Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Hoe afglijden van hoofdstel voorkomen???

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Hoe afglijden van hoofdstel voorkomen???

N.a. v. het zelf een bitloos halster te maken (van SKEY) , enkele vragen:

Ik zie hier al die mooie western hoofdstellen, maar ik vraag mij dan steeds af of het wel blijft zitten???
    Dat probeem heb ik met Bollie zijn overweldigende manenbos en kleine oortjes, als wij gaan mennen of wandelen met het gewone hoofdstel dan durft dat achter zijn oor naar voor te schuiven. Ik heb nu net achter zijn oren een deel van zijn haren zeer kort geknipt maar vorig weekend was het weer prijs hoofstel was over 1 oor gegleden.

Jullie rijden dikwijls zonder keelriem maar hoe blijft dat hoofdstel dan hangen, zeker als het ook nog eens zonder bit is, ik zie het bij de eerste galopsprong afvallen.

Ben ik de enige met dat probleem of hebben jullie ook zo'n ervaringen.
    "Dromen komen uit..."

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: Hoe afglijden van hoofdstel voorkomen???

ehm... ik heb dat dus niet.. althans.. het is me tot nu toe niet gebeurd...

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Oh? Ik wist niet eens dat dat kon, nog nooit aan de hand gehad. Maar ik kan me voorstellen met zon' klein shettenhoofd en een bos manen dat het kan.
    Dan moet je gewoon zorgen dat je een hoofdstel hebt met op zijn minst een keelriem. Dat riempje is net om die reden gemaakt.

ik ken het verschijnsel wel van het 4-span rijden, wij hadden een achterpaard dat altijd haar hoofdstel af kreeg, en dat wil je echt niet meemaken met 4 zware opgefokte trekpaarden.....

Wij kregen de tip van een marathonrijder om een plukje manen aan het hoofstl vast te vlechten, dan kan het niet meer af gaan

Ik heb nu een paard met een forse bos manen, maar ook enorme oren, dus mijn hoofdstel, ontdaan van vele sierriempjes (o.a. frontdeel) blijft gelukkig zitten

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik heb ook nergens last van. Mn pony kan wel zn halster afwerken (als hobby...) maar het hoofdstel (one-ear, zonder keelriem) is nog nooit afgegaan. Als je kiest voor een hoofdstel met keelriem (als het nodig is kun je die gerust iets strakker doen dan dat is aanbevolen) en wanneer je een plukje maantop + plukje manen aan elkaar vlecht over het hoofdstel, dan zal er vast niets meer aan de hand zijn.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Morrie
    Wij kregen de tip van een marathonrijder om een plukje manen aan het hoofstl vast te vlechten, dan kan het niet meer af gaan
    Dit is nog eens een goede tip....
    "Dromen komen uit..."

Je kunt aan je bitloos hoofstel ook een gekruiste kaakriem maken, dan kan hij echt niet afglijden.
    hmmm.... how interesting....

Bladwijzers

Forum Rechten