Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Rijden met touwhalster?

Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Rijden met touwhalster?

Vanaf vandaag hebben we groen licht gekregen om weer op ons paard te gaan zitten (peesblessure en doorzakkingsproblemen).
    Morgen wil ik dit dus weer gaan proberen,dit gaat zeker de eerste week stap zijn en voorlopig alleen maar op de manège(beton).

Ik zit helaas nog maar aan de Porcupine Game die er zelf nog niet helemaal inzit.

Mijn vraag is eigenlijk: kan ik hem vertrouwen en al met een touwhalster rijden??Of kan ik tot ik aan het rijden zit gewoon normal rijden??
    Of is dat te ingewikkeld voor het paard?

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Re: Rijden met touwhalster?

mijn eerste vraag was eigenlijk meteen, waarom er nu ineens op? ik denk dat het zowel voor paard als voor jou even beter is om verder te gaan met het grondwerk en zodra je meer savvy hebt en dus ook meer veiligheid en beter kunt communiceren je er dan op gaat met touwhalster. En misschien is het al wel mogelijk maar dat voel je zelf het best aan, als je denkt dat het nog niet mogelijk is, wacht dan gewoon nog even, heel simpel!
    The darkest hour is befor it get light!!!

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik heb laatst ook terwijl ik nog maar bij de porcupine was gereden. Dat was met bit, maar ik moest wel rijden. ik had een testzadel die je toch moet testen! Ik had liever gewacht tot ik klaar was met de 7 games en lekker met touehalster kon rijden. Je hebt vandaag het groene licht gekregen, nou dat licht blijft echt nog wel een tijdje. Je kan dan het programma volgen en als je er klaar voor bent gaan rijden met touwhalster. Dan heeft je paardje ook wat meer tijd om nog net wat sterkere pesen te krijgen (als je teminste grondwerkt op het harde) etc, zodat je als je weer gaat rijen zeker weet dat ze niet meteen weer een blessure krijgt.

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ik sluit me aan bij haflingergek en Emmie.

Aangemeld
    Oct 2005

Hoi,

Bij ons is het eigenlijk ook zo dat we er toch stilletjes aan op moeten.Van onze DA moesten we al vanaf februari opgebouwd hebben.

Maar goed,nog ff doorbijten met het grondwerk(het is wel leuk hoor,maar ik wil er toch heel graag opzitten na 7maanden)
    Ik had nog een aantal vragen over het grondwerk,kan ik deze hier stellen of moet ik daarvoor speciaal een ander topic openen bij het subfora Grondwerk Parelli?

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

Ik ben het wel eens met mijn voorgangers... voor het zelfde geld krijg je geen groenlicht van je paard... de vee arts kan wel groen licht geven maar nu je paard nog... en als hij geen groenlicht geeft en je hebt het niet in de gate dan zijn jullie verder van huis! ik kan het me voorstellen hoor dat je er graag op wilt maar ik zou zelf voorzichtig zijn!

owja ik zou voor je vraagjes ff een topic bij grondwerk openen.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Aangemeld
    Oct 2005

De eigenaar wilt helaas nog normal rijden tot we aan het rijden toe zijn onder het motto van: Pat rijdt zelf ook met een bit en pas bij Level 2 ga je leren te rijden zonder bit

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

Op het einde van level 1 ga je al op je paard zitten terwijl je paard een touwhalster om heeft....
    Goed is het niet, maar 'k zou als 'k jou was gewoon verder doen met wat je bezig bent en gaan rijden als je wat verder gevorderd bent in het programma.

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door willeke
    Op het einde van level 1 ga je al op je paard zitten terwijl je paard een touwhalster om heeft....
    Goed is het niet, maar 'k zou als 'k jou was gewoon verder doen met wat je bezig bent en gaan rijden als je wat verder gevorderd bent in het programma.
    Wat bedoel je met goed is het niet?

Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    3

tjah als je nu al gaat rijden terwijl je nog niet zo ver bent in het parelli programma kan dat wel eens verwarrend werken voor het paard. Je doet al het mogenlijk om je als een alfa-merrie te gedragen en van het moment dat je dan gewoon gaat opzadelen en rijden zonder toestemming te vragen ga je je juist weer als een roofdier gedragen. Het paard kan hier verward van raken, want het ene moment ben je de leidende merrie, de andere keer zijn vijand...

Actief Forumlid kellybelly's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door blue_star
    De eigenaar wilt helaas nog normal rijden tot we aan het rijden toe zijn onder het motto van: Pat rijdt zelf ook met een bit en pas bij Level 2 ga je leren te rijden zonder bit
    Pat rijdt pas vanáf eind level 2 met bit en daarvoor met touwhalster.... Of begrijp ik je nu verkeerd?

Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door kellybelly
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door blue_star
    Pat rijdt pas vanáf eind level 2 met bit en daarvoor met touwhalster.... Of begrijp ik je nu verkeerd?
    Heej,

Ja dat is zo,maar de eigenaar begreep het verkeerd

Bladwijzers

Forum Rechten