Vorig weekend dus voor het eerst met L1 begonnen...rustig 30 minuten met je paard zitten, in mijn geval ben ik in de longeerpiste gaan zitten.
Het is niet de bedoeling om jullie in de toekomst te belasten met de voortgang van al onze verder oefeningen echter weet ik niet wat ik hier van moet denken.
Nog even een opmerking vooraf:
Ginny is een paard dat betiteld word als erg onzeker. In het verleden (bij vorige eigenaren) stond ze te boek als een ' gevaarlijk paard' en werd geregeld in de hoek aan de bakrand met een bezemsteel bewerkt omdat ze niet luisterde. Ze heeft dus aardig wat geestelijke negatieve bagage meegekregen.
Graag jullie hulp: ik zit dus in de piste, tegen de rand aan, op een laag tonnetje.
In de eerste instantie was Ginny (op het oog) rustig, knabbelde aan de weinige grassprietjes die in de piste stonden.
Echter, van het ene moment op het andere, vanuit het niks, gaf ze een gil en maakte een vreemde bokkesprong, waarna ze een aantal malen VLAK voor me langs draafde. Ondanks met de oortjes naar voren vond ik het erg intimiderend.
Daarna rust, kwam ze heel dicht naar me toe, duwde tegen m'n arm en liep direct weer een paar meter van me af. Sprietjes...en weer naar me toe, duwde me weer aan en gelijk weer weg. Dit heeft ze een aantal maal herhaald.
Op een gegeven moment staat ze aan het ander eind van de piste en komt ineens hard recht op me af gedraaft en stopt pas tot ze bijna tegen me aan stond. Ik schrok me werkelijk rot !! Ze raakte me echter niet aan en bleef over me heen staan (ik zat op een tonnetje dus zij was veel groter). Ik heb haar zachtjes van me af geduwd.
Ze liep weer rustig weg, trok een graspol (met zand) uit de grond, kwam daarmee naar me toe en heeft zeker een aantal minuten mijn hoofd met die graspol bewerkt. Ik kon niet anders dan bedenken dat dit erg intiem en lief voelde.
Verder heeft ze sprietjes staan knabbelen.
Wie kan mij helpen dt gedrag te interpreteren ??
(ps. 's avonds in de stal heb ik gekeken of ik alle vier de hoeven vanaf een kant kon optillen.....geen probleem.)
Bladwijzers