Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Rijden met gevoel Mary Wanless

  1. #1
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Rijden met gevoel Mary Wanless

    Wow wat een boek is dit zeg... allemaal leuke oefeningen zonder paard om spiergroepen die je hoort te gebruiken tijdens het rijden te voelen en te leren gebruiken. Technieken om beter op je paard te zitten en hoe het zou moeten voelen als je in harmonie kan rijden....

    Ik ben diep onder de indruk en hard aan het oefenen om ook proberen te voelen wat ze bedoelt en oh oh oh wat is dat lastig maar het lijkt me zo de moeite waard om als een stofzuiger het paard onder me omhoog te voelen komen met zijn ribbenkast enz enz enz

    Echt een aanrader!!!!
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  2. #2
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: Rijden met gevoel Mary Wanless

    Klinkt errug interessant!!

    Heb je mischien een ISBN nummer of een verkoopadres?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  3. #3
    pasterza
    Guest

    Re: Rijden met gevoel Mary Wanless

    Ik heb het boek ook. Is echt een aanrader.
    ISBN 902460483-4

  4. #4
    Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    In het noordoosten van Nederland
    Berichten
    6.118

    Re: Rijden met gevoel Mary Wanless

    Bedankt voor het opzoeken en ik zal laten weten wat ik ervan vindt
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

  5. #5
    Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Land van de frieten
    Berichten
    3.364

    Re: Rijden met gevoel Mary Wanless

    Ik heb het boek ook. Prima boek
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

  6. #6
    Forumlid passieval's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Locatie
    ergens in groningen
    Berichten
    43

    Re: Rijden met gevoel Mary Wanless

    ik heb het boek ook gelezen erg mooi en handig boek!
    Er is niets eerlijkers dan een paard!

    Romy voor altijd in mijn gedachte en in mijn hart....

  7. #7

    Re: Rijden met gevoel Mary Wanless

    Ik heb het boek sinds kort ook (eindelijk) en en begonnen, het begin vind ik nogal saai dus heb hem nog even terug gezet op me plank tot ik me andere boek uit heb, maar dan ga ik toch echt een poging doen.

  8. #8
    Actief Forumlid
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    amstelveen
    Berichten
    128

    Re: Rijden met gevoel Mary Wanless

    Ik ben er net in begonnen en wat mij opvalt is dat M. Wanless het belang van het gebruik van de rechterhersenhelft voor de ruiter benadrukt, want daar bevindt zich het vermogen om te voelen en informatie over houding en spierspanning e.d. wordt in die hersenhelf verwerkt. Grappig verschil met Parelli; mens rigthbrained, paard leftbrained!

  9. #9
    Actief Forumlid *Sylvia*'s Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Locatie
    Deurne/Antwerpen (B)
    Leeftijd
    52
    Berichten
    784

    Re: Rijden met gevoel Mary Wanless

    Er bestaat ook "paardrijden met gevoel" van T. Van Daalen
    Maar die vind ik eigenlijk niet zo leerzaam. Ik heb wel mennen met gevoel gekocht, er staan wel leuke tips in, maar toch ook niet voldoende voor beginnners.

    Is rijden met gevoel dan veel beter dan paardrijden met gevoel, voor diegenen die ze allebei kennen ?
    Parelli is een virus, mijne Oliver een passie

  10. #10
    Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    1.996

    Re: Rijden met gevoel Mary Wanless

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door amber
    Ik ben er net in begonnen en wat mij opvalt is dat M. Wanless het belang van het gebruik van de rechterhersenhelft voor de ruiter benadrukt, want daar bevindt zich het vermogen om te voelen en informatie over houding en spierspanning e.d. wordt in die hersenhelf verwerkt. Grappig verschil met Parelli; mens rigthbrained, paard leftbrained!
    Ik heb het boek ook en dit ~viel me ook op. Maar op zich klopt het wel met elkaar had ik het idee. Met je linkerhersenhelft verwerk je informatie stap oor stap, bouw je stukje bij beetje ideeen op. Rechts is voor de aha erlebnissen en ook voor de emoties dus. Net als bij het paard eigenlijk. Recht staat dan meer voor de gevoelskant en links meer voor het rationele, heel kort door de bocht gezegd.
    Ik heb boek alweer een tijdje geleden weggezet, ik kon niet goed door het begin komen. Maar interessant is het zeker! Misschien dat ik er deze zomer in verder lees.

  11. #11
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Rijden met gevoel Mary Wanless

    Inderdaad, het paard meer denken (van nature meer instict) en de mens meer voelen (van nature juist meer denkend, of in elk geval, de meeste mensen) => Balans

    Ben nu in een engels boek van d'r bezig, een soort van samenvatting. Ook erg handig. Ja, Ze is goed!

  12. #12
    Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    1.996

    Re: Rijden met gevoel Mary Wanless

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Tinky
    Inderdaad, het paard meer denken (van nature meer instict) en de mens meer voelen (van nature juist meer denkend, of in elk geval, de meeste mensen) => Balans
    Zo had ik het nog niet bekeken Charlotte! Maar zo is het precies

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •