Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: artikel kunststof beslag equitime

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

artikel kunststof beslag equitime

Leest er iemand de equitime (maandblad van de LRV)?

Er staat in de Equitime van juni een artikel over kunststof beslag.
    Het is wel interessant!
    Eindelijk gaan ze op de lrv eens inzien dat ijzers toch niet dat zijn en eigenlijk meer slecht dan goed doen!
    Jammer dat ze toch nog altijd spreken over beslag, hoewel er een stukje instaat over een meisje dat met haar paard overgaat naar kunststofbeslag om daarna over te gaan naar het natuurlijk bekappen.

Ze spreken in het artikel ook over een andere stand van de hoef, namelijk: de hielen laag en de teen moet rollen.

Dus eindelijk zien ze eens in dat de hoeven die al jaren traditioneel bekapt zijn met hoge hielen eigenlijk helemaal tegen de natuur van het paard zijn.

Actief Forumlid memphis's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: artikel kunststof beslag equitime

ikzelf heb het artikel niet gelezen, maar het is een feit dat er iets in beweging komt, als het gaat om het welzijn van het paard. (huisvesting, voeding, hoeven, africhten)
    ik was afgelopen zaterdag op "herhaling" bij Hoefnatuurlijk, en dan hoor je, naast verhalen over hoefsmeden die er niets van moeten hebben, toch ook verhalen over hoefsmeden en dierenartsen die openstaan voor een andere, meer natuurlijke benadering en die zelfs op cursus gaan bij Frans en Ilona.
    mijn paard heeft een mening.

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

goh was onze smid maar zo... Onze smid is echt héél koppig op dat gebied... Ik ben eigenlijk wel blij dat zodra'k ze betaald heb da'k zelf beslis wie er aan haar hoeven komt... Hij heeft nu Cassandra haar hoeven bekapt, maar de hielen zijn te hoog en de hoeven staan bijna in een hoek van 90° met de grond... Veel te stijl dus *zucht* Maar breng die man dat eens aan zijn verstand....

De hoefsmid die Henk en Nina bekapt heeft ook kunststof ijzers "in zijn assortiment". Ik dacht dat er ook onderzoek wordt gedaan naar lijm, zodat de nagels niet meer in de hoef worden geslagen. Dan worden het dus een soort hoefschoenen die vastzitten. Lijkt me als nog niet handig, maar altijd beter dan gewone ijzers.

Bladwijzers

Forum Rechten