Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: ervaringen holistisch dierenarts?

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

Re: ervaringen holistisch dierenarts?

haha door al dat gedoe met die kalfjes ben ik het helemaal vergeten

Marianne vertelde dat het kan komen doordat ze misschien is gevallen of klem heeft gelegen... ik heb een lijst met fysiotherapeuten gekregen... ik ga er nu maar een aantal bellen denk ik!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Super dat je hiermee geholpen bent!

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Inderdaad super!! En ik (denk nog meerdere) horen graag hoe dit afgelopen is.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Ik heb het pb-tje wat ik Dinka stuurde hier even voor de mee-lezers gekopieëerd:

Hoi Dinka,

hier is een link waar je misschien iets aan hebt om een fysio bij jou in de buurt te vinden:

http://www.nvfd.nl

Op deze site vind je een lijst met alle aangesloten en goed opgeleide fysio's. ( Het blokje Therapeuten aanklikken)

Wat ik zou doen als ik jou was: bel één, of meerdere van de mensen op de lijst op en leg je probleem voor. Vraag dan of je 's even het filmpje mag doorsturen om hen te laten kijken wat ze er van vinden. Dat kan je hooguit een telefonisch consult kosten en da's meestal niet zo duur.

Een osteopaat werkt meer met botjes (wervels) en de blokkades, dan met spieren. En een goede fysio kan je ook oefeningen geven om spieren, pezen en banden weer te herstellen en te verstevigen.
    Het kan best zijn dat het probleem in het bekkengebied zit - je ziet de staartwortel ook heel erg meegaan met de beweging van het paard - ( is ie misschien ooit 's onderuit gegaan of heeft ie vastgelegen?) maar ook dan kan een fysio helpen. Welke osteopaat is trouwens bij je geweest?

Ik denk dat zolang je paard niet kreupel loopt, je best wel kunt rijden als je maar niet al te gekke toeren uithaalt totdat je weet wat er mogelijk aan de hand kan zijn ( ik zou dus niet teveel voltes of overgangen rijden).

Hou me op de hoogte - ben erg benieuwd wat er uit komt!
    [/i]

Zo is iedereen weer op de hoogte!

Even ter toelichting: wat ik dus op het filmpje zie is dat het bot in het bovenachterbeen bij het maken van een stap wat naar buitenuit gaat steken, dat wordt bij het maken van een draai nog wat erger. Een vermoeden kan dus zijn dat de kniebanden dan wat slap zijn of dat er iets in het bekken niet helemaal goed zit. Een osteopaat had dit wel moeten oppikken denk ik. Maar goed... wie weet zit ik er wel totaal naast.. ben dan ook heel erg benieuwd of een 'pro' er al iets over heeft kunnen zeggen!
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Marianne, interessante uitleg die je daar geeft, ik wou dat ik dat ook allemaal zo kon zien. Nu vraag ik me af hoe je dat allemaal weet. Ben jij een DA of zo of vanwaar heb je al die kennis? Ik zou dat gewoon ook graag allemaal weten .

Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2006
    Leeftijd
    44

ik zat idd ook aan het bekken te dekken ,vindt het alleen wel moeilijk beoordelen vanaf een filmpje succes enne eric laarakkers is goed,heb goede ervaringen met een paardje bij mij op stal
    een dag zonder paardjes is een dag niet geleefd

Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2006

Hoi,
    Ik heb de filmpjes bekeken, en het paardje loopt niet echt lekker. Maar vanaf dit filmpje valt m.i. absoluut niet te diagnostiseren dat het paard een probleem IN zijn knie heeft. Het verhaal van de overontwikkelde spieren is, sorry dat ik het even grofweg zeg, echt onzin. Dit bestaat echt niet, overontwikkeld!
    Ik zou bij dit paard toch even verder laten kijken. Ik neem aan dat je er al goede ( gediplomeerde) osteopaten bij hebt gehad?
    Misschien toch even bloed laten afnemen, voor verdere diagnose, of toch een kreupelheidsonderzoek.
    Succes!

Hoi Heleen, bij dit paardje is inmiddels bloed afgenomen en spierbevangenheid geconstateerd.

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

dank je trea
    het klopt ze had een waarde van 10 keer zo hoog in dr bloed.
    Ondertussen zijn we weer twee weken verder en is er weer bloed afgenomen. en volgens de Veearts kon ik er weer op rijden... zei ze door de telefoon... maar toen ik even wat grondwerk met dr ging doen was ze gewoon nog kreupel nu blijkt maar weer we rijden op paarden en niet op bloed
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten