Hallo allemaal.
Afgelopen donderdag is Niels, een flinke haflinger ruin van net 7 jaar bij mij gekomen. Hij is niet bang, super nieuwsgierig en erg onderzoekend.
Ik ben vrijdag meteen een paar kleine games met hem gaan doen. (5 minuten) Friendly game en pocupine game. Omdat hij helemaal niet bang is heb ik af en toe de stick ook nodig om hem op zijn plaats te zetten. Hij is gewend om alles in zijn mond te nemen. Ik hou niet zo van dit geknabbel en probeer het een beetje af te leren door zelf ook met mijn vingers aan zijn mond te "knabbelen" tot hij ophoudt. Volgens mij snapt hij dit. Nu is het echter de beurt aan de stick. Die is op dit moment het mikpunt van zijn knabbel lust. Hierdoor kan ik moeilijk friendly aaien want hij is me constant te snel af. Bovendien lijkt het dan op belonen van zijn knabbelwoede. Ik weet niet goed wat nu verstandig is. Negeren kan ik bijna niet want hij is reuze snel. Hij is wel lief en loopt aan het halster heel goed achter me aan. Ik kan hem nog niet terug laten lopen met de stick omdat hij recht voor op zijn borst nog een beetwond heeft van zijn oude hengstvriendje. Als ik hem boos aankijk en the yoyo game probeer blijft hij strak staan. Dat is volgens mij niet de goede weg. Wat raden jullie mij aan?? Nog even wachten? Als ik "rustig" bij hem in de paddock ga zitten klimt hij zowat op mijn schoot dus ik denk niet dat hij nog erg aan mij moet wennen.
Groetjes Nel.
Bladwijzers