Oorspronkelijk Geplaatst door
sannie

Oorspronkelijk Geplaatst door
trea
Ik heb ook de hele tijd het gevoel dat ze ergens scheef is.
Als je dat gevoel hebt, en je kunt het vergelijken met het gevoel op een ander paard (Enya), dan heeft je gevoel gewoon gelijk Trea.
Als ik me goed herinner is het filmpje dat je een tijdje terug plaatste van Amy (ik kan me de naam van het topic even niet herinneren)? Het ging er toen om dat je met wederzijds vertrouwen lekker buiten kon rijden en dat spatte er vanaf. Ik vond het een beetje flauw om kanttekeningen te gaan plaatsen bij hoe het paard liep, was ook niet de bedoeling van het topic en heb het dus niet gedaan. Maar nu wil ik alsnog even zeggen dat het me opviel dat het paard in dat filmpje scheef liep, ofwel de achtervoeten volgden niet in het spoor van de voorvoeten, maar er een stukje naast (wat overigens niets afdoet aan het plezier dat jullie hadden!).
Als jij met rijden last hebt van die scheefheid kan het goed zijn dat Amy daar zélf ook last van heeft (zelfs als ze niet protesteert, want het kan goed zijn dat ze niet anders gewend is en dus niet doorheeft dat het beter kan). Een paard dat zichzelf consequent scheef (over)belast kan daar hele vervelende kwalen en zelfs artrose door ontwikkelen. Misschien is het dan een idee om langzaam wat te gaan werken aan Amy's houding, hetzij met Wimlessen, hetzij met de methode van Antoine de Bodt, hetzij met hulp van iemand van het forum, zodat Amy 'ontdekt' dat ze ook anders kan lopen.
Bladwijzers