Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 29

Topic: luizen

luizen

Aaagh vanavond was Klaas, onze bekapper bij ons en we hadden het zo over het schuurgedrag van Pebbles. Klaas ging eens goed kijken in de vacht van Pebbles, blijkt ze luis te hebben!

De tinker hebben zo op het oog niks, maar het lijkt me handig om voor de zekerheid deze twee maar mee te behandelen.

Maar waarmee? Wie heeft er ervaring mee, en weet waarmee te wasssen, smeren, voeren, whatever?

Hoe kómt ze er trouwens aan? Komt zoiets aanwaaien of heeft ze het misschien al de hele winter gehad??

Wie kan Pebbles helpen?

Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: luizen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Wie kan Pebbles helpen?
    JIJ !!! Door te wassen met anti-luis-honden-shampoo !

Althans, dat adviseerde mÃ*jn DA jaren geleden, bij luizen in een paard.
    Je boft met het weer! wel alle 3 doen hoor; ook goed bij de oortjes

Grz Els
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Oeh wat vervelend voor d'r!! Heb helaas geen tips voor je, hoop dat de gouden tip vandaag binnenkomt, kan je morgen meteen iets voor d'r kopen. Anders weet de DA natuurlijk wel raad. Je kan eens zoeken op internet, maar dat heb je al gedaan denk ik . Hoe kómt ze daar nou weer aan? Enya en Amy zijn nog clean (overbrengen door borstels, kroelen met elkaar o.i.d.)?

frontline voor honden (spuitbus) en veerust (voor koeien) helpt ook tegen luizen bij paarden, beide wel erg giftig en niet erg natural.....

Op het bedrijf waar ik heb gewerkt hadden bepaalde paarden ieder jaar luis, de rest had het niet en kreeg het ook niet en ze liepen allemaal in groepen bij elkaar daar.

wat we daar ook deden was de paarden met luis extra ontwormen, met een middel met een bepaalde stof erin, welke moet ik navragen, misschien weet Arabesk het, zij heeft er recenter gewerkt dan ik

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Wij gebruikten vroeger voor de koeien een pour-on, deze zorgde voor het verdwijnen van de luizen bij het besmette dier én voorkwam dat deze overliepen naar de dieren die nog geen luis hadden. Ik meen dat Ivomec nog steeds bestaat, maar dat kun je navragen aan je VA.
    Ook de Silverlinde heeft een anti-luis middel, Silluis. Hoe en of dat werkt weet ik niet. Misschien dat anderen hier meer ervaring mee hebben.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Forum Meubilair Funnygirl's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik weet dat Mycado van ponyjongen (Siem) er elke keer weer last van heeft, maar zij is nu even op vakantie dus kan het niet voor je navragen

Ontwormen met ivermectine en behandelen met veerust heeft bij walter vorig jaar geholpen

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Oké! Dank voor de antwoorden. Ik ben inmiddels inderdaad al heel wat aan het googlen geweest (je kent me, Lila ), en verschillende middeltjes tegen gekomen. Eigenlijk zoveel dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik heb ook gelezen dat luis relatief makkelijk te bestrijden is, dat stemt hoopvol.

Ik las ook dat jonge dieren er sneller vatbaar voor kunnen zijn, dat zou ook kunnen verklaren waarom de tinkers het niet hebben (of niet veel in ieder geval) De tinkers spuit ik altijd in met vee-rust voor het rijden, dat zou ook kunnen verklaren waarom die er geen of weinig hebben.

Ik heb besloten dat ik morgenvroeg meteen even bij de DA-praktijk langsga om daar het één en ander aan advies en/of produkten te kopen.

Ik gebruik inderdaad voor alle paarden maar 1 set borstels. Mijn redenatie is dat die paarden de hele dag met elkaar doorbrengen, elkaar krabben en poetsen, en het daarom weinig zin heeft om 3 poetskisten met aparte borstelsetten aan te schaffen. Ik zal alle borstels grondig moeten schoonmaken nu, en dan kijk ik morgen even wat de DA ervan zegt. Ik vind zijn mening toch wel belangrijk zeker omdat het hier een jong dier betreft.

Klaas zou voor me navragen bij de Silverlinde, en had het al over tea-tree olie. Dit lijkt me zowiezo goed om dalijk een tijdje te blijven sproeien, zodat die pokke-beesten ook maar een eind wegblijven.

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik kan morgen ochtend voordat ik naar jou toekom wel even bij van der Pigge naar binnen lopen om te vragen of er "groene os"producten zijn die kunnen helpen. Ik weet dat ze een parasieten poeder hebben dat je door het eten doet (kuur), maar of dat ook helpt tegen luis weet ik niet.

http://www.dierdrogist.nl/index.php?crn ... =cat_click

edit: http://www.plaza33.com/cms/content/naty ... 8618f0276f

Aaach Nienke! Wat fijn dat je nog even vermeld dat je morgen langskwam! Ik was het door alle consternatie helemaal vergeten

Navragen is altijd fijn. Als het voor jou geen moeite cq omweg is, zou ik dat erg op prijs stellen.

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Aaach Nienke! Wat fijn dat je nog even vermeld dat je morgen langskwam! Ik was het door alle consternatie helemaal vergeten

Navragen is altijd fijn. Als het voor jou geen moeite cq omweg is, zou ik dat erg op prijs stellen.
    Foei Trea hehehe. Als het je achteraf niet uitkomt doen we het gewoon een andere keer hoor
    Ik ben in de luxe positie dat het op nog geen 10 minuten lopen van mijn huis zit. Zie alleen dat ze pas om 11 uur open zijn op maandag.

Ik vind het wel een super-idee dat je morgen komt. Neem dan óf je bikini, of je laarzen mee. Ik kan alle hulp gebruiken bij het wassen van mijn paarden. Zowel Amy als Pebbles zijn nog nooit gewassen dus ik kan denk ik alle savvy gebruiken

Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    7

Ik vind het wel een super-idee dat je morgen komt. Neem dan óf je bikini, of je laarzen mee. Ik kan alle hulp gebruiken bij het wassen van mijn paarden. Zowel Amy als Pebbles zijn nog nooit gewassen dus ik kan denk ik alle savvy gebruiken
    Ok bikini dus, camera's, (statief zodat we onze was aktie kunnen filmen....HAHAHA) goede humeur, zonnebrand en mij dosis EF.
    Komt helemaal goed, je moet me alleen nog even je adres doorgeven zodat ie in mijn TOMTOM kan, maar doe dat maar in msn anders komt iedereen op onze zwembad party.

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Nienke bij Trea...en dat weet ik helemaal niet Boehoeee, maar goed dat ik het hier zie, dan kan ik je onwijs veel plezier toewensen Nienke, en wil je voor mij die drie kanjers ff knuffelen van me haha.

Tea tree bij luizen helpt heel goed, alleen moet je wel blijven behandelen, want het dood geen neten. Het verjaagt de levende have, die hebben een bloedhekel aan die geur, maar de neten blijven zitten en komen nog gewoon uit.
    www.crystal-carving.com

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten