Haha mutsnee hoor geen concurentie, juist gezamelijk brainstormen dat is kracht.
Kruiden, natuur, heling het heeft me van kinds af aan geboeid, wordt niet voor niets al heel lang heks genoemd haha. En vergeet nooit meer mijn eerste callendula zalf die ik zelf maakte in het steelpannetje, was apetrots op mijn eigen brouwsel![]()
Kris is een White Mountain Apache medicijnvrouw. Met een levensgeschiedenis waar je U tegen zegt, gelukkig schrijft ze hierover een boek, want ik zou het allemaal niet eens kunnen vertellen. Naast medicijnvrouw is ze ook oncoloog, dus zij is zo iemand die regulier en alternatief samenvoegd.
Tsja en hoe het zo gelopen is ik weet het niet, het leven is soms ondoorgrondelijk, paden kruisen elkaar opeens, maar De White Mountain Apache's heeft een splintergroep van helers, De White Owl Medicine Apache, en sinds een jaar ben ik daarvan de vierde vrouwelijke heler. Ze zien dus meer in mij dan ik in mezelf, uiteraard trots, maar vindt het nogal wat. Er ligt dus straks aan de overkant van de oceaan een taak op me te wachten.
Verder zijn ook Fer en de kinderen geadopteerd, naast onze normale naam dragen we nu dus ook een native naam. Vandaar dat je her en der Lightfeather Woman ziet opduiken.
Mijn heling zit (volgens hun) voornamelijk op het psychische vlak, het geestelijk helen van mensen die dat nodig hebben. Maar op het moment ben ik meer mezelf aan het helen dan een ander, schiet dus lekker opDat neemt niet weg dat als ik met Kris samen door het bos loopt dat ik steeds op planten gewezen wordt en ze daarover verteld. Maar inmiddels heb ik begrepen dat ik mijn hart op kan halen straks, want moeder Aarde heeft nog veel meer op deze aardbol geplant wat hier niet groeit.
Oei dit is wel zwaar offtopic, maar goed, gauw weer terug naar de plantjes![]()
Bladwijzers