Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: gapen en te dik ?

gapen en te dik ?

mijn pony staat nu 24 per dag in de wei.hij gaapt af en toe in de wiei en onder het rijden. toen die op stal stond deedt die dat niet

hij heeft is al best wel dik geworden niet super dik. terwijl die. alleen biks bij gevoerd met foenegriek als we naar het bos gaan (meestal een rit van een uur of drie)
    ik rij ongeveer 4 keer in de week. binnen kort is de padoc af dan kan ik daar ook in rijden en beginnen met grond werk.

ook heeft die beschrikken tot een zoutblok.
    de haf van me moeder krijgt even veel beweging en is niet dik.

ik vraag me af waar het aan ligt dat die veel gaapt.
    dat te dik, kan zijn dat die er aanleg voor heeft. maar kan ook iets anders zijn. ik weet het niet
    Sugar in mijn hart Chitto in de weide

Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Re: gapen en te dik ?

Zou het niet kunnen komen door het warmere weer? Dat ze daar wat loomer van worden en daarom gaan gapen? Een dik paard kan misschien eerder last hebben van de warmte (vet isoleert) en daarom gaan gapen?
    Klinkt wel apart, Stella gaapt eigenlijk nooit onder het zadel of tijdens het werken.

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik denk het zelfde als Ebby.

Volgens mij is het wel normaal dat paarden dikker zijn als ze 24/24 op de wei staan ipv stal. Mijn paardje is nu ook veel dikker door zijn grasbuik

bedankt voor jullie antworden

ik maak me gewoon altijd teveel zorgen.
    en zoek overal wat achter.

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Heb ook van die knollen met van die dikke buikies
    Hollans welvaren zegt de boer waar ik ze heb staan.....ik hou ze wel in de gaten dat ze niet te dik worden maar een paar weken geleden was het gras in onze wei echt op en toen waren ze nog dik .
    Ik denk dat dat ook voor een groot deel aanleg is hoor...er staat bij ons een arab die na een flinke rit al flink afvalt en bij die van mij kun je ze een jaar op rantsoen zetten en dan zijn ze nog dik. Timber wordt er wel wat luier van als ze 24/7 zomers buiten staan en ze zo bol is.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

ja de haf van me moeder is ook niet echt dik.
    maar sugar wel. ik denk ook dat het gewoon aanleg is.

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik loop Essie d'r buik al te verdedigen sinds ik haar heb......ze is meer een jar mager geweest en dan ook graatmager, maar dat was een emotioneel probleem want dat was nadat haar eerste veulen was afgespeend. Die tuttebol heeft geen kick gegeven, maar viel ineens kilo's af . Vandaar dat ik Timber ook maar gewoon bij haar heb gehouden en na 8,5 mnd langzaam heb afgespeend (zonder helemaal bij haar weg te halen)
    Timber heeft duidelijk de buik van mama geerfd en daar past een hoop gras in

Ik heb er minder problemen mee dan mijn omgeving, maar ik hou ze wel in de gaten hoor......check de manenkam of die niet helemaal hard is enzo, Tot nu toe nog geen problemen gelukkig......ik zeg altijd maar dat ze een hoop op zouden brengen bij de slager als ze weer eens lastig zijn (gevaarlijk om te roepen op een forum met paardenliefhebbers )
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Walter heeft ook een lekker buikje nu. Hij staat sinds een maand 24/7 op de wei
    Ook hij staat regelmatig te gapen, maar volgens mij is dat gewoon een teken van ontspanning. Hij deed dat op stal ook al, maar minder dan nu. Is ook niet zo gek, hij is ook meer ontspannen :0

Een grasbuikje is ook helemaal niet erg, als hij echt vet wordt is het een ander verhaal

het buikje stoor ik me ook niet meer aan, het is eigelijk wel een grapig gezicht.

ik probeer wel zo veel mogelijk te rijden, gister hadden we weer een buitenrit van 4 uur gemaakt en met lekker veel galop, vind sugar echt heerlijk.vooral als die voluit mag.

en dat gapen doet die meestal aan de lange teugel als we aan het stappen zijn, eerts dacht ik dat het een te kort aan iets was. maar het kan natuurlijk ook ontspaning zijn.

Bladwijzers

Forum Rechten