was het ook direct verdwenen.

(hij was een paar weken ervoor bekapt door een andere NB-er, die hem nogal 'verkeerd' had bekapt waardoor dat aantik probleem ontstond)
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

mijn haflinger deed het eerst ook toen ze nog ijzers had.. nu ze natuurlijk bekapt is gaat het al een stuk beter
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Hij wordt natuurlijk bekapt ik doe het al ongeveer 1,5 jaar zelf en heeft nooit ergens last van gehad. Het is echt ineens begonnen. En niet na een bekapping ofzo. Dus ik zou niet weten waar het vandaan kan komen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Loopt hij in draf goed op het achterbeen? Misschien toch weer even een "beroeps"bekapper erbij halen, want al doe je het al 1 1/2 jaar zelf, het kan toch zijn dat er nu iets niet helemaal goed is met de stand.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Loopt hij in draf goed op het achterbeen? Misschien toch weer even een "beroeps"bekapper erbij halen, want al doe je het al 1 1/2 jaar zelf, het kan toch zijn dat er nu iets niet helemaal goed is met de stand.
    Ik wilde het nèt zeggen!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

*knijp*

Actief Forumlid kimmy1985's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Leeftijd
    39

een vriendin van mij had dat ook, en het lag bij haar aan de stand van de hoeven dus inderdaad even een beroeps bakapper erbij halen.

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ik ken het fenomeen helaas ook... Het werd indertijd bij Son veroorzaakt door pijn in haar voorbenen/hoeven. Door de pijn voor nam ze korte pasjes, terwijl ze achter wel haar gebruikelijke grote passen nam. Hierdoor was haar voorbeen te laat weg en trapte ze met haar achterbeen tegen haar hoefbal voor.

Mijn smid heeft het met bekappen toen opgelost, wat ze precies gedaan heeft weet ik niet meer. Ik meen dat het te maken had met een bepaald afrolpunt, maar ik ben niet zo thuis in hoevenland dus durf het niet met zekerheid te zeggen!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

oke bedankt. Weten jullie een goede natuurlijk bekapper die in Utrecht komt????

Groetjes dephny

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Annete Nielsen komt door heel nederland. Ze is opgeleid in Amerika bij de ANHCP.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Fernand van Geene zou een goede moeten zijn (heb zijn werk zelf nooit gezien). Hij komt uit Utrecht meen ik. 06 - 55 86 53 56
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Bladwijzers

Forum Rechten