Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: Catching game?

Actief Forumlid Emmie's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Catching game?

Ik had gisteren les van Evelien (wat heel leuk was)
    Maar ze vertelde me dat ik de catching game met Willem zou moeten gaan spelen (hij brak soms wel eens los). Alleen ik heb echt geen idee hoe die gaat! Zou iemand me het kunnen uitleggen? (kan het nl niet vinden in de boekjes!

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Re: Catching game?

Ik kan het je niet uitleggen maar ik weet wel dat Parelli er een dvd van gemaakt heeft, dus mischien kun je die aanschaffen?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Aangemeld
    Apr 2006

een dvd? Hoe heet die dvd?

die dvd heet : the catching game

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

volgens mij het ie gewoon 'the catching game'

Kijk maar even bij deze site: http://www.parelli.ch/holland/
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Aug 2005

Er staat hier ook een artikel over in het Engels op de website van Parelli.

Ik heb die DVD. Erg leuk!

In het kort betekent de catching game dat jij je paard uitnodigt jou te vangen ipv dat jij hem vangt. En dat kan alleen als hij met 2 ogen naar je kijkt he. Dus - heel kort door de bocht - als hij niet naar je kijkt maak je veel commotie. Je vermindert de commotie zodra hij met 1 oog naar je kijkt. En je wordt completely friendly en soft als hij met 2 ogen naar je kijkt.

Poca had heel snel in de gaten dat het handiger was om mij aan te blijven kijken.
    Wat ik erg handig vind is als je driving game goed gaat. Een blik op de achterhand zou genoeg moeten zijn om de HQ te disengagen.

Have fun. De DVD is te koop voor 38 euro bij Parelli.

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Aangemeld
    Apr 2006

Ik heb gekeken naar de dvd (de advertentie ervan dan). Maar is het zo'n uitleg dvd? Want mijn video in het pakket laat alleen zien, legt niks tot weinig uit. Is dit ook zo'n dvd? Of wordt er echt uitgelegt?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

waarom vraag je evelien niet om je hier eens les in te geven?

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

In de DVD wordt alles netjes uitgelegd. Ik heb hem ook en ik moet zeggen dat ik hem zeker de moeite waard vond.
    Horses and Live, It's all the same to me...

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

ja vraag het eveline om je daar een lesje over te geven en uitleg!
    The darkest hour is befor it get light!!!

Aangemeld
    Apr 2006

Ik heb net les van Evelien gehad. Maar als we weer een keer les nemen zal ik het zeker vragen!

Vandaag heb ik een poging gedaan tot, Willem uit het lnad gehaald even 5 minuutjes laten klooien en dan; Heb weer 'vangen'nou heir maakt hij dus een spelletje van je komt aan, hij oortjes naar voren snuffelen etc. maar dan plotseling springt hij opzij, en raced weg. Soms draaft hij adn langs met zijn hoofd zo kijkend van; wat heb je hier op te zeggen? Hij speelt echt een spel.
    nou ik vandaag dus de catching spelen. Hij kijkt absoluut niet, ik ging de volgeltjesdans doen of een stukje areobics (uit de gym les gejat) weet ik veel wat ik allemaal heb gedaan, Willem echt zo kijken wat doe jij nou weer! Maar hij kijkt met 2 ogen. Ik ruistig staan, lachen etc. Hij kijkt weer weg, weer de vogeltjesdans etc. maar wat is nou eigenlijk de nut van dit spel? Als ik weer een poging deed om hem te pakken racede hij weer weg (en het was niet geen toestemming geven). En ik had maar een uur om hem te vangen want er was een les! Dus wat is het nu van deze game?

Ben rtouwens wel door de manege officieel als dorpsgek verklaard, maar ach ik had lol en trok me er niks van aan

Het nut van deze game is; dat het steeds korter duurt eerdat je paard besluit dat het wel prima is om naar jou te komen. Eventjes doorzetten dus. Het is niet na 1x spelen gedaan met de pret he

Commotie betekent in dit geval hem ook achter zijn broek aanzitten! Als je bijvoorbeeld gewoon in het midden of een beetje voor jezelf gek gaat staan doen heeft het niet veel zin.

Als hij niet kijkt zit je hem flink (hoe flink flink is, is bij elk paard verschillend) achter de broek, geeft hij je 1 oog, doe je iets rustiger aan en geeft hij je twee ogen maak je jezelf zo soft en uitnodigend mogelijk.

Aangemeld
    Apr 2006

Nou hij hing toen ik gek zat te doen wel steeds rond. Ik volgde hem wel een beetje. Hij kan moeilijk opletten als ik bij de A sta en hij bij de C. Ik volgde een beetje, en maakte veel commotie.. Ik weet neit, ik begrijp de game neit helemaal. We doen een poging tot. Willem vond het trowuens wel leuk, deze variant op de catching game

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten