Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: vooruit bij porcupine, achteruit bij driving game, help!

vooruit bij porcupine, achteruit bij driving game, help!

hoi
    ik ben nu 2 weken bezig met parelli en ik mag niet klagen. de friendly game gaat helemaal prima en ook de porcupine gaat redelijk.
    alleen bij het wijken voor druk achter de kaak gaat mijn paard voor uit, ik weet niet goed hoe hierop te reageren. nu hou ik druk tot dat ze opzij gaat maar toch voelt het niet juist. weet iemand wat ik hiermee kan doen?

bij the driving game ( als je aan de schouder van je paard staat en met je cs rimische druk moet uit oefenen om het paard op zij te laten gaan) gaat mijn paard achterwaards...

kan iemand mij helpen?

groetjes Debbie

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Re: vooruit bij porcupine, achteruit bij driving game, help!

Ietsje meer met je lichaam naar hem toe bewegen, als hij voorwaarts gaat ga jij meer met een boogje naar hem toe, zodat hij niet voorwaarts kan gaan. Als hij achteruit gaat dan moet je uw stick wat meer naar achteren doen, en ook goed met je lichaam naar je paard toe stappen, zodat hij wel moet draaien of je zit bal op hem. Tis allemaal moeilijk uit te leggen, je zou het eens moeten zien
    Horses and Live, It's all the same to me...

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Debbie
    alleen bij het wijken voor druk achter de kaak gaat mijn paard voor uit, ik weet niet goed hoe hierop te reageren. nu hou ik druk tot dat ze opzij gaat maar toch voelt het niet juist. weet iemand wat ik hiermee kan doen?
    Dit doe je op zich goed: druk erop houden tot hij een poging doet in de juiste richting te wijken. Let daarbij goed op je eigen positie, hou die hetzelfde t.ov. je paard. Dat betekent dus dat je mee moet lopen als hij naar voren gaat, en daarbij hou je de fase vast die je had.

bij the driving game ( als je aan de schouder van je paard staat en met je cs rimische druk moet uit oefenen om het paard op zij te laten gaan)
    gaat mijn paard achterwaards...
    Hier hetzelfde, gewoon meegaan met je paard, goed op je eigen positie t.o.v. je paard letten en de fase aanhouden die je had op het moment dat hij ging bewegen, en zodra hij erover denkt een stapje opzij te zetten, friendly en opnieuw beginnen.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Feb 2006

Als je bij procupine de indruk krijgt dat hij het niet goed snapt, kan je ook wat met je leadrope wiggelen zodat hij stopt met vooruit gaan terwijl je je druk wel constant houdt. Dus eerst druk fase 1-2-3-4+wiggelen als hij vooruit gaat. Reageert hij dan goed terug naar fase 1. En natuurlijk uitgebreid belonen voor elke halve stap die in de goede richting gaat.
    Bij driving game kan het ook zijn dat je te ver naar voor staat, dus meer zoals arno zei. Misschien kan je in het begin een touwtje rond de nek hangen, ervoor is achteruit drijvend, achter die lijn (driving line) staan is vooruit drijvend.

bedankt voor de tips. hier kan ik wel iets mee, klinkt in ieder geval logisch.
    groet Debbie

Bladwijzers

Forum Rechten