Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: Speciaal voor Evenaar; een nieuw tehuis voor je zadel ;-)

Speciaal voor Evenaar; een nieuw tehuis voor je zadel ;-)

Ik heb Evenaars zadel overgekocht, en loop een beetje in de wolken nu. Niet alleen van hoe het eruitziet, al is dat ook best belangrijk vind ik. Het is vooral Amy´s manier van lopen met dit zadel. Vanochtend was de eerste pas- en rijsessie.

Dit is Amy in stap

Dit is Amy in draf. Ik kan me de tijd niet meer heugen dat ze zo ontspannen draafde. Ik ben geschrokken van het effect dat een zadel op een paard heeft. Amy had eerst de startrekk, ook een goed zadel maar liep altijd gespannen, en de draf was het ergst. Dit is de eerste keer dat deze Equiflex van Evenaar erop ligt, en alles zou dus eigenlijk vreemd en onwennig moeten zijn, maar in plaats daarvan oogt mijn meisje alsof ze een diepe zucht slaakt van opluchting..

Bedankt Eva! Namens mijzelf, maar vooral namens Amy

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re: Speciaal voor Evenaar; het nieuwe thuis voor je zadel ;-

Klinkt heel erg goed!!! Ziet er mooi uit, vroeg me alleen af: op de 2e foto lijkt het zadel aan de zij-voorkant zeg maar daar waar het "handvat" eindigt wat krap te zitten, maar dat kan ook goed optisch bedrog zijn hoor. Als Amy er soepeler mee beweegt dat zegt natuurlijk heel veel! Het is dan in ieder geval beter dan het zadel dat je eerst op haar had!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

wow trea het zadel staat amy goed!
    het ziet er allemaal lekker ontspannen uit... en ook het zadel ligt goed (voor zover ik dat van een foto kan zien )
    uhm rijd je nu op je sokken op de stap foto?
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik zie het Tré! Ze heeft gewoonweg een andere blik in haar snoet! Soort mengeling van opluchting en trots!! Super hoor!!!

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

wow kan niet anders zeggen dat dit superplaatjes zijn. Lijkt het nou zo, loopt Amy zelfs verzameld op die 4de foto? Zie toch echt een heel mooi nekje en los teugeltje, oortjes naar voren.
    Man moet jij in de wolken zijn.
    Vindt het een ontzettend mooi zadel, verlanglijstje wordt veranderd
    www.crystal-carving.com

Lila, het zadel drukt of knijpt niet op schoft/schouderpartij. Dat is fotobedrog. Ik heb er een close-up van de voorkant bijgeplaatst (1e foto) misschien zie je het zo duidelijker.

Ik ben erg in de wolken ja, en tevens ook in een diepe dip van schuldgevoel (jaaa ik weet het; negatieve gevoelens, niet doen dus) omdat ik haar zolang op boomloos gereden heb..

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ja!! Nu zie ik het goed! Denk dat Amy alleen maar heel blij met je is hoor, dat je dit nu voor haar hebt gekocht . Het lijkt op deze foto's of Amy steeds weer verder uit haar schulpje kruipt een andere Amy dan een paar maandjes geleden.

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Fijn dat je een geschikt zadeltje voor Amy hebt gevonden! Het staat ook erg stoer. Ik houd wel van westernzadels zonder poespas.

Jou paard is niet de enige die je niet blij kunt maken met een barefoot/boomloos. Ik heb nu een podium voor Borus en daar loopt hij veel fijner mee dan met een barefoot. Zelfs nu hij er eigenlijk wat uit begint te groeien, loopt hij er nog steeds beter mee dan een boomloos zadel.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: Speciaal voor Evenaar; een nieuw tehuis voor je zadel ;-

JAAAAHHH, het ziet er goed uit op Amy joh!!! WEl gek hoor om 'mijn' zadel ineens op het forum op een ander paard te zien... Moet er nog even aan wennen

Super vooral dat je er gelijk goed op zit, ik moest in het begin heel erg wennen omdat je zo weinig steun hebt vergeleken met mijn luxe Podium van daarvoor.
    Nu ik er eindelijk helemaal mijn draai in had gevonden was Fen er alweer uit

Maar goed, er zijn 2 heel blije figuren nu
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Mooi zadeltje! Fijn dat Amy er zo lekker mee loopt
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik vind het echt een heel mooi zadel!!! Jammer dat hij Sunny niet past, anders had ik het wel geweten!!

Dus een beetje jaloers..

Heel veel plezier jullie samen, maar dat komt wel goed!!! Weer veel ontdekkingen te doen, lijkt me zo. En dan bedoeling natuurlijk de reacties van Amy, en jullie prestaties met deze combinatie. (uhmmm, klinkt een beetje vaag, maar je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel te zeggen!)
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Mooi, mooi, mooi! Wat goed dat je eindelijk het perfecte zadel voor Amy hebt gevonden. En je kan niet anders dan helemaal blij zijn dat ze er zo zalig onder loopt, toch gek hè als je paard helemaal anders beweegt door er een ander zadel op te leggen.
    Dit topic is voor mij ook nog een keer een bevestiging dat ik boomloos toch echt niet aandurf.
    Ik wil net zoals jij hét goede boomzadel vinden. Hopelijk lukt dat snel.
    En Eva, je zadel heeft tenminste een goede thuis gevonden, het zal er geen liefde te kort komen
    Nu de andere nog de deur uit en dan kan jij ook een nieuwe kopen.

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Hihi ja inderdaad...
    Wie wil er net zo blij rondrijden als Amy en Trea??? Ik heb nog 1 zadel over om iemand dolblij mee te maken

Ik zal hem weer eens bij te koop zetten, er zijn nu zoveel nieuwe leden bij dat er misschien iemand interesse heeft.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Vanmiddag een soort van mini-trektocht gemaakt. We zijn 4uur onderweg geweest. En wat zal ik zeggen??

FANTASTISCH!!! Ik geen centje zadelpijn, Amy tot het einde toe relaxd gelopen. Ik had toch wel verwacht dat ik pijn aan mijn ass zou krijgen, mijn billetjes zijn tenslotte gewend aan boomloos. Die stijgbeugels zijn trouwens helemaal het einde! Wow wat is dat lekker aan de voeten.
    Ik hoop niet dat we morgen spierpijn hebben, want er komt nog een heerlijke "zondag" aan

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Haha, ik ben blij dat jullie er zo blij mee zijn!

En idd die beugels zijn super! De eerste week dat ik het zadel had, hebben we ook zo'n tocht gemaakt. Toen zaten de originele beugels er nog aan, en een pijn in mijn knieen dat ik had. Bovendien zat ik er zo wiebelig door dat ik doodmoe terug kwam!
    Sinds ik die beugels had ging alles ene stuk relaxter!

Blijf je nu trouwens de dikke pad gebruiken of niet? Die inlages zijn heel fijn, alleen die pad zelf is monsterlijk. Hij is veel te dik en warm en mijn smaak was het ook al niet. Maarja, ik hoef er niet meer mee te rijden

Fen is trouwens heel blij dat ik alleen nog maar aankom met de bbp

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten