Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 54

Topic: 1e Wimles Réban&Kabriche

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

1e Wimles Réban&Kabriche

Allereerst gaat mijn dank uit aan Dorien66, zij was mijn trouwe fotograaf deze dag.

Op zaterdag 10 juni was het dan eindelijk zo ver, onze 1e Wimles Ik had er onwijs veel zin in en was gek genoeg helemaal niet gespannen, dat was al een heerlijke ervaring.

Het vond plaats in stal Heiveld te Lunteren, het was buiten erg heet, maar binnen in de bak was het erg comfortabel.

Ik zou zeggen de foto's spreken voor zich!

Kabriche klaarmaken voor het grondwerkgedeelte

Even kort kennismaken met elkaar

Wim legt mij de grondwerkoefening uit, Wim vertelde dat hij niet zoals Eddy met fases werkte, en ook het wijzen met je navel in de richting (circling game) is anders.

Zelf proberen.

Aan mijn gezicht te zien, maakt Wim een grappige opmerking!

Snapt ze het nou wel of niet?

Dan samen nog maar eens

Hele aparte foto vind ik dit

En dan het spannendste gedeelte, HET RIJDEN!!!

Gek genoeg vond ik het geen minuut eng

Goed luisteren naar Wim

Vinden jullie niet dat Kabriche lekker ontspannen loopt? Ze was zo ontzettend meewerkend en braaf!

Ze ging best weleens weer wat gespannen lopen met haar koppie wat hoger, Wim zei dan; aai haar maar even dan ontspant ze weer, en ja hoor weer lekker ontspannen (ik denk dat ik dan zelf wat te gespannen werd en daardoor Kabriche hihihi)

Toen ik deze foto zag moest ik weer zo aan het topic denken over houding, ik zie hier mezelf toch duidelijk meegaan in de bocht

Het werd al snel duidelijk dat Kabriche linksom stijver was dan rechtsom, linksom wilde ze eerst helemaal niet inbuigen, ik had geen reactie dus dat is een flink oefenproject! Wel apart want rechtsom is ze zo moeilijk met draven ???

Het ging gelukkig steeds beter linksom!

Ik moest van Wim alles met lange teugel doen

Het links inbuigen wat moeilijk ging

Dat orenspel, zo prachtig! Ze is echt aan het opletten.

Klaar!! Lekker even uitstappen

En een welverdiende beloning

Het was een perfecte les en ik kan het echt iedereen aanraden, die man is zo rustig en kan verdomd goed uitleggen, ik heb volgens mij ook van alles gevraagd, tot aan de simpelste dingen toe, maarja de simpelste dingen blijken soms nog moeilijk te zijn Ik ga dus graag 22 juli weer naar Wimles!

Zo nu zullen jullie voorlopig wel schoongenoeg van mij en Kabriche hebben Zoveel foto's
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

jiske
    Guest

Re: 1e Wimles Réban&Kabriche

Mooie foto's, ziet er rustig uit. Je zit nog wel veel centjes te zoeken

Maar ik word zo langzamerhand wel erg benieuwd naar wat er nou zo speciaal is aan Wim lessen?

Wat doet hij precies, wat is daar bijzonder aan, wat is precies zijn grondwerk (las al eens iets over wim-cirkels?)?

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

EINDELIJK!!! het lang verwachte wim verslagje!
    nou genoeg foto's dat is in ieder geval

verder vind ik het moeilijk om er iets op te zeggen omdat ik me in deze tak nog helemaal niet zo verdiept heb, maar een ding zie ik zeker wel, een ontspannen Rebanna en een ontspannen Kabriche en dat is natuurlijk al super!
    The darkest hour is befor it get light!!!

Forum Meubilair Hanneke1980's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005

Mooie foto's! ziet er inderdaad helemaal niet hittegolfachtig uit.

Je had in een ander topic al eens geschreven dat Wim zo rustig was, nu met dit verslag en deze fotos geloof ik dat helemaal!
    Willen is kunnen, zolang er maar koffie is.

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jiske
    Maar ik word zo langzamerhand wel erg benieuwd naar wat er nou zo speciaal is aan Wim lessen?

Wat doet hij precies, wat is daar bijzonder aan, wat is precies zijn grondwerk (las al eens iets over wim-cirkels?)?
    Mag ik ook mijn visie op Wim vertellen?
    Ik heb hem die dag voor het eerst zien lesgeven, aan Rébanna en een andere mevrouw. Uiteraard verstond ik lang niet alles, daarvoor zat ik te ver weg. Er waren in ieder geval twee dingen die mij als heel positief opvielen:
    1) Wim doet enorm zijn best om zijn boodschap over te krijgen. Hij draait absoluut geen standaard riedeltje af maar zoekt naar bruikbare taal voor degene die hij voor zich heeft;
    2) Wim is heel oplettend en heeft het direct in de gaten wanneer er een misverstand dreigt te ontstaan (i.t.t. de heer de Bodt bijvoorbeeld, die wil nog wel wat missen en gewoon doorgaan met zijn verhaal).

Een 'gewone' dressuurruiter zoals ik zou ook veel aan deze man kunnen hebben. Alleen ben ik echt te lui om iedere 6 weken mijn paard 3 uur op de trailer te zetten voor een les van 3 kwartier
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Actief Forumlid Dorien66's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
    Allereerst gaat mijn dank uit aan Dorien66, zij was mijn trouwe fotograaf deze dag.
    You're very welcome!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
    Toen ik deze foto zag moest ik weer zo aan het topic denken over houding, ik zie hier mezelf toch duidelijk meegaan in de bocht

Dat orenspel, zo prachtig! Ze is echt aan het opletten.

Klaar!! Lekker even uitstappen
    Je gaat wel mee in de bocht (stuurt met je navel enzo), maar je rechterkant is langer dan je ]/images/smilies/jaja.jpg[/img]

Verder zijn de foto's inderdaad heel leuk geworden en zoals ik eerder al zei vond ik het een ontzettend goeie les. En natuurlijk was ik apetrots op je dat je het allemaal zo relaxt hebt ondergaan
    Groeten,
    Dorien
    -->http://www.antichip.nl/ <--

The world is a dangerous place to live, not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it
    - Albert Einstein -

Aangemeld
    Aug 2005

Dank je Dorien!

Het was ook gewoon super, ik zit zelfs zwaar te denken om een wimweek te gaan doen, kun je mooi mee Dorien, hoef je maar 2x je paard in te laden ipv elke dag

Je zit nog wel veel centjes te zoeken
    Klopt, dit is omdat Wim mij uitlegt hoe haar houding moet zijn, ik wilde dat zien zodat ik het plaatje in mijn hoofd heb en daar thuis verder mee kan. En ja dan moet ik wel kijken hé, in de lucht kan ik dat niet zien
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Leuke plaatjes, geeft een aardige indruk van je les. Vind het wel grappig om 'een onbekende' te zien op een plek die ik zelf vrij goed ken (vriendin van mij heeft daar op stal gestaan en mijn vriendin-DA ploegt daar ook wel eens door de bak) - net of iemand opeens wat 'dichterbij' is.

Maar goed: waar ik zo benieuwd naar was is het meer 'inhoudelijke' verhaal. Ik neem aan dat je Wim wel iets over je paard verteld hebt ( scheefheid, vastzitten?) - heeft hij daar vervolgens specifiek aandacht aan besteedt ( "hoe haar houding moest zijn"), wat was zijn opzet in het grondwerk, heeft hij naar je zit gekeken en daar iets over gezegd.. m.a.w. wat heeft hij in die drie kwartier gedaan en wat heb je er van meegenomen waar je thuis mee verder kunt?

Uit wat je ooit eens schreef over 'instructie' denk ik dat de rustige benadering van Wim wel een verademing geweest is - en misschien is een Wim-weekje voor jou helemaal zo verkeerd niet. Valt me trouwens wel op dat je wel erg veel verschillende dingen wilt aanpakken als ik zo lees dat je achtereenvolgens bij Marijke de Jong bent, AdB wilt ervaren, CR gaat doen, enthousiast wordt over Western (zadels), wilt Wimmen... snap best dat je 'zoekende' bent, maar zou het niet aan te raden zijn één ding eruit te pikken en dat 's even door te zetten om wat verder uit te bouwen?
    ('T is geen kritiek hoor)
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Ik vind het leuke foto's. Jullie zijn een leuk stelletje. Het viel mij ook op dat je mooi buigt naar links en je gewicht naar rechts hangt. Grappig..

Wat ik wel vreemd vind.. zeg maar gewoon; wat ik nou compleet niet begrijp; waarom heb je nou het bit weer in???
    Ik dacht dat je na de Eddy-cursus het vertrouwen in Kabriche terughad..

Zolang je nog zo aan het zoeken bent naar je eigen houding hoort een bit mi. er nog helemaal niet in.

Hihi, Tré.. ik dacht nog.. laat ik dat nou niet zeggen..
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Aangemeld
    Aug 2005

Ik zie het ook niet als kritiek hoor Ben blij met je reactie!

Ik zal proberen antwoord te geven.

Valt me trouwens wel op dat je wel erg veel verschillende dingen wilt aanpakken als ik zo lees dat je achtereenvolgens bij Marijke de Jong bent, AdB wilt ervaren, CR gaat doen, enthousiast wordt over Western (zadels), wilt Wimmen... snap best dat je 'zoekende' bent, maar zou het niet aan te raden zijn één ding eruit te pikken en dat 's even door te zetten om wat verder uit te bouwen?
    ('T is geen kritiek hoor)
    Klopt Ik ben 2x bij een theoriecursus van Marijke de Jong geweest, rechtrichten en ruiterhulpen. Vanuit dat oogpunt heb ik interesse in het rechtrichtengedeelte en ben daarom naar AdB overgestapt, ik heb van hem de dvd en wil een clinic van hem zien.

CR is vooral belangrijk voor mijn spanning. Zoals je weet ben ik snel gespannen en angstig op het paard en CR helpt mij om mezelf ontspannen te houden en een goede houding aan te nemen.

Western rijden is meer het zadel wat ik erg fijn vind zitten en zou dit voor buitenritten willen gebruiken omdat het comfortabel zit, ik zit dan niet aan lessen o.i.d te denken hoor.

En Wimmen is goed voor mijn rijden op Kabriche, hij leert mij hoe ik Kabriche 'goed' kan laten lopen, dus rijtechnisch.

Ik vind deze combi's juist perfect voor mij, snap je

Leuke plaatjes, geeft een aardige indruk van je les. Vind het wel grappig om 'een onbekende' te zien op een plek die ik zelf vrij goed ken (vriendin van mij heeft daar op stal gestaan en mijn vriendin-DA ploegt daar ook wel eens door de bak) - net of iemand opeens wat 'dichterbij' is.
    Grappig is dat hé! Woon je daar dichtbij dan? Ik ben de 22e juli weer daar, dus als je zin hebt?

Maar goed: waar ik zo benieuwd naar was is het meer 'inhoudelijke' verhaal.
    Moeilijk om te verwoorden vind ik, heb hem inderdaad in het kort verteld over Kabriche d'r verleden, blokkades, scheefheid en mijn angst. Ik heb vooral veel uitleg gehad over 'hoe' een paard hoort te lopen en hoe ik dat kan zien, hoe ik de hulpen moet geven.

We hebben 1 grondwerkoefening gedaan en daarin moet ik stelling vragen, met rijden idem. Voor thuis oefen ik dit ook, alles is zo uitgelegd en gedaan dat ik er thuis mee oefenen kan.

Een vriendin van mij heeft gefilmd en als het goed is krijg ik deze week een kopie, dan kan ik het nog eens overkijken.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Neee, ik heb er nog lang geen genoeg van hoor! Van mij mag je nog veeeel meer foto's plaatsen

Kabriche ziet er inderdaad lekker ontspannen uit. Super!
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Aangemeld
    Aug 2005

Ik heb nog steeds vertrouwen in Kabriche hoor!

Als je goed kijkt kun je ook zien dat ik met lange teugel rij. Ik rij thuis af en toe ook met touwhalster, maar vindt dit gewoon helemaal niet fijn. Ik heb van Dorien een bitloos hoofdstel die ik ga proberen.

Maar met bit rijden is volgens Wim niet schadelijk (mits goed gebruikt natuurlijk!!), hij zei dat je hiermee betere/ verfijnde hulpen kunt geven. Hem maakt het in principe niet uit waarmee je rijdt, hij zei je moet rijden waarmee jij vertrouwt bent. Maar ik heb het idee dat hij bit prefereert.

Ik zie het dus niet als verkeerd dat ik met bit rij, ongetwijfeld zullen het veel mensen niet met me eens zijn, maar ik geloof in mijn eigen mening. Ik heb ook absoluut niet het idee dat Kabriche een hekel aan het bit heeft, ze loopt meer ontspannen met bit dan zonder op het moment.

Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Mooie foto's Reban
    Karbiche en jij zien er erg ontspannen uit, dat is het beste begin om mee aan de slag te gaan!!

Goeie uitleg Réban, ik zie nu welke 'opbouw'je in je zoektocht aan het maken bent! Een video lijkt me heel leerzaam voor je en misschien kun je er wel iets van 'editten' om 'm hier ook 's te laten zien?

Stal Heiveld is inderdaad niet ver bij mij vandaan - aanvankelijk was ik ook van plan even te komen kijken maar had die avond een feestje, ver in 't zuiden des lands - we moesten dus vroeg weg.

Pagina 1 van de 4 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten