Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 38 van de 38

Topic: krachtvoergebruik?

  1. #31
    Actief Forumlid marina's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    apeldoorn
    Berichten
    623

    Re: krachtvoergebruik?

    Die van mij krijgt 4/5 dikke plakken hooi per dag.
    Daarnaast nog 2 kilo basisbrok en een schep muesli, dit verspreid over 2 keer per dag. Ze staan de hele dag buiten, meestal niet op gras nu het winter is.
    Hij det het er goed op, dus voorlopig laat ik het maar zo

  2. #32

    Re: krachtvoergebruik?

    Natuurlijke muesli, Lodash plusminus 1 schep, suus 1/3 schep, plus Max-H plus farrier's formula

    May the horse be with you!

  3. #33
    Actief Forumlid Tozalin's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Voorthuizen
    Berichten
    496

    Re: krachtvoergebruik?

    Tosca krijgt 4 plakken hooi per dag, en 2x een halve kilo ponybrok(met een beetjes kruidenmuesli)
    ze is niet te dun! maar ze eet ook al het stro op wat in dr stal ligt!

  4. #34

    Re: krachtvoergebruik?

    Hrollur krijgt (zo goed als) onbeperkt kuil. Af en toe is het wel zowat op, maar dan voer ik ze weer nieuw.
    Verder krijgt hij als hij heeft gewerkt nog wat brok, of muesli, ook hangt er een liksteen in de paddock.

  5. #35
    Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    4.118

    Re: krachtvoergebruik?

    Myra krijgt 3 plakken hooi per dag. 1,5 kilo Muesli Probreed van Cavalor (volgens de verkoper goed voor paarden die wat moeten aankomen), halve kilo bix van Havens en regelmatig een bak slobber. Ik ga haar ook gekookt lijnzaad voeren, dat moet ik alleen nog kopen. Ze is nu nog te dun, maar dit is haar nieuwe dieet om aan te komen. Ben benieuwd.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

  6. #36
    Actief Forumlid Carla's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    480

    Re: krachtvoergebruik?

    Hendrik is een Groninger een heel sober paard dus heeft niet zo veel nodig.
    Maar hij is wel gek op Fiber P dus daar krijgt hij zo-ie-zo een handje van.
    Bij mij op de stal is het bewezen dat dit ook heel goed is als een paard hoest
    of snotterig is, en ik vind het ook heerlijk ruiken dus begrijp wel waarom ze
    het zo lekker vinden.

  7. #37
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Spanbroek
    Berichten
    178

    Re: krachtvoergebruik?

    Milka (haflinger van 11) en Kaioni(appaloosa pony van 2) krijgen beide s'winters kuil, vergelijkbaar met 3 plakjes hooi. Ze krijgen geen krachtvoer.
    Nu staan ze op het land en krijgen niks meer bij gevoerd.

    Nilay (quarter kruising van bijna 2) kreeg evenveel kuil en daarbij kreeg hij 1,5 kilo opfok korrel van Pavo.
    Nu staad hij op het land en krijgt hij 1 kilo biks bij gevoerd.

    Ik ben van plan om ook bij Nilay te stoppen met de brok. Maar hij is nog steeds niet helemaal bij gekomen van de verwaarlozing voor ik hem kreeg. Vandaar dat we nog even door blijven voeren. Ik hoop dat hij van het gras weer goed op gewicht komt.

    Ik heb voor mijn paarden advies gevraagd aan de dierenarts. Ook hij vind het helemaal niet nodig om ze krachtvoer te geven (alleen tijdelijk aan Nilay). Eventueel moest ik voor mijn eigen gevoel maar een handje brok per week geven!

  8. #38

    Re: krachtvoergebruik?

    Die van mij krijgt granen en haver, plus een emmer wortelen per dag en verder hooi (en nu gras op de wei). Hij gedijt er prima op, want we lopen met gemak 15 km of meer. Verder hebben we een liksteen in de stal.

    Toen ik hem kreeg was hij veel te mager (verwaarlozing) dit heb ik opgelost door een tijdje zemelen met mais(meel) te voeren.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •