Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 63

Topic: Bitloos hoofdstel geprepareerd *ben mega trots!*

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Re: Bitloos hoofdstel geprepareerd *ben mega trots!*

Ik heb ze even van bokt gevist en op mijn photobucket geplant. Zo kan iedereen ze zien.

[/img]
    www.crystal-carving.com

dankjewel!
    hmmm.... how interesting....

Leuk ding! Ziet er van werking ook logisch uit! Maar... moet je om dat te gebruiken een bepaald level hebben, of eerst met touwhalster kunnen rijden, of is dit even goed als een natural hackamore?
    Blijven gaan, zou ik zeggen!
    NH is mijn doel, niet mijn eindpunt
    Ryona, Kalinine en El Amore

Ik ben net pas met level 1 bezig (een week), en met een touwhalster durf ik dus echt nog niet naar buiten. Maar hiermee gaat het prima, dus het is meer geschikt voor de savvy-dummies...

Wil iemand de knutsel-handleiding geven?
    Ik heb nog ergens touw liggen wat ik wel gebruiken kan, maar wat heb ik nog meer nodig?
    Whaha eigenlijk lijkt me vooral het versieren leuk

In het bokt-topic dat ik eerder noemde staat een duidelijke foto van hoe een indian bosal in elkaar zit (volgens mij op pagina 3 ergens). Mijn kaakriem-toevoeging heb ik beschreven op de pagina waar de link naar dat topic als eerste op opent (8 of zoiets).

O ja, en verder heb je alleen twee stevige ringen nodig, maar dat is niet per se noodzakelijk (wel wenslijk voor een goeie release).

Het "probleem" met dit ding is dat geen stevige ors kan uitvoeren. Dan zit ie dwars om het hoofd. Voor ik met parelli begon heb ik met zoiets ook gereden, maar toen ik de ors ging leren toepassen heb ik het toch gauw ingeruild voor een touwhalster

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Het "probleem" met dit ding is dat geen stevige ors kan uitvoeren. Dan zit ie dwars om het hoofd. Voor ik met parelli begon heb ik met zoiets ook gereden, maar toen ik de ors ging leren toepassen heb ik het toch gauw ingeruild voor een touwhalster
    Ik heb er de ORS ook mee geprobeerd en hij blijft uitstekend zitten hoor trea. Ik heb er wel voor gezorgd dat de neusriem niet kan verschuiven dus misschien dat het daaraan ligt.

Het zal wel schelen ja. Ook dat ie vastzit aan een "echt" hoofdstel. De mijne was helemaal van touw geknoopt en zat nogal los om het hoofd.

Ringen heb ik wel genoeg (paar oude halster kapotknippen, had ik ook meteen een paar musketons ) Je hebt er 4 nodig toch?

Ik ga iig straks aan de slag, eerst m'n touw ophalen bij Wim. Meteen maar een reportage maken dan? Kunnen jullie lachen

Oke dan.. benodigdheden zijn dus;
    -touw (hoeveel meter eigenlijk? Ik heb geloof ik 2/3 m)
    -4 ringen
    -normaal stuk hoofdstel
    -soldeerbout

En dan maak je dus die 2 dingen, legt ze op elkaar en maakt ze dmv die versiering op elkaar vast en voila..?

Ik heb maar 2 ringen gebruikt, aan de uiteindes waar ik de teugelsaan vast knip heb ik gewone lusjes gemaakt. Soldeerbout heb ik niet, dus ik heb alles met draad vastgemaakt. Als je alleen de indian bosal maakt dan klopt jouw beschrijving. Als je er nog een kaakriem bij maakt kun je die los toevoegen, of het hele geval uit 1 stuk maken, dus indian bosal ook niet uit losse stukken. Ligt er maar net aan wat je wil.

Mooi hoor, ik heb ook zoiets gemaakt! Het is in ieder geval ook een Indian Bosal, als je er even wat aandacht aan besteed heb je er zo een gemaakt

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

bedankt voor 't vissen Brenda, ik ga dit lekkere lange pinksterweekend ook lekker creatief doen.

Yeuh.. ik ben bijna klaar!

Ik ga morgen bezig met versieren (leukste deel ) en ga 'm zaterdag uittesten, als het bevalt dan koop ik even wat dikker zwart touw en dan maak ik een nieuwe, dan weet ik ook hoe ik 'm precies hebben wil.
    Gr Nienke

Oeps.. straks durft niemand hier z'n nieuwe creaties meer te tonen omdat anders het hele forum 't heeft

Bladwijzers

Forum Rechten