Plan kwam van de week spontaan op en ik krijg je via msn niet te pakken. Ik weet het ik moet ff bellen, maar ik HAAT telefoonOorspronkelijk Geplaatst door Amon
![]()
Plan kwam van de week spontaan op en ik krijg je via msn niet te pakken. Ik weet het ik moet ff bellen, maar ik HAAT telefoonOorspronkelijk Geplaatst door Amon
![]()
Ja joh haha je hoeft het me niet te melden hoor, zou wat wezen, maar weet dat ik weinig op msn ben, hele drukke week achter de rug, kids dit weekend, en weer in de ban van kaartjes knippen![]()
Weet zeker dat je een topdag hebt morgen, tis altijd gesellie bij Tré. Ben stiekum wel jaloers hoor haha, want tis weer veel te lang geleden dat wij die kant op zijn gegaan, maar ja er zat het 1 en ander hier tegen he![]()
Spreek je snel weer hoor meis, komt helemaal goed.
www.crystal-carving.com
Ja ik weet hoe druk het is bij je momenteel hoor dus doe lekekr rustig aan. Ik zal Trea en de paardjes een dikke knuffel van je geven.Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
Hou je taai en ik zie je snel.
Toen ik vorig jaar bij Walter luizen ontdekte (hij was toen 2) heb ik de dierenarts ook om advies gevraagd. Het enige waar zij mee kwam was dus ontwormen en een hondenshampoo. Die shamppo heeft toen nog een heel drama veroorzaakt en hielp 0,0.Oorspronkelijk Geplaatst door trea
Toen ben ik op advies van een aantal mensen op bokt met de veerust aan de gang gegaan en toen was het dus zo over.
Voordat je je geld laat aftroggelen door de VA zou ik dus gewoon dat eerst proberen. Maar dat is wat ik zou doen![]()
Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
ow *valt stil en weet het nu helemaal niet meer*
Hihi, heb nog een literfles cebacyl staan, zou ik daar niet mee kunnen wassen dan? Gegarandeerd resultaat. Alleen dat ze er zo geel van uitslaan![]()
Mja, ontwormen is geen optie. Doe het regelmatig en heb pas nog een mestonderzoek laten doen. Geen wormen en geen zichtbare eitjes.
Veerust heb ik zat staan, maar begreep dat het giftig is. Kan dat geen kwaad dan? Ik bdoel het stuift behoorlijk! Hetlijkt me niet onwaarschijnlijk dat er f]/images/smilies/confused_smile.gif[/img]
Al die middelen zijn hartstikke giftig, das ook het hele probleem, maar dus ook weer de reden dat ze werken. Sebacil is ook giftig, maar sommige mensen zweren erbij voor dit soort dingen.
Een leuk topic was deze bijvoorbeeld http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 123&hilit=
waar wandelen die luizen vervolgens dan naar toe .....Oorspronkelijk Geplaatst door Amon
? Misschien een idee om Amy en Enya hier preventief mee in te smeren.
Ik dacht dat luizen ook vlogen..Maar het lijkt me inderdaad verstandig om ze allemaal even te behandelen. Het is bij Amy ook ontzettend moeilijk om ze te zien in die gemeilleerde vacht
In die watspreek je nou wéér op niveau
? Komt dat door de zon
?
Wij hebben het ook wel eens aan de hand gehad... met veeluis poeder de winter door en met warmer weer toch echt met sebacil gewassen... giftig inderdaad.. maar de luizen waren wel weg! (gatverdegatver wat een gore beesten zijn dat ...brrrr)
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Mijn DA adviseert altijd Sebacil. Ik heb al 2 keer een restje van hem gekregen.
Ik heb het wel eens met teatree (goed voor alles) geprobeerd, maar dat hielp niet afdoende.
Met Veerust, wel chemisch, maar minder chemisch dan Sebacil, heb ik goede resultsaten. Je spuit het DICHT op elkaar en de luizen donderen gewoon uit de manen . Niet vergeten na een week ofzo weer te herhalen om die rottige neten uit te moorden.
Okeeee, mijn dank is groot! Ga "lekker" wassen met sebacyl. Het weer is er goed genoeg voor en ik heb geweldige hulp morgen. Ik heb bij Klaas 100ml tea-tree olie besteld (en een emulgator om het op te lossen) en gebruik dat nog een paar keer voor de zekerheid. Over vee-rust ben ik niet meer zo enthousiast, sinds ik merk dat Amy er nogal van moet hoesten. ik heb het idee dat het toch wel op de luchtwegen slaat, en het stuift zo!
Ik laat wel horen hoe het ging..
Sebacil stuift gelukkig niet en werkte bij ons als een trein! wel na een week nogmaals wassen!!! (neten moord!!!)
[size=16pt]Fijne spullen voor paard en ruiter: www.mzm-geestig.nl[/size]
[size=12pt][color=purple][b]
Wij hebben vorig jaar onze Gipsy behandelt met een flesje hoofdluislotion van het kruidvat (gewoon wat voor mensen werkt.). 1 keer gebruikt en we konden er al geen meer vinden![]()
.
zeer voordelige oplossing en werkt niet alleen bij paarden. Heb haar wel een aantal keren meer behandeld voor de zekerheid, maar ik was er zeer tevreden over.
Succes!!
Bladwijzers