Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 38

Topic: Extra Parelli L2/3 cursus 1 en 2 juli in Lunteren door Eddy

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Re: Extra Parelli L2/3 cursus 1 en 2 juli in Lunteren door E

Ik kom zondag waarschijnlijk ook kijken of zaterdag, weet ik nog niet.
    Ik wil nog even wat kopen bij Eddy

Maar doet Humphrey weer mee ja? Leuk!!!!!
    Humphrey zat bij mij in de level 1 cursus begin mei.
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair peaches's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

ow ow ow...tword mooi weer!!! zondag kan ik al niet..maar zaterdag!!! mm..ffkes vragen of isla toevallig ook geen zin heeft..en/of treaa offcourse..

Aangemeld
    Oct 2005

en heb al over alti gehoord maar nog nooit life gezien!!!! en level 2/3 das toch zeker wel intressant...!!!!!!!!!!!!

tip: neem veel en goed werkend spul mee tegen de dazen, helemaal als het weer zo warm wordt, want die zijn er in grote getale! (of een vliegendeken, daar zou je je paard een groot plezier mee doen)

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Wat is goed werkend spul ?? ik heb wel veerust maar dat doen we hier voor de vliegen dazen/horzels kennen we hier helemaal niet

en ik ben afschuwelijk bang voor vliegende prikbeesten!!

bremse-bremse scheen goed te helpen, het stinkt alleen vreselijk vind ik en het slaat bijmij erg op m'n keel

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Ik heb nog geen echt goed middel ontdekt (bremse-bremse heb ik nog nooit geprobeerd); de meeste middelen kosten kapitalen en werken niet of maar kort.
    Nee ik gebruik lekker een vliegendeken. Ziet er erg charmant uit, zeker als we opgezadeld zijn. Maar het werkt wel goed. En daarnaast zo'n franje voor aan het halster/hoofdstel.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

je rijdt ook met de vliegendeken ?

lijkt me een heel apart gezicht maar goed die dazen zijn voor mij de reden dat ik dus mooi hier op de vlakte blijf wonen

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Jazeker, ik rij gewoon met de vliegendeken! Eerst dekje erop, dan de deken en dan het zadel eroverheen. Zo houdt de singel de deken op zijn plaats. En het dekje onder de deken voorkomt dat de naden van de vliegendeken teveel in Atli's vel drukken. Het is even een gefrunnik, maar als het eenmaal goed zit, is er prima mee te rijden!

Ach, die dazen zijn er hooguit 2 maanden per jaar ofzo, en voor de rest is het toch wel heerlijk genieten in het bos hoor!

En je hebt toch ook vliegendekens met een zadeluitsparing? Bremse heb ik hier ook staan - stinkt als de pest. Het beste bevalt mij nog steeds het goede oude trouwe Atex. Dan kun je in ieder geval een paar uurtjes ongestoord buiten zijn.
    Die zgn Daasspray vind ik niks, geeft akelige vlekken!

Trouwens wel een goede tp van Morrie want Lunteren ligt hier niet zo ver vandaan en het barst hier van de dazen op het ogenblik. Dus.. spuitflesjes inpakken! (En Atex smeer ik ook altijd op m'n eigen armen)
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

ik deed in Brabant altijd de vliegendeken over het zadel, zolang je op je kont blijft zitten, blijft het keurig liggen

Voor de huifkarpaarden hadden we speciaal op mat gehaakte vliegendekens, die je zo aan de (Oostenrijkse) tuigen kon vasthaken, anders konden we in Brabant niet rijden van mei t/m september (5 maanden ipv 2)

Aangemeld
    Oct 2005

wij hebben in de speeltuin altijd een zelf gemaakt brouwseltje..werkt net zo "goed" als al het ander WEL dure spul. Je koopt een fles detol doet er een beetje van in een anderhlaf liter fles..zo'n cola fles...dan azijn erbij water en eventueel wat citroentje...wij doen daar al onze paarden mee. Het werkt natuurlijk niet lang want ze zweten het weer eraf maar de dazen gaan niet op je zitten..en das wel handig als je ook soms mensen hebt die in bikini's denken een buitenrit te kunne maken..

wij hebben heel veel middeltjes gebrouwen en geprobeerd vroeger, maar tgen dazen helpt in feite niets, behalve ze doodslaan en daarna nog flink plattrappen, anders vliegen ze ook nog weer op als ze uit hun coma zijn.....

Dazen zijn nl. blind en kunnen niet ruiken, dus stank deert ze niet, ze komen op lichaamswarmte af, daarom zie je ze bij zwarte paarden eerder dan bij witte en bij veel zwetende paarden ook. Een kennis van me heeft op de WUR een onderzoek nar die beestjes gedaan (jaren geleden) en lachte me altijd uit dat ik m'n paarden inspoot tegen dazen

Wat wel werkt is vergif (Veerust), dan zuigen ze zich vol en gaan alsnog dood, maar daar heeft je paard niet veel aan, die wordt toch geprikt, en het is ok niet zo gezond voor je paard.....

Het beste is om in de buurt te blijven van een paard dat het warmer heeft dan die van jou....

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
    En je hebt toch ook vliegendekens met een zadeluitsparing?
    Vast wel, maar die zijn dan weer niet zo handig tijdens het grondwerken, voeren en het bezoek van de hoefsmid. Mijn deken is multifunctioneel.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

ehm misschien domme vraag maar dazen zijn toch horzels ???
    of zit daar ook nog verschil tussen

Bladwijzers

Forum Rechten