Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 43

Topic: beter rijden, rechtrichten en sidepull.

beter rijden, rechtrichten en sidepull.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sannie
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door trea
    Ik heb ook de hele tijd het gevoel dat ze ergens scheef is.
    Als je dat gevoel hebt, en je kunt het vergelijken met het gevoel op een ander paard (Enya), dan heeft je gevoel gewoon gelijk Trea.

Als ik me goed herinner is het filmpje dat je een tijdje terug plaatste van Amy (ik kan me de naam van het topic even niet herinneren)? Het ging er toen om dat je met wederzijds vertrouwen lekker buiten kon rijden en dat spatte er vanaf. Ik vond het een beetje flauw om kanttekeningen te gaan plaatsen bij hoe het paard liep, was ook niet de bedoeling van het topic en heb het dus niet gedaan. Maar nu wil ik alsnog even zeggen dat het me opviel dat het paard in dat filmpje scheef liep, ofwel de achtervoeten volgden niet in het spoor van de voorvoeten, maar er een stukje naast (wat overigens niets afdoet aan het plezier dat jullie hadden!).

Als jij met rijden last hebt van die scheefheid kan het goed zijn dat Amy daar zélf ook last van heeft (zelfs als ze niet protesteert, want het kan goed zijn dat ze niet anders gewend is en dus niet doorheeft dat het beter kan). Een paard dat zichzelf consequent scheef (over)belast kan daar hele vervelende kwalen en zelfs artrose door ontwikkelen. Misschien is het dan een idee om langzaam wat te gaan werken aan Amy's houding, hetzij met Wimlessen, hetzij met de methode van Antoine de Bodt, hetzij met hulp van iemand van het forum, zodat Amy 'ontdekt' dat ze ook anders kan lopen.
    Sannie, ik heb je even gequote´d. En kan je niet anders dan gelijk geven. Het loopt alleen allemaal op een hoop. Amy is scheef, dat is bevestigd door de osteopaat. binnenkort krijgt ze weer een behandeling. Tevens is het natuurlijk aan mij om haar beter te rijden dan ik nu doe. Maar ooo wat vind ik dat moeilijk. Ik kan nieteens fatsoenlijk sturen, Amy zwabbert, ik zit niet lekker etc etc.. Waar moet ik toch beginnen??

Ik merkte dat Amy met die bosal beter te sturen was dan met het touwhalster. Maar die bosal was te hard, hij schuurde en daarom heb ik m aan Amon gegeven. Maar wat nu? Ik ben daarom op zoek gegaan naar een sidepull. Moeilijk was om die in een tinkermaat te krijgen, EN de meeste hebben een neusriem van hetzelfde spul als een bosal, en dat wilde ik dus niet. Uiteindelijk heb ik er eentje gevonden. De neusriem is van gevlochten leer en lekker soepel.
    Oké, nu kan ik dus gewoon gaan rijden met twee teugels en hoop daarmee weer een stapje dichter bij mijn doel te komen.

Ik ben ondertussen heel fanatiek aan het oefenen met mijn dame (helaas gooit het weer momenteel wat roet in het eten), en ik ga op zoek naar de dvd van Antoine de Both (iemand in de aanbieding?? hint hint).

Zo doen we het stapje voor stapje.

Ik kreeg overigens net mijn rode string in de bus, dus Amy en ik zijn officieel level 1 geslaagd. Mooi, nu kunnen we ons richten op andere zaken, zoals beter rijden rechtrichten etc.

Hier wat foto´s van mijn sidepull. Weet iemand of de neusriem zo goed zit? En hoeveel speling mag/moet er op het slobberriempje zitten? Ik kan er nu een vinger tussen, en weet niet of dit strak moet zitten.

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Re: beter rijden, rechtrichten en sidepull.

Dan nog maar een keertje...

[size=99px]GEFELICITEERD!!!!![/size]
    met jullie level 1

Op naar het volgende level... veel bereikt en weer meer te bereiken!!!

Wat dacht je... als ik het hier ergens tussen zet .. hebben ze het niet zo door?!?!?!
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ken zo'n hoofdstel niet, is dat extra riempje dat om de neusriem zit tegen het omlaag zakken ervan? Amy kijkt wel blij en trots en tevreden enzo!
    Gefeliciteerd met jullie Level 1!!!!!!!!! Goed gedaan hoor!!

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Jeeeeeeeeeeh Trea, gefeliciteerd hoor en verbaasde me niks dat je geslaagd bent!
    The darkest hour is befor it get light!!!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Hé Tré!!
    Superwijf ben je!!
    Ik heb geen verstand van sidepuls! Heb wel net vandaag een geweldig bitloos ding voor Bruut gefröbeld!
    Het idee is als in de onderstaande foto, maar dan heb ik aan de lusjes naast de neus ringetjes gemaakt zodat de release beter is!
    De onderste foto is van hoe de constructie in elkaar zit.. verbazend simpel dus....

Wow, Nienke wat gaaf!! Een hoofdstel met zulke constructie (maar dan réteduur) heb ik geprobeerd. Maar door die geitesik onder aan de kinnen van mijn tinkers was er geen release Daarom heb ik een sidepull. Rijden zal wel ongeveer hetzelfde zijn. Mooi ding hoor, maar ja.. jij kan goed fröbelen he!

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Hihi.. Tré.. Yep.. creabea is my middle name!
    De grap van deze is, dat de ringetjes aan de zijkant zitten.. dus hoogstwaarschijnlijk geen last van de geitesikken!!!
    Wie weet later eens iets voor erbij! (of voor Enya!)
    Help ik je met fröbelen!!!

Actief Forumlid masja's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    51

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Hé Tré!!
    Superwijf ben je!!
    Ik heb geen verstand van sidepuls! Heb wel net vandaag een geweldig bitloos ding voor Bruut gefröbeld!
    Het idee is als in de onderstaande foto, maar dan heb ik aan de lusjes naast de neus ringetjes gemaakt zodat de release beter is!
    De onderste foto is van hoe de constructie in elkaar zit.. verbazend simpel dus....

He, das een indian bosal. Werkt eigenlijk een beetje hetzelfde als die Voest-bitloosjes.

@Trea: nooit gedacht aan een stukje schaap om je bosal??
    Side-pulls zijn ook niet altijd zacht (diegenen die ik ken, zijn gewoon scherp). Maar dan zou ik er ook een stukje schaap omheen doen.
    Louis heeft vast wel een klein stukje over van de lining van zijn zadels .

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

CREA! Denk als je geen last wil met de geitesikken (rijdt je nou ook al op géiten ) dat je er een lekkere sok omheen moet crea-en! Maar dit is dus wel iets crossoverigs. Trekken links geeft druk op de neus rechts, toch? Anders dan een sidepull. Denk ik....??

[quote="lila"]CREA! Denk als je geen last wil met de geitesikken (rijdt je nou ook al op géiten ) dat je er een lekkere sok omheen moet crea-en! Maar dit is dus wel iets crossoverigs. Trekken ]

Hahaha, t zijn net grote geiten hoor alleen stinken ze niet.

Ik heb de sidepull getest op mijn eigen hoofd, en als ik links de teugel naar buiten breng, voel ik druk aan de rechterzijkant van het hoofd, maar zonder aansnoerend effect. Dus meer op de overliggende zijkant en bovenkant.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door masja

@Trea: nooit gedacht aan een stukje schaap om je bosal??
    Side-pulls zijn ook niet altijd zacht (diegenen die ik ken, zijn gewoon scherp). Maar dan zou ik er ook een stukje schaap omheen doen.
    Haha helaas kwam Brenda op bezoek en ik heb het ding gewoon meegegeven. En als ik zie hoeveel plezier Amonneke ervan heeft, dan heb ik geen spijt. T was inderdaad een mogelijkheid geweest.

Deze sidepull is niet scherp (ik heb er bewust op gezocht,) t is echt heel soepel leer, en ik blijf m natuurlijk regelmatig invetten.
    Maar je hebt gelijk dat ze er zijn hoor. Ik heb er zat voorbij zien komen. Deze komt van spirithorses en Pien rijdt er zelf ook mee.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

[quote="trea"]Ik heb de sidepull getest op mijn eigen hoofd, en als ik ]
    Moeilijk.....heb een filmpje nodig.....

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

gefeliciteerd met je level 1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoe gaat het rijden met deze sidepull?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Hee Trea, gefeliciteerd met je level 1! Super dat je het nu in je bezit hebt!

Jongens!! Bedankt allemaal voor de felicitaties Joh, het lijkt zo niks, even je level 1 filmen, maar ik ben er zo blij mee, met die rode string!

Heeft echt niemand een idee hoe hoog die neusriem moet zitten?? Of maakt het niet veel uit?

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten