Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 39

Topic: Pinch the neck (needle preparation)

  1. #16
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Pinch the neck (needle preparation)

    Ja, dat had ik wel. Maar zodra hij wist dat ik eten in mijn zak had, was hij alleen nog maar daarop gefocust en niet meer op wat ik van hem vroeg...
    Wim had het zelf ook eens gehad met een IJslander, die werd er ook uitermatie onhebbelijk van en dat kreeg hij er ook niet uit. Volgens mij is dat vreterige des IJslanders.

    Ik vond/vind het juist zo heerlijk dat ik gewoon zelf kan eten vlak voor Atli's neus en dat hij dan nauwelijks schooit, want hij weet dat hij toch nooit wat krijgt. Maar na die Wimweek heb ik hem dat toch even weer opnieuw moeten leren (nadat ik eerst gestopt was met voerbeloningen)...

    Maarreh... heeft verder niemand tips voor de needle preparation? Lukt het bij jullie allemaal wel, of hebben jullie het gewoon nog niet gedaan?

  2. #17
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Pinch the neck (needle preparation)

    Shaf is van nature niet needle-shy.

    Heb het 1x geoefend, voor de gein meer. In zn vel knijpen tot hij zn hoofd een beetje inbuigt (niet helemaal naar je toe, maar net genoeg om de spier te ontspannen zegmaar) en ehh, volgens mij hadtie dat wel snel door. Mja, arabier he (zal ik dan maar zeggen, als jij het vreterige aan Atli's ras toeschrijft )

    BTW: voedselbeloning werkte bij Shaf ook mega-goed om eindelijk die tong te kunnen pakken. Shaf wordt echt opdringerig van voer, Misa wel, dus die krijgt tegenwoordig niet meer zo vaak een snoepje.

    Ohja, en Eva Wiemers leert al haar paarden aan dat ze alleen 'van haar weg' een snoepje krijgen en zelf in die houding moeten blijven (hoofd net iets weggedraaid van jou) voor ze het krijgen en niet alleen op het moment dat ze het snoepje krijgen, maar ze vroeg het volgens mij vaker, aan het begin van oefeningen enzo (vraag Karianne maar om de details )
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #18
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Pinch the neck (needle preparation)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo

    Ohja, en Eva Wiemers leert al haar paarden aan dat ze alleen 'van haar weg' een snoepje krijgen en zelf in die houding moeten blijven (hoofd net iets weggedraaid van jou) voor ze het krijgen en niet alleen op het moment dat ze het snoepje krijgen, maar ze vroeg het volgens mij vaker, aan het begin van oefeningen enzo (vraag Karianne maar om de details )
    Wie is Eva Wiemers????
    Van Wim heb ik ook geleerd om het snoepje van je af te geven, dus dat het paard zijn hoofd de andere kant op moet houden. Hielp niks... Toen hij eenmaal doorhad dat er voer in mijn zak zat, liep hij daar de hele tijd zeer irritant naar te kijken en snuffelen...

  4. #19

    Re: Pinch the neck (needle preparation)

    sorry ook geen tips... bij Eagle gaat het vanzelf, misschien door zijn nieuwsgierige aard, ik pak zijn velletje en hij kijkt: "ooh-wat-ben-je-aan-het-doen..."

  5. #20
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Pinch the neck (needle preparation)

    Haha krijg nou wat, ik dacht vanmiddag: laat ik eens met iets scherps gaan oefenen, iets dat meer op een naald lijkt. Ik vond een stukje koperdraad en prikte Atli daarmee in zijn nek (uiteraard was dat draad niet zó scherp dat ik Atli daarmee zou verwonden!). En hup, hoofd naar me toe! Nou, dat zal wel toeval zijn dan. Nog een keer. Weer hup, dat hoofd naar me toe! Nog een keer. En weer! Andere kant dan. Dat ging iets minder goed, maar ook daar was het slagingspercentage veel hoger dan bij het knijpen in zijn vel. Daarna nog eens het knijpen geprobeerd, maar kennelijk is dat niet pijnlijk/irritant genoeg voor hem om zijn best te doen het om uit te zoeken hoe hij het kan ontwijken. Bij het knijpen gaat hij op een gegeven moment heel geïrriteerd kijken: ik vind dit niet leuheuk, en dan langzaamaan de andere kant op lopen. Nu met dit koperdraadje was het meteen: hé dat is irritant, ik wil daarvan af!
    Hhihihi mal beest!

    Ben benieuwd of het morgen ook nog werkt, want dat is bij Atli altijd maar afwachten.

  6. #21

    Re: Pinch the neck (needle preparation)

    Misschien even leuk om te vermelden: ik heb dit ook geoefend bij mijn paarden (niet met uitzonderlijk resultaat overigens), kwam laatst de dierenarts de jaarlijkse enting geven. Wat gebeurt er: jast ie de spuit in de borst! Daar sta je dan met je geoefen..

  7. #22

    Re: Pinch the neck (needle preparation)

    ik heb het van de week ook eens geoefend en als ik echt de spier te pakken heb, reageert Morrie volgens het boekje.
    overigens jast de DA hier de spuit ook in de borstspier.......

  8. #23
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Pinch the neck (needle preparation)

    Hahahah ja de DA hier jaste de spuit onlangs ook in de borstspier! Zou dat soms een verschil zijn tussen Amerikaanse en Nederlandse DA's????

    Anyway, ik heb het vandaag nog eens gedaan, weer met een stukje koperdraad. En het lukte! Nou is dat probleem ook weer opgelost (tenzij je het voor je examen per se met je handen moet doen, want dat knijpen wordt niks...).

  9. #24
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    43
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Pinch the neck (needle preparation)

    Nou Marja, die level 2 savvy string komt steeds dichterbij

    Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je het nu met een tandenstoker of een stukje koperdraad doet...als je het goed filmt kunnen ze het toch niet zien

    En inderdaad, ook hier in Zeeland jast de DA 'm gewoon in de borstspier. Denk dat dat in Amerika dan gewoon anders is ja...hebben ze van Parelli geen rekening mee gehouden dus
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  10. #25
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Pinch the neck (needle preparation)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Linda
    Volgens mij maakt het niet zoveel uit of je het nu met een tandenstoker of een stukje koperdraad doet...als je het goed filmt kunnen ze het toch niet zien
    Nou ik ga niet filmen, ik ga over 2 weken meedoen met de L2/3 cursus in Lunteren en daar kan Eddy dan live mijn taken beoordelen! Spannend!!!!!! (Maar liever live dan filmen hoor, dat is zo'n gedoe en dat mislukt bij voorbaat al omdat ik toch zenuwachtig wordt van zo'n camera....)

  11. #26

    Re: Pinch the neck (needle preparation)

    Wow Marja! En als je dat allemaal achter de rug hebt, wil ik je iedere maand hier hebben voor een les!

  12. #27
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    43
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Pinch the neck (needle preparation)

    Oh spannend! Leuk dat je naar de cursus gaat! Wel laten weten of je die savvy string binnen hebt dan hé? (verslagje?)
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  13. #28
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Pinch the neck (needle preparation)

    Ja, ik zal zeker een verslag plaatsen en uiteraard horen jullie als eerste of ik mijn string gehaald heb (wat ik wel betwijfel hoor, want die verdraaide tong wil alsmaar niet... terwijl we het vorig jaar perfect konden!).

    Enneh Trea, daar hou ik je aan!

  14. #29

    Re: Pinch the neck (needle preparation)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja

    Enneh Trea, daar hou ik je aan!
    Hiervoor hoef je niet te slagen hoor! Dat boeit me niet. Ik wil gewoon graag regelmatig les, en jij bent alround heb ik begrepen
    Beetje Wimmen, beetje Parelliën..

    Dus zogauw je weer wat meer tijd hebt, dan hebben we een deal!

  15. #30
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Pinch the neck (needle preparation)

    He Marja, ga je meedoen aan de L2/3 wat gaaaaf1

    jammer dat ik niet kan komen kijken... ohnee, dat ging toch al niet, want dan betaal je gewoon de helft van het totale cursusgeld he

    Wat betreft die needle: als de DA een keer bloed moet afnemen, doen ze dat wel via de nek hoor, alleen de meeste injecties in de spier gaan idd beter in de borst. Zal wel zijn omdat hij die spier minder goed kan aanspannen en wat meer capaciteit hebt /waar je pas achter komt als er 100ml geinjecteerd moet worden
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •