Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: Oefenmiddag met Mafhaf

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Oefenmiddag met Mafhaf

Timber en ik gingen een beetje vastlopen de laatste tijd….het ging wel maar niet meer echt van harte en de inspiratie was bij mij een beetje op dus ik heb maar weer eens een oogje dat over mijn schouder meekeek gezocht in de vorm van Karianne. Na een kennismaking met de ster van de middag…Timber en de voor Timber zo broodnodige oh’s en ah’s (wat is ze toch knap he ) zijn we maar aan de slag gegaan.
    Karianne had het al snel door Timber heeft een grote bek, maar een klein hartje en dat klopt want naar andere paarden kan ze lelijk doen, maar als die andere paarden lelijk terug doen rent ze snel naar mama. “Mam ze pesten me .” Maar dat maakt Timber juist zo apart vind ik zelf. Op stal zeggen ze ook altijd ja Timber gedroeg zich weer echt als Timber……
    We begonnen met Timbers favo game in PNH termen the friendly game, in Timber termen de lekker stilstaan terwijl het personeel je lekker kriebelt op de plekjes waar je jeuk hebt . Daarna zijn we gaan porcupinen en daar werd al snel duidelijk waar het probleem zat, Timber reageert wel, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Tijd voor actie dan maar ook porcupine van de voorhand…..ze reageert op fase 1, maar moet sneller gaan reageren. En we moeten oefenen dat ze niet meer zo lelijk kijkt (zonde van dat lekkere bekkie als ze zo zuur kijkt ).
    Driving HQ gaat super eigenlijk, driving FQ mag het initiatief mag nog meer van mij uit komen……..ik wacht teveel af wanneer Timber gaat bewegen en als ze dan in beweging komt gaat het ……traag. Sideways ook eigenlijk, alles gaat te veel van ok dan doe ik het voor je, maar wel op mijn manier hoewel bij de sideways haar kontje makkelijk bij te sturen was. Sidways zonder hek………snapt Timber het verschil niet aan een hand naar me toe en van me af…..ik lag helemaal in een deuk want het is ook zo moeilijk streng te worden als ze zo hun best doen (vond Karianne ook hoor dus we zijn maar naar het hek gegaan). Yoyo op z’n wims geoefend en dat wilde wel ik moet alleen meer met de string oefenen om mij te sturen………Door de yoyo ging de send bij de circling ook ineens verbazend goed ……ik stond eigenlijk even met mijn mond vol tanden.Ze vertrok niet in een mega galop ofzo, maar wel op een heel mooie manier en op fase 1. Maar goed daar zit ook nog lekker werk in, want Timber vertrekt en sloft een beetje rond mij (ok ik ga wel, maar dan in mijn tempo). Overgangen terug ook geoefend, dat snapt ze nog niet helemaal want ze denkt dat ze dan mag stoppen, maar dat komt ook wel goed, want ze kwam wel braaf aan me vragen wat ze moest en vervolgens of ze het wel goed deed. Daarna was het mijn bedoeling om vanaf het hek op te stappen, maar Timber kwam zo snel keurig op een vingerbeweging naar het hek gedraaid dat we eerst maar hebben staan kriebelen en vervolgens nog een paar keer voordat ik er op ging. Nog even erop gezeten…..viel bijna van verbazing van mijn paard toen de disengagement van de HQ zo keurig ging en ook de sideways ging eindelijk een beetje. Twee uur later hebben we nog even lekker op het hek zitten beppen over de paardjes en Timber heeft lekker haar favoriete hobby uitgeoefend rollen………ze had zo hard gewerkt dat ze dat wel had verdiend. Kortom weer een leerzame middag waarbij er veel kwartjes zijn gevallen want ik besef dat ik veel meer het initiatief moet gaan nemen zodat Timber echt op mij kan bouwen……..dat is ook de reden dat ze mij in moeilijke situaties nog steeds niet vertrouwd. Nog heeeeeeeel veel om aan te werken dus, maar dat is helemaal niet erg want Timber is een topknol om mee te spelen . Bedankt voor de hulp hoor Karianne
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Re: Oefenmiddag met Mafhaf

Klinkt als een hele leuke en geslaagte les!
    Ik heb het ook, ik wacht liever tot Willem gaat bewegen. Hij doet het wel, maar steeds op het laatste nippertje!

Hopelijk kom je door deze middag weer wat verder vooruit!

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Leuk dat je zo`n leuke les hebt gehad!
    Ik weet wel zeker dat je er wat aan hebt gehad, ik ben zelf vaak ineens een stuk verder na een uurtje Karianne
    Dont trust reality. After all, its only a collective hunch.

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Leuk dat je zo`n leuke les hebt gehad!
    Ik weet wel zeker dat je er wat aan hebt gehad, ik ben zelf vaak ineens een stuk verder na een uurtje Karianne
    Ja het was echt
    Het gekke was dat er vooral een aantal kwartjes vielen toen ik op weg naar huis was Ik sluit te veel compromissen met mijn paard dat gaat het het makkelijkste, wat spiegelt mijn paardje mij toch lekker. Ik steeds maar roepen dat zij zo flegmatiek is, maar volgens mij ben ik gewoon de flegmatieke en Timber maakt daar handig gebruik van

Morgen hoop ik weer aan de slag te kunnen, maar ik heb na de les wel op mijn bedje gelegen want ik heb mega pijn in mijn keel en ben niet topfit Straks maar naar bedje en dan morgen gezond weer op!
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Leuk om te lezen dit! Altijd fijn als er weer eenaantal kwartjes gevallen zijn

Ben stiekem wel een beetje jaloers op je hoor, les van Mafhaf!!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Oja beterschap hé, je moet wel beter worden voor zaterdag
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Zou er echt van gaan blozen zeg!
    Dank je wel!

Ik stapte in de auto na de les en dacht bij mezelf: dit was gewoon helemaal leuk! Wat een leuk paard! En het was heel gezellig en liep zo lekker vanzelf.

En Timbers lijkt van karakter best wel een beetje veel op Suus, dus sja, ik vond haar natuurlijk helemaal gaaf

May the horse be with you!

Aangemeld
    May 2005

Ja ik vond hte ook helemaal leuk

En ik heb gisterenmiddag weer even wat gespeeld.....voor Timber wel even een omslag, maar doordat ik een beetje bijtik met de CS bij de porcupine kreg ik helemaal geen boze blikken, ze deed gewoon wat ik vroeg dus dat werkt. En ook het sloffen bij de circling ging inees een stuk beter, ze stond me zelfs al zo met haar oortjes naar voren aan te kijken van wat moet ik doen en doe ik het zo goed, maar ook een beetje verbaasd van zo jij meent het nu echt . Ik ben dus wel snel gestopt want ze deed zo haar best en het was zo warm.

Ik realiseer me eigenlijk ook dat Timer best LB is.......dus als ik meer de leiding ga nemen zullen haar super RB acties zo nu en dan denk ik enorm afnemen.

Ik kan in ieder geval weer even vooruit want de sleur die er in begon te komen is er weer helemaal uit !

Grappig trouwens idd dat ze qua karakter zo op Suus lijkt en handig want daardoor voelde je haar meteen helemaal goed aan.

Super!
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Bladwijzers

Forum Rechten