Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: Erg opgewonden bij Catching game

Actief Forumlid vally4ever's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Leeftijd
    33

Erg opgewonden bij Catching game

Hoihoi,

Als ik met Vally de catching game ga doen, vind ze dat erg leuk. In het begin heb ik geen aandacht maar al heel snel komt die en dan blijft die ook! Ga ik lopen, loopt ze mee, ga ik rennen, rent ze achter me aan en storm ik opeens de andere kant van de bak op, stormt zij mee. Nou vroeg ik me af of het goed was of niet dat ze me zo opgewonden blijft achtervolgen en me na een tijdje zelfs gaat uitdagen tot spelen, of is dat helemaal niet wat je voor elkaar hoort te krijgen bij de catching game? Zo nee, wat dan wel?
    Voor mijn gevoel is het in elk geval goed, want val en ik hebben er allebei plezier in en daar gaat het toch om

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: Erg opgewonden bij Catching game

tuurlijk, lijkt mij juist hartstikke leuk. Ik maak er ook altijd een spelletje van. maar bepaalde regels blijven van kracht. Elk spel heeft regels en zo ook het liberty spelen. Dus niet in mijn priveruimte komen zonder toestemming, niet d'r kont naar me toe draaien, wederzijdsrespect, etc.

Aangemeld
    Apr 2006
    Leeftijd
    33

Nee daar heb ik gelukkig geen last van
    Ze heeft zich tot nu toe wel aan de regeltjes gehouden en het is echt leuk en wanneer we pret hebben, vind ik dat we goed zitten

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Ik begrijp je catching game niet helemaal..... Maar het klinkt eigenlijk meer als stick to me als ik het goed lees.
    Als ik met Timber the catching game speel op z'n PNH zeg maar dan is alleen de bedoeling dat ze naar mij gaat kijken zeg maar dus dat ik haar hoofd naar me toe kan krijgen, door de druk richting haar heup op te voeren als ze met haar hoofd van mij af gaat lopen (meer druk naarmate ze haar hoofd meer naar buiten houdt). Pat zegt op de dvd nl. dat het moeilijk is om een halster om de kont van een paard te doen .
    Ik weet even niet zo goed hoe ik het uit moet leggen maar bij the catching game probeer ik mijn paard wel naar me toe te krijgen, maar als ze mij blijft volgen heet dat volgens mij stick to me in Parelli land.
    Met uitdagen is niets mis, maar je moet het spelletje natuurlijk wel op een verantwoorde manier blijven spelen dwz zorgen dat je haar te allen tijd van je af kan sturen dan is en blijft het een leuk spelletje dat ben ik met je eens
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Aangemeld
    Apr 2006
    Leeftijd
    33

O jee ik wist dus niet dat ik haar ook weer weg moest sturen
    Had de catching met het kijken enzo wel gesnopen en gedaan en toen na een tijdje wou ik nog even grondwerken dus ik wou me leadrope pakken en toen kwam ze achter me aan en werd het een spelletje
    Maar mede dankzij gebrek aan info was dit dus alles wat ik van de catching had meegekregen... oepsie

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door vally4ever
    Had de catching met het kijken enzo wel gesnopen en gedaan en toen na een tijdje wou ik nog even grondwerken dus ik wou me leadrope pakken en toen kwam ze achter me aan en werd het een spelletje
    Maar mede dankzij gebrek aan info was dit dus alles wat ik van de catching had meegekregen... oepsie
    Geloof dat we het allebei over een andere catching game hebben
    Zoals ik op dvd kan opmaken gaat het erom dat je je paard kan vangen, of liever leert jou te vangen dus dat ze makkelijk naar je toe gaan komen zeg maar . Dus je hoeft niet weer weg te sturen, je wil juist graag dat ze naar je toekomt en als ze je volgen is dat natuurlijk helemaal geweldig (maar dat is dan weer stick to me).
    Heb je de dvd "the catching game"??? Daar legt Pat het nl. heel erg goed uit vind ik zelf tenminste
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Weer over het onderwerp de catching game. volgens mij is het inderdaag zo: Paard vangt jouw, wat ik begrpen heb. je paard kijkt je aan, maar komt niet naar je toe, stuur je hem weer weg, zo gaat het verder. Of is dit ook fout?

Aangemeld
    Apr 2006
    Leeftijd
    33

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Timbers
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door vally4ever
    Geloof dat we het allebei over een andere catching game hebben
    Zoals ik op dvd kan opmaken gaat het erom dat je je paard kan vangen, of liever leert jou te vangen dus dat ze makkelijk naar je toe gaan komen zeg maar . Dus je hoeft niet weer weg te sturen, je wil juist graag dat ze naar je toekomt en als ze je volgen is dat natuurlijk helemaal geweldig (maar dat is dan weer stick to me).
    Heb je de dvd "the catching game"??? Daar legt Pat het nl. heel erg goed uit vind ik zelf tenminste
    Nee ze keek eerst alleen maar en pas na een tijdje kwam ze naar me toe en toen vond ik het goed en liep ik dus weg om leadrope te pakken
    **miscomunnicatie** (volgens mij nu nog steeds )

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Neen niet doen!!! Zodra je paard naar je kijkt draai je je om en loop je in een wijde boog richting achterhand, zodat ze hun achterhand gaan draaien en opden duur komen ze wel naar je toe. Dat richting achterhand draaien moet je zelfs niet meteen doen, je kan ook gewoon blijven staan en wachten tot ze helemaal bij jou komen, hangt van paard tot paard af. Je kan ook meteen richting paard lopen (als het niet geneigd is weg te lopen) en het gaan aaien. Het komt er gewoon op neer 'reward the slightest try'. Als je je paard terug gaat wegsturen als hij kijkt dan beloon je niet de kleinste poging maar zeg je hem dat hij helemaal niet naar jou moet komen maar flink moet blijven doorlopen. Helemaal niet goed dus!

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Emmie
    Weer over het onderwerp de catching game. volgens mij is het inderdaag zo: Paard vangt jouw, wat ik begrpen heb. je paard kijkt je aan, maar komt niet naar je toe, stuur je hem weer weg, zo gaat het verder. Of is dit ook fout?
    Ja volgens mij heb je 'm zo wel een beetje. Je voert de druk ook op naarmate je de kont meer in zicht krijgt zeg maar .
    Dus paard gaat met kont naar je toestaan = veel druk
    paard loopt rondjes om je heen met hoofd naar buiten = gewone druk
    paard kijkt naar je = druk weg

Zo ongeveer en dat dan uitbouwen. Naar me toekomen heb ik Timber min of meer online aangeleerd......bij het van hand veranderen
    Daarom was ik dat in die boog naar de achterhand lopen eigenlijk al helemaal vergeten Stom he zo heeft ieder zijn gewoontes denk ik

Aangemeld
    May 2005

[quote="donderwolke"]Neen niet doen!!! Zodra je paard naar je kijkt draai je je om en loop je in een wijde boog richting achterhand, zodat ze hun achterhand gaan draaien en opden duur komen ze wel naar je toe. Dat richting achterhand draaien moet je zelfs niet meteen doen, je kan ook gewoon blijven staan en wachten tot ze helemaal bij jou komen, hangt van paard tot paard af. Je kan ook meteen richting paard lopen (als het niet geneigd is weg te lopen) en het gaan aaien. Het komt er gewoon op neer 'reward the slightest try'. Als je je paard terug gaat wegsturen als hij kijkt dan beloon je niet de kleinste poging maar zeg je hem dat hij helemaal niet naar jou moet komen maar f]

Mee eens als je gaat wegsturen als ze naar je kijken dan straf je ze juist en dan denken ze "dat idee was dus niet goed" zeg maar.
    Ik blijf eigenlijk altijd gewoon staan, maar dat komt omdat Timber door het aan de lijn naar me toe rennen (draw) al aardig makkelijk naar me toekomt lopen.

Bladwijzers

Forum Rechten