Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 23 van de 23

Topic: Catching game?

Actief Forumlid aylakim's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2005

Re: Catching game?

Het makkelijkst kan je de catching game beginnen in een halve piste of zo.
    Ik maak er meer een sluip spelletje van. Kijkt ze me aan dan sta ik stil met mijn buik naar een andere kant. (geen energie uitstralen)
    Begint ze in het rond te kijken dan sluip ik naar haar toe en zodra ze kijkt verstijf ik terug. Als ik haar dicht kan naderen en ze komt niet naar me toe dan ga ik haar wegjagen en ga haar plaats innemen en herbeginnen we het spelletje. Het is dus de bedoeling dat je paard jou komt vangen en niet omgekeerd.
    Als ze jou kunnen vangen heeft, geef dan een flinke rustpauze en lekkere krabbels (of wat jouw paard leuk vind).
    Ik had het eerst ook helemaal niet begrepen en Ayla kwam wel naar me toe als ik haar achterhand wegdreef maar niet om bij me te zijn.
    Na een dag met donderwolkje op bezoek hebben mijn paardje en ik het eindelijk gesnapt
    keep it fun!

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

The Catching game is erg leuk! De DVD is ook heel erg duidelijk. Pat legt het top uit! Je mag de DVD wel een keer van me lenen als je wilt (we wonen toch in hetzelfde dorp ) en misschien kun je dan kijken hoe ik het met Timber "speel".

Erg handig als je paard en jij dat door hebben. Ik kon het vandaag ook weer een beetje toepassen toen Timber elke keer van de rechterhand naar de linkerdraaide bij het circling @liberty (ik heb de lijn er dan ook maar weer bij gepakt op een gegeven moment ).
    Ik vind het een leeuk spelletje en als je het eenmaal doorhebt is het mega handig
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

JA, ik kom kijken! Ik wil dit echt leren aangezien Willem als hij eenmaal los is, heel moeilijk te vangen is! Dus zodra ik tijd heb (en jij ook) kom ik kijken en uitleg vragen over de catching game!

O ja, en ik las opeens dat iemand aanraadde het in een halve piste te doen, dat is niet mogelijk. Als we het afzetten met lint gaat hij er onder door of overheen. Hetzelfde met hindernis paalen en over of er dwarsdoor heen! Dus ik speel deze game in een 70 m lange bak

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Emmie
    Dus ik speel deze game in een 70 m lange bak
    Dat is wel een handicap want in een kleine ruimte kan Willem minder hard wegrennen als jij druk probeert te zetten op zijn achterhand zeg maar.
    Ik speel het in de halve bak en inmiddels kan het ook wel in de hele bak, maar als Timber er niet bij is met haar koppie wordt ik daar moeier van dan zij
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Aangemeld
    Apr 2006

Tja, maar er is niks waar ik de bak mee kan afzetten! En het weiland is te nat om daar in te gaan spelen....
    Dus dat wordt heel hard lopen voor mij!

Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Emmie
    Tja, maar er is niks waar ik de bak mee kan afzetten! En het weiland is te nat om daar in te gaan spelen....
    Dus dat wordt heel hard lopen voor mij!
    Tja dat wordt conditie bouwen

Aangemeld
    Apr 2006

Fijn, rennen in een zware bak is nogal zwaar.
    Ik hoop echt dat ik de catching game een beetje onder de knie krijg. Dat zou handig izjn als ik hem loslaat in de bak en ik hem (uiteindelijk) als het meot snel kan pakken (dat is toch de clue v.d. catching game?), nu meot ik helemaal berekenen: Nog een half uur en dan is er les, dan kan ik hem nog net even loslaten, als ik dan (nadat hij gerolt heeft) ga vangen, heb ik hem precies op tijd! Zo meot ik dus denken. Terwijl hij wel gewoon toestemming geeft, maar hij gaat je uitdagen. Dan rent hij om je heen, luit snuivend en zijn koppie naar je toe, oortjes naar voren. Of hij rent heel hard op je af, om op het laatste moment op zij te springen! Het is best leuk om zo met hem te spelen. Maar uiteindelijk meot het een keer genoeg zijn...

Aangemeld
    May 2005

Klinkt alsof Willem de cathing game met hou speelt, alleen dan zonder je te "vangen" De clue van de cathcing game is volgens mij dat jij je paard niet meer hoeft te vangen, maar dat je paard jou vangt .
    Het is idd heel erg handig, hoewel ik nooit problemen heb gehad met het vangen van Timber. Ook als ze op het hele land (angeveer 2 hectare vlgs mij) staan en ik roep ze komt ze aanrennen, soms niet, maar als ze me dan ziet komt ze op me aflopen...............Voordeel van een paard als veulen af aan hebben hebben denk ik (en kennen vanaf de eerste minuut dat ze ter wereld is)

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten