Haay,
Ik ben net 1,5 uur thuis van de cursus en ik zit nu alweer achter de computer. Wat een computerfreak ben ik, hé![]()
Maar ik wou ff vertellen dat zowel Nienke als ik vandaag level 1 hebben gehaald
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
We waren maar met z'n tweeën, dus we hadden bijna privé les.
Eerst hebben we de paarden uitgeladen en op stal gezet en toen hebben we eerst een tijdje in de kantine gezeten om elkaar wat te leren(Sandra was er ook als toeschouwer) kennen en Eddy vroeg hoe ver we waren en waar we moeite mee hadden.
Toen de paarden opgehaald en gingen we bezig. we moesten gewoon zoals thuis doen en zijn ongeveer 15 tot 20 min. bezig geweest met de seven games. Hierna hebben we een aantal oefeningen verbeterd zoals de porcupine op neus, de squeeze game zonder en met sprong en de sideways. Die hebben we wat effectiever gemaakt.
Hierna zijn we bezig gegaan met het trailer laden en daar had ik wat problemen mee. Maar samen met Eddy is het gelukt.
Hierna hebben we een aantal level 2 oefeningen geoefent waaronder de falling leaf. Die vond ik erg leuk om te doen.
Na dit gedaan te hebben hebben we de paarden gezadelt en hebben we alles geoefent wat in de tasks van level 1 zitten.
We hebben een gedeelt pussing passenger gedaan en dat ging niet helemaal zoals het moet. Beitsche ging alle kanten op en reed, als Sandra en Eddy niet uitkeken, hun gewoon omver.
We hebben wat niewe dingen gedaan zoals van hand veranderen door het paard de laten keren(met het hoofd naar de fence) d.m.v. de driving game met de carrotstick.
We hebben slalom om springpalen geoefent en dan speciaal te letten op de fases van sturen. En dan proberen het voor elkaar te krijgen te kunnen sturen zonder de leadrope te gebruiken. Dit ging bij mij eigenlijk heel goed.
Als laatste hebben we nog wat met de caarotsticks geoefent. Dus de carrotsticks aan elkaar geven, naar elkaar gooien en natuurlijk opvangen en dit hebben we later tijdens het rijden ook geprobeert. Ik vond dit wel lollig om te doen.
We hebben nog wel meer geoefent, maar dat kan ik zo niet zo snel bedenken. Vullen jullie me maar aan, Nienke en Sandra.
Al met al een zeer leuke en leerzame dag en ik kijk nu alweer uit naar morgen.![]()
Oja, nog bedankt voor die lekkere bollen Sandra!!!
Groetjes Yvonne
Bladwijzers