Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 43 van de 43

Topic: beter rijden, rechtrichten en sidepull.

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Re: beter rijden, rechtrichten en sidepull.

Ik loop tegen hetzelfde probleem als Trea aan en dacht ook met de dvd het wel te kunnen proberen, niet dus!

Maar ik denk dat je van de dvd nooit slechter wordt, ik bedoel je leert altijd bij en gaat mischien dingen beter zien?

Oja ik ga ook naar een clinic van AdB, erg benieuwd!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

jiske
    Guest

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Réban&Kabriche
    Ik loop tegen hetzelfde probleem als Trea aan en dacht ook met de dvd het wel te kunnen proberen, niet dus!

Maar ik denk dat je van de dvd nooit slechter wordt, ik bedoel je leert altijd bij en gaat mischien dingen beter zien?

Oja ik ga ook naar een clinic van AdB, erg benieuwd!
    De dvd is zeker heel nuttig, ik heb hem ook, was al bekend met de materie, maar heb toch weer wat opgestoken. Je ziet heel duidelijk wat er mis is, wat er aan gedaan wordt en waarom en wat de verbetering is. Mèt de uitleg erbij.

Les is inderdaad duur, maar het is onderdeel van een behoud van een goede gezondheid van je paard. Ik vind dat je er eigenlijk niet zonder kunt.
    Zelf heb ik ook een hele tijd zonder gedaan, maar onbewust sluipen er allemaal foutjes in en je begint wat minder consequent te worden. Niet goed dus.
    Ook loop je het risicio, dat je de natuurlijke scheefheid die ieder paard heeft, niet corrigeert en onbedoeld nog meer erin rijdt.

Je kunt beter 40 euro voor een goed uur les uitgeven, dan 15 euro voor een middelmatig. Is dat te duur, les dan bijvoorbeeld een halfuurtje waarbij je van te voren al ingereden hebt. Of eens in de twee of drie weken of zo. Een goede instructeur kijkt gewoon waar de zwakke plekken van zowel ruiter en paard zitten en doet daar wat aan.

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik ben het ook met je eens Jiske, maar het is heel moeilijk om geschikte instructie te vinden die ook rekening houdt met onze Parelli achtergrond. En waar ik me zelf ook nog eens prettig bij voel.
    Een soort Wim in omg. Rotterdam zou fijn zijn
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik ben danook erg blij met mijn instructrice 'aan huis' die mij voor E. 15 elke twee weken sprongen vooruit helpt! En helemaal niet moeilijk of ingewikkelde termen etc... gewoon .. dmv van aanwijzingen.. 'voel eens dit' - 'doe eens dat en wat voel je nu' .... Ik snap steeds precies wat ze bedoelt en kan dit goed op Bruut overbrengen. Zij voelt op haar beurt ons weer goed aan en geeft precies op het juiste moment het juiste commentaar of nèt het tipje wat we nodig hebben!!! Echt super.. nooit geweten dat les zo leuk kan zijn!

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Jeetje Nienke zoals jij het beschrijft hebben het er volgens mij niet veel!

Ik zoek ook al jaren zo iemand!! Ooit, ooit zal ik zo eentje vinden!
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Tja.. 'gewoon' vette mazzel! Een oud stalgenote! Ik besef dat ik geluk heb hoor!!

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ik wil er ook zo eentje!!!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Ik ook!! Maar waar vind je een goede? Ik had er vroeger eentje die heeft me leren "zagen" en met de zweep slaan. En dat moest ik vooral doen als het paard bokte..

jiske
    Guest

Op bokt staat een hele lijst met lesgevers met een redelijke nh achtergrond, het is natuurlijk niet allemaal parelli, maar dat hoeft denk ik ook niet.

Bij Rotterdam heb toch die mevrouw die volgens Hempling werkt? En Guusta Noordam? Zit dacht ik ook in die richting.

Volgens mij moet het wel lukken

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... 9&t=497556

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Volgens mij werkt Guusta volgens Parelli toch?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Maar die zit alsnog een eind uit de buurt
    Ach, als het de tijd ervoor is komt er vanzelf passende instructie
    Voorlopig hebben we nit meer dan een wei, dus fanatiek lessen gaat toch niet.

Actief Forumlid annebe's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2004

Trea gefeliciteerd met je rode string!

En wat een prachtige sidepull heb je!!
    Ik vind het persoonlijke prettige rijden dan touwhalster.

Ik heb bij stoffel de neusriem wel vrij los (om de neusvrijheid wat meer te vergroten)
    Maar ik heb er nog een extra riempje aangemaakt (je hebt nog boven je kinriem 2 ringen)
    om verschuivingen te voorkomen.

(Ik heb een sidepull met lasso achtig materiaal, maar wel dubbel)
    Be a realist,
    Remain a dreamer

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door annebe
    Trea gefeliciteerd met je rode string!

En wat een prachtige sidepull heb je!!
    Ik vind het persoonlijke prettige rijden dan touwhalster.
    Dank je Annabe!

Ik vind de sidepull ook erg fijn rijden, en belangrijker nog; Amy vond het een verademing! Als we buiten rijden is Amy toch wel afgeleid door veel dingen en vind ze haar eigen route lopen ontzettend moeilijk. Het maakt haar onzeker dat ze mijn hand alleen maar voelt ter correctie. Ze zwabbert dan van links naar rechts. Dit moeten we heel veel gaan oefenen hoor. Maar ik ben blij dat we nu tijdens buitenritten dit kunnen opvangen met een handigheidje zoals een sidepull.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten