Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 63

Topic: Bitloos hoofdstel geprepareerd *ben mega trots!*

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Bitloos hoofdstel geprepareerd *ben mega trots!*

Eerst heb je een hoofdstel MET bit dat paardlief maar 10X niets vind...dan heb je het idee van Nienke om met enkele touwtjes een handig bitloos hoofdstel te maken. op die manier kan ik toch een doel geven aan het ding dat nu al van kertmis vorig jaar in de kast hangt.

Als je alles verzameld hebt wat nodig is om eraan te beginnen ziet het erzo uit.

Ik vond mezelf al heel creatief door alleen al, al deze dingen bij elkaar te zoeken en daardoor kreeg ik moed om het hoofdstel ook zelf in elkaar te knustelen. (ipv de vriend te verplichten om dat te doen )
    En het uiteindelijke reslutaat mag er wezen al zeg ik het zelf.

Eerste stuk is af:

tweede stuk nu ook, het begint er al op te lijken:

Dan nog de neusriem een beetje versieren:

en teugels in elkaar flansen en dan is dit het reslutaat:

ik had natuurlijk ook een model:

de onderkant:

Natuurlijk moest ik het metteen uitproberen dus opgezadeld en wat gereden. Ging perfect, even goed als het halster alleen ging dit net iets beter om nageeflijkheid te vragen.
    Ik ben dus heel blij met mijn zelfgemaakte hoofdstelletje!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

Re: Bitloos hoofdstel geprepareerd *ben mega trots!*

wow gaaf hoor kim! hij ziet er goed uit! ik heb ook al zitten kijken hoe ik zoiets moet freubelen maar schijnbaar ben ik daar niet crea genoeg voor
    maar hij staat aramis heel goed! fijn dat hij ook lekker reed! (niet onbelangrijk )
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Mooi gemaakt, eehm, gefröbelt Rijd nèt ietsje anders he, dan een touwhalster? Zijn de teugels niet te kort hihi zie jou al voorovergebogen op Aramis zitten, armpjes gestrekt..

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

wouwie hij is echt super mooi geworden, en ik denk dat je andere en mij nu dus zeker op ideen hebt gebracht
    vooral ook die neus versiering, super mooi.
    is dt touw van de zeilwinkel trouwens?
    The darkest hour is befor it get light!!!

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Rijd nèt ietsje anders he, dan een touwhalster? Zijn de teugels niet te kort hihi zie jou al voorovergebogen op Aramis zitten, armpjes gestrekt..
    Hihi, was ook zo moeilijk uit te leggen wat er anders aan is. Ik moet Aramis nu goed werken op zijn moeilijk kant om daar de spieren wat langer te krijgen, vaak wil hij zich niet mooi rond mijn been stellen en gaat dan hangen op de teugels. Met dit sidepull-achtig hoofdstel kan ik hem beter rond mijn been vragen. Weet ook niet hoe het komt.
    Haha, en nee, de teugels zijn niet te kort, hij heeft een mini nek dus dat valt wel mee. Ik vind ze van lengte eigenlijk net perfect.

Het touw is gewoon klimtouw Elianne. Gekocht bij de outdoor-store.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Gaaf man!!! Ik ben trots op je, het ziet er heel mooi uit

Wil je hem meenemen als je (eindelijk ) komt logeren?? Ik ben reuze benieuwd en wil je graag na-apen
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

haha das een goed idee mag ik dan misschien ook ff spieken
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Gaaf man!!! Ik ben trots op je, het ziet er heel mooi uit

Wil je hem meenemen als je (eindelijk ) komt logeren?? Ik ben reuze benieuwd en wil je graag na-apen
    Dank je

Tuurlijk neem ik hem mee, mag ik al komen? Ik bedoel, is Fen haar nieuwe thuis al gewoon, en gaat de boer er niets van zeggen? Anders zal het niet lang meer duren voor ik er sta.

Heej, een indian bosal! Op bokt is hij ook al in opkomst (mijn fotootje daar heeft een balletje aan het rollen gebracht ). Ik had er ook al 1 gemaakt, niet ingewikkeld en werkt super! Hij ziet er erg mooi uit!
    hmmm.... how interesting....

Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

KNAP, KNAP, KNAP...

In Mensport staat zoiets ook uitgelegd maar gaat dan ook nog achter de oren... ga is wat beginnen te experimenteren.

Manlief is er niet voor te vinden, quote hem: hij neemt nu zijn bit al vast om de baas te spelen dan heb je zonder bit niets meer te vertellen...
    AHA: hoe zat dat weer met die apen... Als hij geen bit heeft kan hij het niet meer vastpakken (ik zie Bollie dat nog niet doen met een halster)... tja en toen wist hij niet meer wat zeggen....
    "Dromen komen uit..."

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Mooi gedaan hoor Skey, het staat Aramis goed! Ben je er lang mee bezig geweest?

Ik rij zelf al een tijd met de leren variant (merothisch hoofdstel) en ben er ook erg tevreden over. Stelling en nageeflijkheid lukt me nog absoluut niet met touwhalster, en met bit was nageeflijkheid ook altijd wel een probleem, maar met dit hoofdstel gaat het erg goed.

Voor de mensen die niet zo goed in knutselen zijn (of er gewoon geen zin in hebben ), bij de ruitersportshop hebben ze een goedkope van mooi, zacht leer.

Actief Forumlid sannie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2006

Erg mooi! Ben ook benieuwd wat voor touw je hebt gebruikt om de neusriem te versieren? En hoe heb je dat vastgemaakt?

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Oh, heet het indian bosal, mooie naam. Eigenlijk heb ik het idee van Nienke van dit forum.

Haha Liesbet, dat was goed geredeneerd van je. Daar kon manlief niets mer op zeggen omdat er niets meer tegenin te brengen was

Ik ben er ongeveer een 2,5 uur mee bezig geweest. Ruim genomen dan. Vooral de neusriem versieren kroop veel werk in. De hele afwerking eigenlijk, het grote werk was vrij snel klaar.
    En ik ben nog niet tevreden want rond de lusjes wil ik nog een bandje leder doen zodat ik zeker ben dat de lussen met de tijd niet gaan loslaten.

sannie, dat touw om de neusriem te versieren (niet lachen hè) is gewoon van dat raffinne ding dat je op de eerste foto ziet liggen en het bordeaux is van een garenbol die men moeder nog van vroeger had
    Het moet echt wel strak en vastmaken was inderdaad het moeilijkst.
    de raffine heb ik een knoopje gemaakt en dan beginnen aanspannen, daarna het garen er een stukje overheen zodat je de knoopjes niet meer ziet. de knoopjes wel bovenop de neusriem want anders drukken ze veel te hard op de neus. Om het garen vast te maken heb ik tussen de twee touwen doorgewerkt, dan vastgezet met een knoop en daarna met de soldeerbout een stukje touw gesmolten en het uiteinde nog een keer extra vastgezet. Thats it.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Oh, heet het indian bosal, mooie naam. Eigenlijk heb ik het idee van Nienke van dit forum.
    ...en die heeft het weer van bokt, hihi (klein wereldje ).

Maar dat neemt niet weg dat ik hem echt gaaf vind, vooral mooi afgewerkt. Ben je zeker lang mee bezig geweest?
    hmmm.... how interesting....

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skey
    Ik ben er ongeveer een 2,5 uur mee bezig geweest. Ruim genomen dan. Vooral de neusriem versieren kroop veel werk in. De hele afwerking eigenlijk, het grote werk was vrij snel klaar.
    Goed besteed die tijd! Zooo leuk dit gefröbel. Ik heb ook ooit eens een hele middag van die libra touwhalsters zitten knopen. Gaaf!

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten