Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Verslag 1e dag level 1/2 cursus in oosterwolde

Actief Forumlid Beitsche's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004

Verslag 1e dag level 1/2 cursus in oosterwolde

Haay,

Ik ben net 1,5 uur thuis van de cursus en ik zit nu alweer achter de computer. Wat een computerfreak ben ik, hé

Maar ik wou ff vertellen dat zowel Nienke als ik vandaag level 1 hebben gehaald

We waren maar met z'n tweeën, dus we hadden bijna privé les.
    Eerst hebben we de paarden uitgeladen en op stal gezet en toen hebben we eerst een tijdje in de kantine gezeten om elkaar wat te leren(Sandra was er ook als toeschouwer) kennen en Eddy vroeg hoe ver we waren en waar we moeite mee hadden.

Toen de paarden opgehaald en gingen we bezig. we moesten gewoon zoals thuis doen en zijn ongeveer 15 tot 20 min. bezig geweest met de seven games. Hierna hebben we een aantal oefeningen verbeterd zoals de porcupine op neus, de squeeze game zonder en met sprong en de sideways. Die hebben we wat effectiever gemaakt.

Hierna zijn we bezig gegaan met het trailer laden en daar had ik wat problemen mee. Maar samen met Eddy is het gelukt.

Hierna hebben we een aantal level 2 oefeningen geoefent waaronder de falling leaf. Die vond ik erg leuk om te doen.

Na dit gedaan te hebben hebben we de paarden gezadelt en hebben we alles geoefent wat in de tasks van level 1 zitten.
    We hebben een gedeelt pussing passenger gedaan en dat ging niet helemaal zoals het moet. Beitsche ging alle kanten op en reed, als Sandra en Eddy niet uitkeken, hun gewoon omver.
    We hebben wat niewe dingen gedaan zoals van hand veranderen door het paard de laten keren(met het hoofd naar de fence) d.m.v. de driving game met de carrotstick.

We hebben slalom om springpalen geoefent en dan speciaal te letten op de fases van sturen. En dan proberen het voor elkaar te krijgen te kunnen sturen zonder de leadrope te gebruiken. Dit ging bij mij eigenlijk heel goed.

Als laatste hebben we nog wat met de caarotsticks geoefent. Dus de carrotsticks aan elkaar geven, naar elkaar gooien en natuurlijk opvangen en dit hebben we later tijdens het rijden ook geprobeert. Ik vond dit wel lollig om te doen.

We hebben nog wel meer geoefent, maar dat kan ik zo niet zo snel bedenken. Vullen jullie me maar aan, Nienke en Sandra.

Al met al een zeer leuke en leerzame dag en ik kijk nu alweer uit naar morgen.

Oja, nog bedankt voor die lekkere bollen Sandra!!!

Groetjes Yvonne

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Re: Verslag 1e dag level 1/2 cursus in oosterwolde

Gefeliciteerd Nienke en Yvonne! Super dat jullie nu ook je level 1 hebben. En nu op naar level 2! En wat lekker trouwens dat jullie maar met z'n tweetjes les hebben. Krijg je lekker veel aandacht!
    Maar ik dacht eigenlijk dat een cursus alleen maar doorging bij tenminste 3 (of 4) deelnemers??? Of hebben jullie echt privéles met z'n tweetjes afgesproken?
    Hoe dan ook: veel plezier de komende 2 dagen!

Actief Forumlid Beitsche's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004

Haay,

Er zouden ook 4 mee doen tijdens deze dag, maar 2 zijn er uitgevallen en dus bleven wij met z'n tweetjes over.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

He, hebben jullie ff mazzel, bijna prive les!

Gefeliciteerd met je Level 1 !!!

Morgen kom ik ook kijken hoor, tijdens het rij-gedeelte. Als het goed is doet Janet dan wel mee, of zou die er vandaag ook zijn??
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

even een kleine aanvulling dan maar he
    het was allemaal hartstikke leuk om te zien. Eveline, doe maar heel veel truien over elkaar aan want zelfs met 4 truien, een hemd en een dikke jas (en handschoenen) had ik het nog koud, brrr.

Ik heb er helaas niet zoveel van kunnen leren. het meeste wist ik eigenlijk al. Maar het was leuk eens te zien hoe het trailerladen nou moet want dat heb ik nog nooit gedaan.
    Daarnaast wist ik nooit dat je met de squeezgame maar 1 keer mag senden. Als je paard dan nog niet over de sprong gaat moet hem hem terughalen, discomfort geven, terug sturen, etc. net zo lang tot hij er wel overheen gaat. Hmm, nooit geweten.
    Verder snap ik nu eindelijk hoe die falling leaf nou moet (hehe) heb ik de pushing -passenger eens in het echt gezien, heb ik een leuk kunstje met de carrotstick geleerd (hem op de grond leggen, aan de string zo omhoog zwaaien dat ik het handvat kan vangen) en ben ik Eddy meer gaan waarderen.
    Hij gaf best goed les, en gaf ook veel persoonlijke aandacht aan Nienke en Yvonne. Gaf heel persoonlijk advies.
    Nienkes paard was bijvoorbeeld erg in zichzelf gekeerd. Hij deed alle oefeningen netjes, maar Nienke voelde dat haar paard zich zat te verbijten. Eddy zei toen dat ze hem wat moeilijkere en snellere oefeningen moest laten doen, en niet bang zijn voor een uitbarsting. Meteen begon het paard te rennen en als zijn energie eruit te gooien. Toen Eddy hem overnam zag je hoe het paard zijn energie wilde gebruiken om zijn aanwijzingen op te volgen en was hij zo weer gekalmeerd. Ook een erg leerzame les voor mij.
    Ik ben helemaal gebroken, momenteel. Om kwart over 6 op, de hele dag in touw en 's avonds nog 2,5 uur rijden... pfffff... zucht... gaap...
    Maar ik wil zeker in maart zelf meedoen met de L2 online cursus...

groetjes, sandra

Gefeliciteerd met jullie level 1! Super! Klinkt als een hele leuke clinic. Veel plezier morgen!

May the horse be with you!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Wat goed hé!!! Gefeliciteerd allebei! Het was er idd wel een koude dag voor, kan me voorstellen dat je licht bevroren was Sandra.....

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

He, dat truukje met die carrot-stick hebben we in Frankrijk veel gedaan.
    Toen het regende (jaja, zelfs in frankrijk ) hebben we er een wedstrijdje mee gehouden in de grote schuur
    Argh, nu ik daar aan denk wil ik gelijk weer terug naar Merlac!!!

Er is toch wel een binnenbak daar???
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Apr 2004

Mijn paardje is id een echte binnen vetter en deed alle level 1 opdrachten echt superbraaf maar voelde super gespannen.Ik heb nu id geleerd om die rightbrain energie te gebruiken en omtezetten naar left brain impulsion was een een eye-opener om te ervaren maakte alles ook een stuk leuker zowel op de grond als in het zadel.

Wauw, gefeliciteerd jullie allebei!!!!!!! Komt er ook nog een verslag van de ander dagen??????
    Luv m'n topper -> Royal <-

***Wie weet leuke dingen die je met een veulen al kan doen (op wandelen/ poetsen na), pb dan ff!!***

Bladwijzers

Forum Rechten