Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Draw... hij wil niets anders meer!! :(

  1. #1
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Draw... hij wil niets anders meer!! :(

    Een weekje geleden heb ik draw HindQuarters bij Borus aangeleerd. Eerst snapte hij er geen ruk van maar toen het kwartje eenmaal viel (wat echt frustratie bij hem heeft gekost) was het voor hem ook helemaal duidelijk.

    Sindsdien kan hij sideways towards, hij kan driving en draw achterhand na elkaar waardoor hij rondjes om zn as loopt terwijl ik op een paar meter afstand sta te dirrigeren met mn stick en het mooiste van alles - het is nu zo heerlijk makkelijk om zonder zadel/halster op te stappen vanaf een opstapje.

    maar helaas doet hij nu niets anders meer. Bij alles wat ik vraag en wat hij even niet snapt, denkt hij "Oh HQ natuurlijK!" en dat is lastig... Sideways (driving) is nooit heel goed gegaan maar nu is er heel veel discussie aan vooraf, waarbij ik regelmatig tussen het hek en zijn kont wordt geklemt (niet lachen...). En zelfs iets simpels als een send van de circlinggame is verpest!!

    mn paard kan dus alleen nog maar naar me toe, maar niet meer van me af. Als ik toch door de fases heen ga, heb ik een uiterst ongelukkig paard die dan alleen nog harder op me afkomt met zn ass en als ik nóg verder ga, haalt hij uit (en gelijk heeft hij, hij is immer in de veronderstelling dat hij doet wat hij moet doen). Heeft iemand van jullie dit probleem ook gehad? Na drie dagen worstelen om onderscheid te maken tussen draw en drive ben ik redelijk door mn creativiteit heen.

    Met groetjes
    Fitna, die vandaag onder stroom is gezet omdat ik zo stom was om sideways te willen langs schrikdraad.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  2. #2

    Re: Draw... hij wil niets anders meer!! :(

    Oeoeoe sorry, maar ik moest zoooo lachen bij je verhaal! Heb namelijk helemaal beeld. En ik vind het zoo logisch wat hier gebeurt!

    Jij hebt hem iets nieuws aangeleerd, eerst met veel moeite en toen viel het kwartje. Kan je je voorstellen hoe een opluchting dit was bij Borus?? Eindelijk eindelijk snapte hij wat jij wilde.

    Maar nu wil je weer iets anders en hij zit nog zo in zijn "nieuwe" patroon, zijn nieuw ontdekte "geweldigheid", want hij spiegelt al jouw trots en blijheid en WIL niks anders meer dan dat jij steeds zo trots op hem bent!

    Geef hem tijd.. blijf gewoon ook je andere dingen doen, laat de draw (hoe verleidelijk ook) even achterwege en pas het straks als ie de andere dingen weer gewoon doet, voorzichtig met mondjesmaat toe.

    Komt allemaal goed, het heeft even tijd (en bezinking nodig)

  3. #3
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Draw... hij wil niets anders meer!! :(

    hihihi, nu snap ik weer waarom Eddy me ooit zei dat draw van de achterhand in L3 zat

    Ik heb het ook gehad, bijv met extreme friendly dat hij alleen maar zn kont naar me toe draait.

    Ga weer even helemaal terug naar je basis, driving game op de eenvoudigste manier.

    En denk aan de 3 redenen van Honza waarom je paard iets niet doet...

    In het uiterste geval zou je het ook lekker lateraal kunnen oplossen: gewoon 1 km draw vragen, tot hij het zo zat is dat hij heel erg blij is wanneer hij 1 stapje van je af mag doen (pas op voor sloten )
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  4. #4
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Draw... hij wil niets anders meer!! :(

    Hahaha, ik kan het ook niet laten om in lachen uit te barsten
    Maar daar heb je natuurlijk niets aan...

    Super hoor, zeker een cirkel om zijn as zie ik helemaal voor me
    Maar nu je 'probleem', mensen hebben ook vaak dat als ze iets nieuws hebben/weten/kunnen dat ze het alleen nog daarover hebben Dat slijt vanzelf weer beetje bij beetje.
    Blijf rustig ook andere games vragen en ga desnoods wat minder door de fases heen maar blijf rustig hetzelfde vragen tot dat kwartje dan weer valt en beloon hem daar dan weer uitgebreid voor.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  5. #5
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Draw... hij wil niets anders meer!! :(

    Ooooh we worden uitgelachen, presies waar ik al bang voor was

    Mondjesmaat weer richting basis was ook mn planning, maar als ik mn stick laat bewegen, komt hij direct op me af en ik kan twee dingen doen:
    1) stoppen met vragen. Hierdoor wordt het voor Borus een beloning en zal het steeds verder worden bevestigd.
    2) doorgaan en een trap incasseren door een gefrustreerd paard.

    Eigenlijk praat ik nu over @liberty en ik schaam me nu ik (atm) realiseer dat het best wel eens handig zou kunnen zijn om terug online te gaan
    Achterhand driven is het misschien makkelijk om zn hoofd iets in te buigen naar me toe, waardoor het wel heel makkelijk wordt om de HQ van me af te bewegen.

    Maar wát is voor je paard nou presies een verschil tussen drive en draw?? Tijdens de Honza-cursus waar ik toeschouwer was vond ik het soms ook verwarrend hoe de grens tussen komen en vertrekken wordt afgebakend. (niet alleen HQ maar ook de rest)

    Tijdens draw heb ik mn vragende hand hoog, leun een beetje achterover en stap naar achteren om plaats te maken wanneer er beweging in komt. Mn uitdrukking is vragend en open.
    Tijdens drive maak ik me wat kleiner en hou ik de stick aan de grond. Uitdrukking is wat strenger en bijna ... sluipend?
    Blijkbaar is het zo nog steeds verwarrend voor Borus.


    En denk aan de 3 redenen van Honza waarom je paard iets niet doet...
    because he just doesn't understand. Be so kind to give him the information he needs. (In mn beste engels, zoek de fouten) Daarom is het lastig, hij wil het zo graag goed doen! En als ik hier nu een zooitje van maak, is Borus' zn motivatie om te doen wat ik vraag/probeer te vragen een stukje eruit gewerkt.

    Wanneer ik mn camera weer terug heb (die heeft callippo nu ) zal ik een filmpje maken van mn sideways towards, en wie weet ook een filmpje waarbij ik tegen de bakrand wordt geplet door zn kont Zonder schrikdraad
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  6. #6
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Draw... hij wil niets anders meer!! :(

    Meer verschil aanbrengen in je lichaamstaal dus

    En ik denk eigenlijk niet dat het 'he doesn't understand' is, gezien zijn reactie dat hij gaat trappen wanneer je fase 4 driving toepast. Die kent hij ondertussen ECHT wel. Lijkt mij dat hij een heel handig truukje heeft gevonden waarin hij heel goed zijn eigen zin kan doordrijven
    Bovendien kent hij de driving game al jaren, die vergeet hij echt niet van de ene op de andere dag hoor.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #7
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Draw... hij wil niets anders meer!! :(

    Maar voor de drivinggame krijgt hij geen vreterij En omdat de draw nieuw was, werd het wel beloond met wat brokjes als het goed ging.

    Hij probeert het echt. En dat trappen komt naar mijn idee alleen omdat hij doet wat (volgens hem) gevraagd wordt, maar hij krijgt geen release... Toen ik de draw aanleerde, vatte hij dit op als driving. Maar ik had hem online dus verder weg kon hij niet en hij moest Ã*ets doen dus toen hij perongeluk naar me toe kwam met zn kont, heb ik dat beloond.
    Omgeschoold tot draw-paard lijkt het wel...

    Dus ik kan beter maar de driving game nu ook een paar keer belonen met eten, zodat draw niet veel leuker is.
    Moge het een les zijn voor forummers die van plan zijn draw HQ te leren Watch out!
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  8. #8
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    58
    Berichten
    6.570

    Re: Draw... hij wil niets anders meer!! :(

    hahaha ik ben vanaf nu zeer alert Blijf het wel een stunt vinden Pais omdat dit nou precies iets is wat mij ook zou gebeuren haha.
    Tot nu toe gaat het goed met de draw, al merk ik dat hij er erg op gefocust is wanneer ik hem ga doen, het "hoera eindelijk naar binnen mogen" effect.
    Morgen gaan we weer aan de slag, met dit verhaal in mijn achterhoofd uiteraard.
    www.crystal-carving.com

  9. #9
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Draw... hij wil niets anders meer!! :(

    Draw van de voorhand is gelukkig een stuk minder 'gevaarlijk' dan draw van de hindquarters

    (draw van voorhand is eigenlijk ook gekoppeld aan DRIVE van de HQ)

    Fitna: meer draw met voorhand dus
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  10. #10

    Re: Draw... hij wil niets anders meer!! :(

    Heel bekend, Fitna! Nadat ik (ook met de nodige moeite!!) Suus dit aangeleerd had, deed ze niks anders meer.

    Drive was voorovergebogen, loerend, ik ga je in je kont bijten, totaal andere lichaamstaal dan draw, maar Suus deed draw

    Als ik met mijn kont bovenop je sta, kan je niks meer met de carrotstick draw

    Mijn oplossing: Heb NOG duidelijker verschil gemaakt tussen drive en draw en draw zeer weinig meer gedaan

    Succes!

    May the horse be with you!

  11. #11

    Re: Draw... hij wil niets anders meer!! :(

    Ik wist niet dat het zo gevaarlijk was. Ik doe het ook met Pebbles. Haha ze vind het zo leuk, en ik vind het zo leuk om dat eigenwijze kontje achterwaards naar me toe te zien schommelen in een razend tempo. Maar soms sta ik naast het hek en gaat ze wat scheef en wordt ik geplet. Gelukkig is ze nog klein en licht en een hand op die billen is een teken van HO! Maar o jee, zou ze uit frustratie kunnen trappen?? Doet Borus dat? Dat lijkt me eng ja! Met je stick kan je niks meer dan..

  12. #12
    Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Nevele, België
    Leeftijd
    34
    Berichten
    2.329

    Re: Draw... hij wil niets anders meer!! :(

    Zeg maar mss ben ik dom maar wat bedoel je juist met die draw voorhand en draw achterhand? Misschien heb ik het gewoon gemist hier ergens op het forum. Ik weet wel dat het van Honza is dat je het hebt maar staat die oef ergens uitgelegd of kan je ze es uitleggen want ik wil ook meezijn...

    xxx julieke

  13. #13
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Draw... hij wil niets anders meer!! :(

    Draw is het omgekeerde van drive.

    Zoals je je paard met de achterhand naar je toe kan 'drawen' zo kan je ook de voorhand (schouder!) naar je toe 'drawen'.
    Neus naar je toe drawen is niet zo moeilijk, dat zit al in level 1 alleen de schouder is nog lastiger dan de achterhand, omdat je dan moet voorkomen dat zn neus als eerste komt.

    Het is niet van Honza ofzo, dat was alleen die 'extreme draw'.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  14. #14
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Draw... hij wil niets anders meer!! :(

    Hmm voor ik draw schouder begin, ga ik eerst heel zeker weten dat drive schouder er goed in zit!! Borus is nooit bijzonder respectfull op de schouder geweest. Integendeel - vroeger plette hij me ermee als ik lastig werd.

    @Karianne Lotgenootje haha. Toch is het verleidelijk om vaak draw te vragen; vooral als mn normals toekijken is het aantrekkelijk om iets te vragen waarvan je zeker weet dat het goed gaat ( on me)

    Zoals thea beschrijft (draw HQ maar dan recht achteruit) lijkt me ook leuk om te leren als de drive weer is rechtgezet.
    Hij trapt alleen als ik wel erg hard wordt met mn stick; nooit zomaar! Maar ik met mn suffe hoofd dacht dat mn fase 4 gewoon niet effectief genoeg was. En dat was hij inderdaad niet .... (als Borus me afpoeiert met een trap)
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  15. #15
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    43
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Draw... hij wil niets anders meer!! :(

    Hahaha, zo te lezen is je weegschaal dus niet meer in balans (hij zakt meer door aan de draw-kant)

    Ik zou voorlopig veel drive gaan oefenen On Line. Ik heb bij Tamara dit probleem niet zo gehad, heb er altijd op gelet om evenveel draw als drive te vragen. Snapte ze drive niet, dan ging ik gewoon even terug naar de overduidelijke aanwijzingen van level 1. Dus echt zone 1, zone 4, wanneer nodig aangeven met carrot stick. Echt 'back to basic' dus op een moment waarop ze het even niet meer snapte.

    Tamara trapt niet vaak, maar áls ze trapt weet ik dat ik teveel druk heb gezet. Denk dat dat bij Borus ook het geval is. Misschien kun je iets anders verzinnen op zo'n moment? Dus juist iets vragen waarvan je zeker weet dat Borus geen draw kan doen? Of geeft hij je nu echt bij alles een draw? Dan wordt het lastig
    Weet het niet hoor, misschien kun je op zo'n moment zelf gewoon helemaal van positie veranderen? In een andere zone gaan staan zodat hij even na moet denken en stopt, dan kun je wellicht van dat moment gebruik maken en een drive vragen...net zo lang tot dat kwartje weer valt

    Moest trouwens ook erg lachen om je verhaal, zag het ook al helemaal voor me... grote kans dat we zo lachen omdat we allemaal wel eens iets soortgelijks hebben meegemaakt hihi
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •