Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 31

Topic: Hempfling

  1. #1
    Nicole
    Guest

    Hempfling

    Mag hier gesproken worden over anderen ?
    Over mensen die niet willen werken met dwang, die kijken naar het paard en daaromheen folosiferen. Luisteren naar het paard en geen doel voor ogen hebben, het paard willen begrijpen en een verstandige leider zijn zonder dwang maar op verzoek.

  2. #2

    Re: Hempfling

    Wat mij betreft: kom maar op!

    Vooral dat 'geen doel voor ogen hebben' vind ik mooi, maar tegelijkertijd o zo moeilijk. Het wegcijferen van jezelf om contact te kunnen maken met het paard vind ik het aller- allerlastigste!

  3. #3
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: Hempfling

    En uit je titel begrijp ik dat je dit via de Hemfling methode probeert?

    Ik ben ook wel benieuwd want volgens mij kun je jezelf niet wegcijferen, maar dat is mijn gedachte.....
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  4. #4

    Re: Hempfling

    Misschien heb ik het niet goed geformuleerd. Ik bedoel meer het wegcijferen van jouw behoeftes en die van je paard opzoeken. Jezelf wegcijferen kan idd niet, want dan heeft je paard dus ook niemand meer tegenover zich staan.

    Ik bedoel dus het stoppen met druk uitoefenen dmv je eigen gedachten om in je eigen behoeftes te voorzien.

  5. #5
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Hempfling

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nicole
    Mag hier gesproken worden over anderen ?
    Over mensen die niet willen werken met dwang, die kijken naar het paard en daaromheen folosiferen. Luisteren naar het paard en geen doel voor ogen hebben, het paard willen begrijpen en een verstandige leider zijn zonder dwang maar op verzoek.
    Dan heb je het in elk geval niet over Hempfling, die heel duidelijk stelt, de weg is het doel

    Ik ben heel benieuwd wat jij bespreken wilt over Hempfling?

    Groetjes Charlotte

  6. #6
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Hempfling

    ik ben wel te vinden voor Hempfling,
    maar als je dan zijn methode wil volgen moet je alles zelf zoeken - met Parelli wordt alles echt zo gemakkelijk uitgelegd via DVD en boekjes, ze werken echt stap voor stap, terwijl bij Hempfling, heb je dat helemaal niet..'k zou ni weten waar te beginnen
    parelli dus voor mij ook al is het eens interessant om Hempfling of Roberts te ontdekken, je vindt er dingen die niet zo uitvoerig in parelli besproken worden..
    xxies
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  7. #7

    Re: Hempfling

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    ik ben wel te vinden voor Hempfling,
    maar als je dan zijn methode wil volgen moet je alles zelf zoeken - met Parelli wordt alles echt zo gemakkelijk uitgelegd via DVD en boekjes, ze werken echt stap voor stap, terwijl bij Hempfling, heb je dat helemaal niet..'k zou ni weten waar te beginnen
    parelli dus voor mij ook al is het eens interessant om Hempfling of Roberts te ontdekken, je vindt er dingen die niet zo uitvoerig in parelli besproken worden..
    xxies
    Dat had ik dus ook. Maar wat ik gemerkt heb is dat ik na het volgen van level 1 van parelli, ineens nu wel snap wat ik moet doen met Hempfling! Heel raar, maar nu ik het boek voor de zoveelste keer lees, zie ik ineens een 'programma' wat je kunt aanhouden met opeenvolgende stappen. Dat vond ik heel raar, dat ik dat eerst niet kon zien.

    Ik ga er nu lekker mee aan de slag, omdat ik nu wel een goede basis heb om wat vrijer met mijn paard om te gaan.

    Ze reageert er trouwens super op en we hebben veel meer lol

  8. #8
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Hempfling

    maarre, Nicole, waar blijf je nou dan?

  9. #9
    Forum Meubilair Horsefreakje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006
    Locatie
    Leffinge, West-Vlaanderen, België
    Berichten
    4.336

    Re: Hempfling

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marleendenarend
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Horsefreakje
    ik ben wel te vinden voor Hempfling,
    maar als je dan zijn methode wil volgen moet je alles zelf zoeken - met Parelli wordt alles echt zo gemakkelijk uitgelegd via DVD en boekjes, ze werken echt stap voor stap, terwijl bij Hempfling, heb je dat helemaal niet..'k zou ni weten waar te beginnen
    parelli dus voor mij ook al is het eens interessant om Hempfling of Roberts te ontdekken, je vindt er dingen die niet zo uitvoerig in parelli besproken worden..
    xxies
    Dat had ik dus ook. Maar wat ik gemerkt heb is dat ik na het volgen van level 1 van parelli, ineens nu wel snap wat ik moet doen met Hempfling! Heel raar, maar nu ik het boek voor de zoveelste keer lees, zie ik ineens een 'programma' wat je kunt aanhouden met opeenvolgende stappen. Dat vond ik heel raar, dat ik dat eerst niet kon zien.

    Ik ga er nu lekker mee aan de slag, omdat ik nu wel een goede basis heb om wat vrijer met mijn paard om te gaan.

    Ze reageert er trouwens super op en we hebben veel meer lol
    tof voor je, en idd parelli geeft je meer inzicht op Hempfling bv.
    xxxies! ben blij dat ik niet de enige ben die zoiets dacht
    Groetjes
    Ariane xxx

    My Love Is Yours Alone , The Only True Love I've Ever Known.. When I'm Down U Pull Me Trough When Nothing Else Would Do ! ♥

  10. #10
    Actief Forumlid Ebby's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    738

    Re: Hempfling

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marleendenarend
    Maar wat ik gemerkt heb is dat ik na het volgen van level 1 van parelli, ineens nu wel snap wat ik moet doen met Hempfling! Heel raar, maar nu ik het boek voor de zoveelste keer lees, zie ik ineens een 'programma' wat je kunt aanhouden met opeenvolgende stappen. Dat vond ik heel raar, dat ik dat eerst niet kon zien.
    He, wat grappig, dat heb ik nu ook! Niet alleen met hempfling maar ook met het boek van inge... Heel erg leuk, en ik vraag me af hoe het kan dat ik het eerst niet echt las ofzo... Sowieso komt nu alles in eens ècht binnen van nh terwijl het dat eerst niet deed. Toch een soort basis die je dan ergens hebt (jij door je parellipakket, ik gewoon door de tijd) waardoor je het ineens herkent en er veder op kan bouwen denk ik...
    Het enigste probleem is dat ik nu opeens zo enorm veel te lezen heb... Er zou haast geen tijd voor mn paardje door over blijven

  11. #11
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    49
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Hempfling

    Wat wil je kwijt over deze meneer? Dat leider zijn zonder dwang snap ik niet helemaal, namelijk. ik kijk toch zeer regelmatig naar mijn paarden, maar een leider gebruikt toch duidelijk dwang. Want dit zie ik continu:
    *als je niet gauw maakt dat je weg gaat bij het plukje gras dan geef ik je een hap/trap*
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  12. #12

    Re: Hempfling

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nicole
    een verstandige leider zijn zonder dwang maar op verzoek.
    Ik zat vanavond bij Enya wat te filosoferen en heb haar deze stelling voorgelegd en gevraagd wat ze ervan vond. En wat denk je??
    ZE VOND DIT HET BESTE IDEE, WAT IK IN JAREN HAD!!

  13. #13
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Hempfling

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marleendenarend
    Ze reageert er trouwens super op en we hebben veel meer lol
    Wat ik me alleen afvraag, waarom heeft je paard nu meer plezier (of lijkt het alsof ze meer plezier heeft)?

    Is dat omdat jij je leiderschap min of meer minder resoluut stelt en haar dus het gevoel geeft zelf ook nog deels leider te zijn?
    Vaak vinden dominante paarden Parelli in eerste instantie maar kl*te, maar dat lijkt me niet meer dan begrijpelijk, het leiderschap wordt resoluut overgenomen en er is weinig tegenspraak mogelijk.

    Kan je misschien uitleggen op welke manier jij nu Hempling begrepen hebt en nu denkt leider te kunnen worden zonder fase 4 (zelfs zonder het gebruik van druk op het halstertouw eigenlijk...)
    Ik ben gewoon nieuwsgierig in hoe je Hempfling nu geinterpreteerd hebt.

    Hoe ga je nu om met situaties waarin je paard in jou ruimte komt, over je heen wil lopen of rightbrained wordt?

  14. #14

    Re: Hempfling

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Nacino
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marleendenarend
    Ze reageert er trouwens super op en we hebben veel meer lol
    Wat ik me alleen afvraag, waarom heeft je paard nu meer plezier (of lijkt het alsof ze meer plezier heeft)?

    Is dat omdat jij je leiderschap min of meer minder resoluut stelt en haar dus het gevoel geeft zelf ook nog deels leider te zijn?
    Vaak vinden dominante paarden Parelli in eerste instantie maar kl*te, maar dat lijkt me niet meer dan begrijpelijk, het leiderschap wordt resoluut overgenomen en er is weinig tegenspraak mogelijk.

    Kan je misschien uitleggen op welke manier jij nu Hempling begrepen hebt en nu denkt leider te kunnen worden zonder fase 4 (zelfs zonder het gebruik van druk op het halstertouw eigenlijk...)
    Ik ben gewoon nieuwsgierig in hoe je Hempfling nu geinterpreteerd hebt.

    Hoe ga je nu om met situaties waarin je paard in jou ruimte komt, over je heen wil lopen of rightbrained wordt?
    Phewwie he! Wat een moeilijke vragen.

    Dat weet ik nog allemaal niet. Wat ik wel weet is dat zowel zij als ik meer pelzier hebben in het naar boven halen van haar energie, haar speelsigheid, haar trots ed ipv haar 'braafheid'.

    Ik ben heel blij met de basis die we nu hebben door level 1. Maar op dit moment is het veel leuker om te proberen op een andere manier met haar te comminuceren. Dmv uitnodigen, haar ideeen uitproberen, meer mijn best doen het voor haar interessant te maken om met mij aan het werk te gaan.
    Dat soort dingen. Ik doe ook niet puur Hempfling hoor, ik speel ook een beetje ala Nevzorov (althans dat probeer ik ).

    Het belangrijkste is dat ik even uit de negatieve bekrachtiging van parelli wil om te kijken wat er nog meer te koop is in de wereld en hoe dat uitpakt. Werkt dat voor mij niet; dan is er altijd weer .......Parelli!

    En ja die dominantie..... Donanta is me er eentje en ze zal me heus uitproberen. Dan is het aan mij om te proberen zo stevig in mijn schoenen te gaan staan dat er aan mijn leiderschap niet te tornen valt. Sleutelwoorden bij mij zijn daarin: consequent zijn (ben ik heeeeel slecht in), grenzen duidelijk afbakenen, blijven communiceren (dus niet eenrichtingsverkeer van haar of mij).
    Dit zijn problemen die ik in het dagelijks leven ook tegenkom. Daar wil ik ze aanpakken en ook in mijn omgang met mijn paarden. Meer doen met mijn gevoel en minder met aangeleerd gedrag/een houding aannemen.

    Of word ik nu te zweverig?

    Al met al weet ik het dus nog niet en zie ik het wel als ik het tegenkom. Ik vind het in elk geval de moeite van het proberen waard

  15. #15
    Forum Meubilair Nacino's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Maarsbergen
    Berichten
    3.534

    Re: Hempfling

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door marleendenarend
    Of word ik nu te zweverig?

    Al met al weet ik het dus nog niet en zie ik het wel als ik het tegenkom. Ik vind het in elk geval de moeite van het proberen waard
    Nee hoor, alleen ik zou zo graag eens horen wat je nu in de praktijk doet, stel dat Donanta nu besluit jou omver te lopen (als voorbeeld).
    Ikzelf zou niet weten hoe Hempfling, of Nevzorov (maakt niet zoveel uit..) dat wil oplossen zonder druk op een touwtje of ander soortige dwang.
    Het is dus meer 'hoe los je praktijk problemen op' binnen een bepaalde methode.
    Dat je met een paard kan spelen en dat je daar niet persee 7 games voor nodig hebt, daar twijfel ik niet aan

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •