Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Overgang naar bv stro

Actief Forumlid blue_star's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Overgang naar bv stro

Hoi,

Volgens onze NB zijn de hoeven van ons paard Fillemon veel te droog en niet soepel genoeg.Hij raadt dus 2x per dag een kwartier afspuiten maar beseft dat het voor ons onhaalbaar is.Momenteel gaat het nog met de modder.Hij raadt dus ook aan om hem te zetten op stro.

Hij staat nu op vlas,tot voor kort waren we daar zeer tevreden over vanwege de absorptie maar volgens onze NB zuigt dat ook het vocht uit de hoeven.
    Vandaar dat we hem willen zetten op stro.

Nu mijn vraag is:
    Is dit een goed idee? En als we het zouden doen:zijn er dingen waar we op moeten letten?? Bepaalde soort stro??

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Re: Overgang naar bv stro

hmm... het vocht wat in het stro gaat zitten is urine... dat lijkt me toch echt niet bevorderlijk voor de hoeven
    volgens mij is zoveel mogelijk buiten de beste remedie....

Re: Overgang naar bv stro

Ik sluit me aan bij Nienke: buiten, in het gras, is het beste! 's-morgens vroeg naar buiten als er nog dauw ligt ( da's dan al een oplossing voor 1 x afspuiten). En dan 's avonds nog 1 x nog een keer zelf sproeien hoeft dan toch geen probleem te zijn?

Wat dat vlas betreft: ik denk dat die uitspraak dat het vocht uit de hoeven trekt, onzin is. Mijn paarden staan al jaren op vlas - geen probleem. Ook vlas wordt vochtig. Breng je de vlaslaag wel goed aan? De onderlaag moet je vochtig maken, dat bevordert ook de absorptie van de urine. Voor een gemiddelde stal drie pakken van circa 20 kg, licht sproeien, en dan nog twee pakken eroverheen voor de droge bovenlaag.
    Kun je er weer een hele tijd tegen.
    Fundamentally, there is only one horsemanship - the kind that puts the horse first and helps it to become the very best horse it can be.
    Handige websites]http://www.landenreizen.nl[/url]<!-- m --> en <!-- m -->http://www.ffstappen.nl<!-- m -->

Bladwijzers

Forum Rechten