Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: welk bitloos hoofdstel?

welk bitloos hoofdstel?

Hallo, ik heb een vraagje. Ik wil mijn draver graag bitloos gaan rijden. Maar zoals jullie weten zijn dravers vaak pittige paardjes, maar daarentegen ook extreem gevoelig en reageren op de kleinste hulpen. Ik rijd haar dus ook gewoon zonder zadel en met een halstertje in galop naar de wei en dat gaat prima. Maar nu wil ik ook gewoon in de bak en met het buitenrijden voor bitloos gaan en dan is een halster natuurlijk niet echt handig. Nu zit ik erg te twijfelen over 2 hoofdstellen: de 1e is deze

kan je eventueel ook nog als sidepull gebruiken en als halster

Nr2 heel veel goede reacties over gehoord. Kwam ook als een van de betere uit de test bij paard natuurlijk.

welke zouden jullie nemen? Wie heeft er ervaring met een van deze 2 of heeft nog een beter idee voor mij?

alle tips zijn welkom!

Groetjes Ramona

Re: welk bitloos hoofdstel?

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Ik heb de onderste en ben er erg tevreden over, maar mijn paard is totaal niet pittig.... Wat ik er een voordeel aan vind is dat ik hiermee wel gewoon met stelling en buiging kan rijden, terwijl ik dat met touwhalster (nog?) niet kan. Voor buitenrijden wil ik denk ik wel overstappen op touwhalster, want die brede neusriem veroorzaakt best wel een zweetplek bij warm weer en stelling en buiging interesseren me dan niet.

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik heb toevallig net een prachtig nieuw bitloos hoofdstel gefabriceerd van mijn westernhoofdstel! (aan de hand van een bokt topic!)Te simpel voor woorden maar het werkt geweldig!
    (ik heb de lusjes naast de neus vervangen door ringetjes waardoor de realese beter is!)

jah dat is dezelfde ongeveer als nummer 2. Dezelfde werking ongeveer,maar als jij dit met een westernhoofdstel kan maken, kan ik dit ook met mijn engelse maken. Je hebt me op een goed idee gebracht wat voor touw heb je gebruikt?

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik heb een touwhalster gesloopt! Kon er wel ééntje missen en hier had ik 'toevallig' ooit clip-teugels bij gemaakt!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door nienke07
    Ik heb een touwhalster gesloopt! Kon er wel ééntje missen en hier had ik 'toevallig' ooit clip-teugels bij gemaakt!
    haha kan ook. Ik heb ook nog zo'n stuk touw liggen met 2 ringetjes eraan, maar nu moet ik nog een stuk hebben , mijn vader had misschien iets op zijn werk

Nou ik heb het ook zelf gemaakt! Gewoon mijn neusriem eraf gehaald en mijn bitloze neusriem eraan gehangen. Het zat goed en het zag er zelfs best mooi uit! En het belangrijkste van alles, tijdens het rijden ging het ook heel goed. Ze liep zo lekker ontspannen, zo heeft ze in maanden nog niet gelopen . Normaal snijd ze de hoeken af, probeert de hoefslag te ontwijken en dat soort dingen, vandaag liep ze bijna de zijkant eraf, zo goed liep ze er langs en het sturen ging ook al aardig. Maar ik reed sowieso al veel op mijn zit. Nou ik juich nog niet te vroeg, maar de 1e keer ging goed. Nu nog een paar keer zo rijden en als ze dan zo lekker blijft lopen, komt er geen bit meer in

zelf heb ik deze!
    ik ben er erg tevreden mee !

>>>>(L) ceasar (L)<<<<
    **** 100% bitlo0s ****
    Bitloos toegestaan op wedstrijden!! teken ook!
    <!-- m -->http://www.axci.nl/?ln=ned&amp;id=54<!-- m -->

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

ik vind die van nienky07 wel heel erg laag op de neus zitten hoor!

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Die van nienke07 zit bij Bruut een stuk hoger idd.! Kwestie van Bakstukken aanpassen

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Wat heb je over de neus gedaan Nienke? Een mooit vlechtwerkje? En hoe?
    Veel vragen dus
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

en hoe heb je de ringetjes eraan bevestigd??

Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik heb op de neus gewoon een dubbel touwtje.. en de ringen heb ik eraan gemaakt met een keurig oogsplits

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Ik rijd Vash nu met een cross rope bridle, en daar reageert hij best goed op. Heb er nu 10 x opgezeten en de laatste keren (sinds we "los" zijn) met dat CRB, dat pakt ie goed op!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten