Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: ervaring met Robart bitje?

Actief Forumlid Lacuna's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

ervaring met Robart bitje?

Iemand hier die ervaring heeft met het Robart Pinchless bit? En die zijn ervaringen ook wil delen met mij?
    de verkoop-praatjes zijn namelijk erg goed, maar ik heb nog altijd liever gewoon ervaringen van mensen die het gebruiken of gebruikt hebben.
    Alvast bedankt!
    Groetjes, Lacuna

Re: ervaring met Robart bitje?

Nooit van gehoord! Laat ons eens delen in die verkooppraatjes?

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Een pinchles bit is een gewoon enkel gebroken trensbitje maar in het midden (waar de twee stukken samenkomen) zit een soort mechanisme in zodat de twee delen los van elkaar kunnen functioneren. Voordeel 1: als je moest te hard trekken dan trek je nooit het bit dubbel in het gehemelte van het paard. wat bij een gewoon trensje wel kan. Dus het paard wordt niet (of minder) gestraft voor jouw fouten.
    Voordeel 2: je kan gemakkelijker langs een zijde van het paard inwerken als je bv. merkt dat het paardje langs een kant wat vaster zit kan je daar, zonder de andere kant te storen, zachtjes los werken.

Ik heb er mij eentje aangeschaft omdat ik eerst reed met een gewone gebroken trens, ik vond dit wat zwaar en ik schakelde over op een dikker dubbelgebroken bit. Heb dan nog eens een ander bitje geprobeert maar omdat mijn arabje nogal een klein mondje had vond ze dat niet zo plezierig (echt te weinig plaats in haar mond). Als oplossing heb ik dus nu het pinchles bitje gaan halen. Ik heb er gisteren de eerste keer mee gereden en het viel goed mee. Maar of het nu wow is dat hoor je me niet zeggen. Ik moet wel zeggen dat ze zich gemakkelijker ontspande maar of dat nu aan het bitje lag....

Op de verpakking staat het volgende (vertaal zelf maar want daar ben ik niet goed in):
    Instructs bij gentle pressure alone
    Steamlined shape is more readily accepted
    Disigned not to pinch so avoiding stress
    Either side of the mouthpiece rotadetes independently and smoothly

Better performance
    More controle
    Higher discipline

Voor alle duidelijkheid ik probeer een beetje dressuurmatig te rijden met natural inslag. Ik rij dus niet volgens Parelli, maar werk wel heel natuurlijk met men paard
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Ik heb een enkelgebroken robart.
    Omdat ze zeer vaak het bit vasthoudt leek dit me een fijne oplossing.
    Ze pakt het minder vaak beet, maar helemaal verdwenen is het niet.
    Verder is er fijn mee te rijden.

Bladwijzers

Forum Rechten