Blacky is hoefbevangen of zit er zeer dicht tegenaan. Het is nog niet helemaal duidelijk want ze heeft ook last van haar maag en doet daar zielig over, ze was 2 dagen terug ook kreupel linksvoor. Deze 2 dingen maakt dat het erg lijkt of het bevangenheid is (plus het feit dat ze erg rond is), maar dat hoeft niet perse zo te zijn.
Last van haar maag komt ws doordat ze voer van de kalfjes jat, ze heeft er al een middeltje voor gekregen en dat lijkt wel te werken.
Daarbij hebben we de ponies nu op een betonpad gezet, hopelijk kunnen ze daar blijven. De boer is de hele dag weg en we hebben zelf maar wat in elkaar geflanst, maar of hij het goed vind weten we nog niet.
We wachten even af tot maandag, kijken hoe het gaat en indien nodig laten we de dierenarts komen.
Nu was mijn vraag aan jullie (zoals de titel al verraad) wat doet jullie arts als een paard bevangen is en wat adviseerd hij.
Tot nu toe hoor ik alleen maar her en der het advies om een paard op te sluiten in een box met nat zand.
Ik vind dat geen oplossing, een paard moet juist veel kunnen bewegen en daarbij hebben we niet eens een stal.
Zijn er ook artsen met een ander advies? Op zich weet ik voorlopig wel redelijk wat ik moet doen, maar ik ben heel benieuwd naar ervaringen![]()
Bladwijzers