De laatste paar weken ben ik begonnen met buitenrijden op het touwhalster met Pjelk. Op zich doet hij dit wel braaf alleen loop ik tegen een verschrikkelijke graaslust aan! Ik ben het nu wel aan het opbouwen dat hij iedere dag wat langer (nu ongeveer 5 uur) de wei in gaat. Grazen kan Pjelk dus wel thuis maar ook onderweg doet hij het heel graag en veel. Ik probeer hem dan maar zo`n beetje tegen te houden maar effect heeft het niet echt
. Het is overigens niet zo dat hij lange tijd stilstaat om te eten ofzo. Maar hij blijft wel een beetje al lopend grazen: hij neemt dan een hap gras, kauwt die weg en neemt dan weer een nieuwe . Ik vind dit niet handig aangezien hij zijn aandacht zo minder bij mij heeft en ook door het haastig afhappen ook minder goed ziet wÃ*t hij eigenlijk eet. Voorheen graasde hij, toen ik nog met bit reed, trouwens nooit. Ook niet als de teugels in een boogje hingen en hij er eigenlijk alle gelegenheid voor had. Het vele grazen is pas begonnen met het rijden met touwhalster.
Ik las al wel veel over hoe je met ongevraagd grazen aan de hand om kan gaan maar over het rijden zag ik nog niet veel. Dus wat zou ik nou aan het grazen kunnen doen en wat voor fases kan ik hierbij gebruiken?
Bladwijzers