Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: Ponys komen (bijna) niet in de rui...

Re: Ponys komen (bijna) niet in de rui...

Je zou kunnen kiezen voor de Omega-olie die ik al noemde :
    Omega 3-6-9 of gewone lijnzaadolie. JDie kun je vast wel (zeker de lijnzaadolie) bij een goede ruitersportzaak kunnen krijgen, maar je kunt ook kijken op de website van De paardendrogist
    ( http://www.paardendrogist.nl). Op die site vind je ook uitgebreide beschrijving van beide olien. Als je meer advies wilt hebben kun je ze ook bellen. Bestellen kan telefonisch of on-line.

Ik geef zelf Omega-olie, bevalt prima en de paarden zijn echt goed door de rui gekomen. Zelfs mijn eigen merrie die vaak tot laat in het voorjaar winterhaar vasthield op de buik, heeft nu een mooi glanzend zomervelletje!

Summerfit koeken van Pavo bevatten zowel mineralen als vitaminen.
    Succes!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door rengeltje

.... ik weet wel dat men zegt als paarden slecht ruien dat het soms te maken heeft met een overbelasting van de lever. DWZ dat er te veel giftige stoffen (resten medicijnen, bewaarmiddelen, pesticide, foute plant,...) in de lever zitten waardoor die zijn functie niet goed kan uitvoeren.
    ...
    Ik bedoel dit zo niet. Dit is helemaal niet somber hoor, een overbelasting van de lever is geen ziekte. Gewoon het kan gebeuren dat hij vol afvalstoffen zit (dit is de taak van de lever) en als je dan een beetje afvalstoffen kan lozen werkt de lever beter. Bij een overbelasting van de lever rijgen paarden soms kleine kwaaltjes of ongemakken (slechte rui, zomerexeem,..)Paarden zijn dan niet ziek maar Bezie het als een vuilbak die vol zit en als je die dan leegmaakt is er weer plek voor nieuw vuil!
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Welja, eigelijk nu je het zegt rengeltje, mijn ponys hebben zomerexeem. Misschien toch maar de groene leem proberen... Ik zoek er als ik even een gaatje vind (examens zijn begonnen ) wat over op!
    Allemaal bedankt voor de tips, hier kan ik zeker wat mee!
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Hey,
    even effe melden hoe het nu gaat: GOED!! Jaja, eindelijk komt mijn Ryrytje in de rui. Ik had nog effe afgewacht tot wanneer het slechte weer zou over zijn, en wat het dan zou geven. En nu het mooie weer er is, komt het er al aardig af. Wat een mooi velletje zit er toch onder die wintervacht ! Toch bedankt voor de tips allemaal !!
    bye
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

net op tijd . Straks is de langste dag alweer en vanaf dat moment gaat de wintervacht alweer langzaam komen .

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Straks is de langste dag alweer en vanaf dat moment gaat de wintervacht alweer langzaam komen .
    Willen wij dit weten!!?? En dan nu het goede nieuws???

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Dat het dan weer van die héérlijke teddyberen worden

Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2005

@ rengeltje: waar haal jij groene leem en jeneverbesolie? vanwaar heb jij deze info dat het helpt?
    Ik heb er nog nooit van gehoord vandaar.

Onze haflinger zit op dit moment ook nog vollop in het winterhaar. Zij krijgt al een tijdje haver met klein handje lijnzaad en en scheutje zonnebloemolie. Maar dit lijkt niets te helpen. Zij is wel een half jaar geleden ferm ziek geweest (verslagen droes) en kreeg antibiotica. Omdat ze niet door de ruif geraakt schuurt ze al een hele tijd(al van eind februari), eerst haar poep en schouders, nu schuurt ze er ook haar manen af. Volgens de dierenarts is het geen zomerrui, maar DA heeft er maar is in de gauwte naar gezien.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2005

ik ben me vollop aan het informeren over die groene leem, ik ga het erop wagen, hopen dat het helpt....

naar het schijnt verkopen ze die in de natuurwinkel, oef oef dan moet het toch niet helemaal van nederland komen

ik zal de resultaten in een topic steken

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten