Ik denk dat wanneer je je paard laat wennen (dus zomer en herfst) die dikke vacht vanzelf groeit.Oorspronkelijk Geplaatst door Marianne
@Marianne: ik ben jaloers op jouw uitzicht![]()
En wat betreft de arabierenfokkers: ik denk dat dat ook geldt voor een doorsnee handelsstal, die mensen hebben niets met weidegang, hoogstens een beetje in de zomer, maar verder is het vooral veel tutten...
Een arabier kan prima tegen de winter, in de woestijn is het overdag +40 en 's nachts -40. Daarnaast staan de poolse en russische arabieren ook gewoon buiten (zelfs in de winter) dus het kan heus wel.
Denk inderdaad dat het een kwestie is van goed kijken naar je paard, maar niet te snel in willen grijpen, wanneer ze een schuilstal hebben kunnen ze uit de ijzige wind gaan staan bijv.
Ik zou mijn paardje gewoon buiten laten vanaf nu en kijk maar eens hoe snel een vacht groeit.
Bij Dhariyat zag ik in 2 dagen verandering!! en hij zal het best even koud gehad hebben, maar hoe moet hij anders het signaal krijgen dat hij vacht aan moet maken?
Kijk ook eens op paardnatuurlijk.nl. Zij hebben meerdere volbloeden zomer en winter zonder deken buiten lopen.
Volgens mij staat daar ook info over het zweten van paarden. Dat wanneer ze niet stil staan ze ook wel bezweet kunnen blijven...
Kan me voorstellen dat dat een probleem is in de winter, ligt natuurlijk ook aan wat je doet met je paard...
Bladwijzers